Inlägg från: FruW85 |Visa alla inlägg
  • FruW85

Bf november 2019

Soligtochfint skrev 2019-03-19 15:10:05 följande:

Skulle någon kunna titta på mina bilder och hjälpa mig? Jag vet inte om jag bara inbillar mig eller om det faktiskt är positivt? Vågar inte lita på det fullt ut ???? är jag gravid? Det är RFSU testa tidigt, och clearblue digital dagen innan var negativt.

Jag tycker det ser positivt ut :) Vilken dag är du på?
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-19 15:38:11 följande:
    Ååh så glad jag blir!! Jag tror det är 10 dagar efter ägglossning, är inte riktigt säker när äl skedde
    Då är det fortfarande väldigt tidigt så jag tycker det ser väldigt lovande ut :D Håller tummarna för (och tror) att det är starkare om några dagar :)
  • FruW85

Hoppar in här jag med. Plussade igår på vad jag tror var bim. Trodde inte alls att det skulle gå vägen den här månaden så när jag började blöda kvällen innan bim så var jag övertygad om att det var mensen som kom. När jag inte hade blött något mer på morgonen så tänkte jag att "skit samma, jag tar ett test i alla fall" och gissa om jag blev förvånad när jag fick ett starkt plus. Mycket starkare än någon av gångerna tidigare, fast nästan helt utan symtom än då länge vilket gör mig lite orolig.

Det blir tredje gången jag är gravid sedan oktober. Först ett ma på kub i dec och så ett till ma i början av februari. Vågar inte hoppas på att det ska gå vägen den här gången heller, men det är kanske dumt att ta ut något i förskott. Man ska vara glad så länge det varar osv. I värsta fall så får jag i alla fall en utredning om det går åt helvete nu. Går det däremot vägen så är det prel. beräknat till den 24 november. :)

• FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-20 10:08:32 följande:
    Jag gjorde ett likadant test imorse, dagen efter detta. Och fick myyycket svagare streck, knappt så jag kunde se något streck... vad kan det betyda?? Fick jag ett falskt positivt igår eller är det detta det är fel på?
    HCG kan öka lite oregelbundet i början. Minns inte vad jag har läst, men något om att det dubblas varannan eller var tredje dag? Från en dag till en annan kan det alltså gå lite upp eller ner utan att det är något fel, speciellt så här i början då det ligger precis vid gränsen för att kunna mätas. Det räcker med att du har druckit lite mer än sist eller kanske gick på toaletten med lite kortare mellanrum. :)
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-20 10:26:36 följande:
    Tack för svar ???? igår kväll drack jag faktiskt väldigt mycket vatten men jag kissade innan jag la mig så trodde inte det skulle ha någon betydelse. Kissade däremot inte så mycket i jämförelse med hur mycket jag drack. Kan det ändå ha spätt ut urinen fast jag inte kissade under natten?
    Det kan det absolut ha gjort. När det är så tidigt så är det ju väldigt långa halter av hcg och då krävs det inte mycket för att det ska bli skillnad :) Jag skulle försöka vänta ett par dagar och ta ett nytt test då :)
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-20 10:35:25 följande:
    Oj såg att det blev massa frågetecken efter mitt tack, gjorde en smiley :) ska hålla mig från att testa :)
    Förstod det, många som har problem med att det bara blir frågetecken av allt :) Håller tummarna för dig, du får uppdatera oss sedan :)
  • FruW85

Men herregud vilket dåligt bemötande. Jag förstår ju att det där är vardag för dom när dom gör det där dag ut och dag in, men dom borde ju verkligen förstå att det är en stor grej för oss och avsett så är det ju aldrig okej att vara så kort, otrevlig och nonchalant. Klart att det kan vara svårt att se så tidigt men då rycker man inte bara på axlarna och säger hejdå. =/
    Hoppas att det känns okej såhär efteråt ändå.

• FruW85

Justja, visst fanns det en fb-grupp? Vem ska man höra av sig till? Var lite osäker på om jag skulle våga gå med så tidigt, men insåg att risken för missfall inte precis ökar om jag går med och det känns smidigare att hänga på FB än FL:)

• FruW85

Någon som fått göra vul för att tidsbestämma? Här är dom stenhårda med ultraljud och vill inte ge något extra alls. Inget innan RUL, punkt slut. Sist visste jag inte exakt när jag haft äl eftersom jag nyligen haft missfall och då sa dom att dom helt enkelt får räkna från när jag plussade, trots att jag vill göra kub och det alltså är rätt noga med att jag gör det i rätt vecka. (Vet inte om dom "inte bryr sig" på grund av att dom inte erbjuder kub utan jag måste göra det privat?) Då hann jag få missfall igen innan det blev aktuellt så jag hann aldrig fundera så mycket över det.
    Nu sitter jag i samma situation igen. Jag tror jag vet när jag hade äl, men mitt gravtest är väldigt mycket starkare den här gången (jag tog test 41 dagar efter missfallet) än de båda tidigare gångerna och jag hade ju faktiskt äl-flytning ganska långt innan jag i så fall hade äl..FF har dessutom bara satt ut en streckad linje så appen är inte heller helt säker. Så jag har teoretiskt sett i princip en 2-veckorsperiod där jag kan ha blivit gravid och går jag då på det sista datumet så kan jag ju missa möjligheten att göra kub helt =/ Troligtvis så är det så att det senare datumet stämmer, men jag vet ju faktiskt inte =S Har jag rätt att göra vul i det här läget? Känner mig så maktlös och vet liksom inte vad jag ska säga när dom nekar mig.. vad jag faktiskt har rätt till och inte..  

• FruW85
    Suko12 skrev 2019-03-21 08:34:40 följande:
    Jepp jag vet jättemånga som ringt och sagt att dom inte vet hur långt gångna dom är och då fått komma in och titta. Vissa har tillåme ljugit om att dom inte vet för att få ett tidigt ultraljud. Här verkar det vara självklart att få titta för att se så man kan räkna!
    Ilseli skrev 2019-03-21 08:37:40 följande:
    Jag tror inte att du har "rätt" till det men om jag var du hade jag gjort det privat :)

Det verkar vara väldigt olika beroende på var man bor =/ Känns så surt att det inte verkar vara okej här när det är en förutsättning för att tex kunna göra kub =/ (Är ett år ifrån att få göra kub här så är ju rätt "gammal", med extra risk för att något faktiskt är fel) Det blir ju så dumt om jag på grund av det missar kub och så får jag reda på på RUL att det är något fel och måste göra abort då.. Hur kan dom försvara en sådan sak liksom? Men ja, jag får väl ställa in mig på att gå privat.. trist bara när det både blir krångligare att åka (finns inte där jag bor) och kostar mer=/
Svar på tråden Bf november 2019