Popcorn90 skrev 2019-03-24 20:25:36 följande:
Jag bokade hos privat men har inte heller ringt mvc än, tänkte göra det i veckan. Nej precis ringde inte heller gyn men de var bruna flytningar så förhoppningsvis är det en gammal blödning hoppas på det iaf. Jag är i v. 7+2, har du några symptom?
På 1177 understryker de ju att små blödningar och bruna flytningar är vanligt även i normal graviditet, så det hoppas vi på!
Jag ringde mvc i vecka 5. Big mistake! Fick prata med någon vikarierande tant som dels inte ville ge mig någon tid för "du är ju så tidigt gravid ännu, vad ska du boka tid för?" och när jag till slut fick en tid i v 10 sa hon "jaja, du får den tiden så får vi se om det blir något av graviditeten". Helt galet! Aldrig varit med om det bemötandet. När jag var gravid med första barnet ringde jag också i v 5 och barnmorskan sa bara tusen gånger grattis och bokade in mig utan konstigheter. Som tur är ska jag till min ordinarie barnmorska på besöket.
Justja, jag är i v 7+1 idag. Då blir det ju 7+4 på onsdag. Sen någon vecka tillbaka har jag lite illamående som kommer då och då. Inte just på morgonen, men om jag inte ätit på länge eller ätit något speciellt. Vissa dagar värre, andra sämre. Trött är jag också...
Hur är det för dig?