• Proud Mary

Ömsesidig attraktion för första gången i mitt liv... Men....

Hej Bullen.

Jag har en konstig sorts relation med en man. Han är allt jag drömt om, och framför allt kan vi prata med varandra till skillnad mot hur det varit i tidigare relationer. Jag skulle vilja dela mitt liv med honom, men det är ingen idé av orsaker jag inte vill gå in på. Vår relation är dödsdömd från början och vi kan inte ens vara öppna med att vi träffas.

Det känns fruktansvärt jobbigt att jag, när jag äntligen hittar någon det klaffar med så kan jag inte få honom mer än under en begränsad tid, något han varit öppen med hela tiden. Det här äter mig inifrån och jag gråter mig till sömns som en tonåring om kvällarna trots att jag är både gammal och har barn, och har bara haft skitrelationer tidigare där jag blivit helt slutkörd och förbrukad.

Det känns som om jag aldrig kommer att träffa någon efter detta, att jag inte fick roligare än så här men jag fick i alla fall barn... Mina stackars barn har tyvärr fått utstå mycket av min bitterhet för att jag "nöjde" mig med deras pappa till partner, att mitt liv skulle varit bättre med en annan man. Jag borde så här med facit i hand kanske inte ha inlett en relarion med mina barns far, men jag ville ha barn.

Jag mår helt enkelt fruktansvärt dåligt. Det känns som om ingen vill ha mig, jag har bara en enda gång upplevt ömsesidig attraktion och det är nu. Att vi dessutom kan prata... Ja, det är på ett sätt nästan så jag önskar att jag aldrig hade mött honom eftersom det är som det är. Det är som om man håller en godisbit framför mig som jag inte får äta. Jag håller mig från att bli handlöst förälskad för att inte falla så hårt när han slutligen kommer att lämna mig. Jag tror verkligen inte att jag kan bli kär igen. Vad ska jag göra? Äta mig fet på en massa glass? Förlåt att det blev rörigt, men det är inget emot vad mitt liv är i stort.

• Svar på tråden Ömsesidig attraktion för första gången i mitt liv... Men....
  • Anonym (Stupid things)

Gillar den här tråden den känns tvetydig, lite ?läs mig mellan raderna?. Vad hindrar egentligen er från att kunna träffas? Du ler i trådstarten och du har döpt dig till proud Mary?!

• Proud Mary

[quote=79467110][quote-nick]Anonym (Stupid things) skrev 2019-02-24 21:01:55 följande:[/quote-nick]Gillar den här tråden den känns tvetydig, lite ?läs mig mellan raderna?. Vad hindrar egentligen er från att kunna träffas? Du ler i trådstarten och du har döpt dig till proud Mary?![/quote

Jag har haft nicket LÄNGE. Hade egentligen tänkt skriva som anonym men tryckte visst fel där.

Varför vår relation är dödsdömd gör varken till eller från att berätta varför jag låter bli för att bevara min anonymitet. Sedan tyckte jag att hela mitt inlägg andades "Bullen", var du med på den tiden då programmet sändes på 80talet, det var jättebra! Men jag är fullt seriös med mitt problem.

• Anonym (Stupid things)
    Proud Mary skrev 2019-02-24 21:15:45 följande:

[quote=79467110][quote-nick]Anonym (Stupid things) skrev 2019-02-24 21:01:55 följande:[/quote-nick]Gillar den här tråden den känns tvetydig, lite ?läs mig mellan raderna?. Vad hindrar egentligen er från att kunna träffas? Du ler i trådstarten och du har döpt dig till proud Mary?![/quote

Jag har haft nicket LÄNGE. Hade egentligen tänkt skriva som anonym men tryckte visst fel där.

Varför vår relation är dödsdömd gör varken till eller från att berätta varför jag låter bli för att bevara min anonymitet. Sedan tyckte jag att hela mitt inlägg andades "Bullen", var du med på den tiden då programmet sändes på 80talet, det var jättebra! Men jag är fullt seriös med mitt problem.

Yes, bullen var kul. Även fråga Olle hade väl liknade?
  • Proud Mary
    Anonym (Stupid things) skrev 2019-02-24 21:18:53 följande:

Yes, bullen var kul. Även fråga Olle hade väl liknade?

Hade han? Var inte det mest en massa spännande reportage? Jag tittar sällan på TV numera. Barnen tar all tid. Och TVn tar de också.

Jaja, Martin/Olle/Cissi/Malin. Har du något svar att ge på min egentliga fråga?
  • Anonym (Stupid things)
    Proud Mary skrev 2019-02-24 21:27:30 följande:

Hade han? Var inte det mest en massa spännande reportage? Jag tittar sällan på TV numera. Barnen tar all tid. Och TVn tar de också.

Jaja, Martin/Olle/Cissi/Malin. Har du något svar att ge på min egentliga fråga?

Som sagt frågan är otydlig, du säger att du vill ha någon men inte kan, sånt trams finns inte för mig, antingen så kör man och skiljer sig.. tar risken som det innebär eller så lever man vidare där man väljer att stanna och jobbar på sin relation.
  • annabellelee

Jag antar att killen är gift med ungar, annars hade han inte varit så förbjuden.

Vad du ska göra? Sluta bete dig som en tonåring! Sluta tyck synd om dig själv, sluta tråna efter en gift man, sluta gnälla över att du aldrig kommer att få uppleva kärlek (barnens farväl verkar du bara utnyttjat som avelshingt utan attraktion - trevligt beteende. not)

Sammanfattningsvis : bete dig som en vuxen mogen människa.

• Meriall

Attraktionen är säkert ömsesidig men inte känslorna för hade de varit det så hade han blivit din. Kanske inte direkt om det är komplikationer men i framtiden åtminstone. Om han inte är dödssjuk förstås. Då är det ju en annan sak. Men då hade han kunnat vara din ett tag iaf.

Allt annat - familj, barn, kultur, jobb, bor i annat land... vad nu än skälet är så väljer han det över dig.

Inte ens om ni har barn i olika länder är det ett egentligt problem för ni kan ha distansrelation.

Därför är det jättesvårt att svara för jag kan inte föreställa mig ett sånt problem som inte går att överkomma om ni är 'the one' för varandra på riktigt.

• Proud Mary
    annabellelee skrev 2019-02-24 23:09:36 följande:

Jag antar att killen är gift med ungar, annars hade han inte varit så förbjuden.

Vad du ska göra? Sluta bete dig som en tonåring! Sluta tyck synd om dig själv, sluta tråna efter en gift man, sluta gnälla över att du aldrig kommer att få uppleva kärlek (barnens farväl verkar du bara utnyttjat som avelshingt utan attraktion - trevligt beteende. not)

Sammanfattningsvis : bete dig som en vuxen mogen människa.

Det var ett väldigt felaktigt antagande kan jag säga. Han är så singel man kan bli. Det är JAG som ligger i skilsmässa om det är så himla viktigt i sammanhanget. Kul för dig om du har lyckats bättre än jag i kärlek, uppriktigt grattis. Jag har förstått att mina barns far kände ungefär likadant som jag - någon att skaffa barn med men inte mycket mer. Jag tror att det är vanligare än man tror att folk gör så, men det är tabu att prata om det. Man startar företaget familjen AB och överser med lite för många detaljer för att det ska fungera i långa loppet, hur kräsen ska man vara? Lämpliga partners växer inte på träd och man blir inte direkt yngre. Och när det sedan havererar står det klart vad man egentligen gjort, men inte förstod själv medan det pågick. Ingen går väl in med intentionen att "sätta dit" någon.

Vad gäller att ha en relation med den nye mannen? Distansförhållande är svårt att få att fungera, därför är det bättre att skita i det.
  • Meriall

Okej men varför flyttar inte han till dig? Har han också barn på sin ort?

• Proud Mary
    Meriall skrev 2019-02-24 23:21:44 följande:

Attraktionen är säkert ömsesidig men inte känslorna för hade de varit det så hade han blivit din. Kanske inte direkt om det är komplikationer men i framtiden åtminstone. Om han inte är dödssjuk förstås. Då är det ju en annan sak. Men då hade han kunnat vara din ett tag iaf.

Allt annat - familj, barn, kultur, jobb, bor i annat land... vad nu än skälet är så väljer han det över dig.

Inte ens om ni har barn i olika länder är det ett egentligt problem för ni kan ha distansrelation.

Därför är det jättesvårt att svara för jag kan inte föreställa mig ett sånt problem som inte går att överkomma om ni är 'the one' för varandra på riktigt.

Jo, men han är ju min just nu. Men eftersom jag ligger i skilsmässa är det inte så fint om min än så länge make får reda på det, varför strö salt i såren på honom?

Nej, barnen går före allt annat tycker vi båda. Absolut inte före en relation till en annan vuxen människa. Det kan såklart mycket väl vara så att jag känner starkare än han, och jag försöker verkligen hålla tillbaka. Jag har helt enkelt att förhålla mig till och försöka hantera förlusten så gott jag kan och glädja mig åt det jag fick. Ingen av oss vill heller ha en distansrelation, det är möjligt att vi kommer ha det ett tag men åtminstone jag tror inte att det kommer fungera i långa loppet. Vi får se, men jag vill inte ge mig själv en massa falskt hopp.
Svar på tråden Ömsesidig attraktion för första gången i mitt liv... Men....