Bf november 2019
Sååå lättad! Vet inte om jag lyckades få med bilden men ett litet hjärta och något längre gången än jag räknat på.

Sååå lättad! Vet inte om jag lyckades få med bilden men ett litet hjärta och något längre gången än jag räknat på.

Någon annan som börjat gå upp i vikt helt oförklarligt? Har varit helt stabil på samma vikt senaste 1,5 året. Nu har jag gått upp 2 kg på 2 veckor!!! Inte ätit godis mer än någon enstaka gång, äter bara vanlig mat... Vill ju inte gå upp 25 kg igen :( Hade samma problem med förra graviditeten, rörde på mig och åt normalt men gick upp i vikt redan tidigt.
Jag är så fruktansvärt hård i magen.
är vi flera???
Varje toabesök är som en mindre förlossning tammefan....
Vatten fiber katrinplommon päron kiwi... mina dagar går ut på att få igång magen bara ha ha ha. Nåja! Har ni tips på hur man på ett bra sätt kan hålla magen igång när man redan provat allt?
Janusinfo är förresten bästa källan när det gäller ifall läkemedel är okej, det är där min barnmorska kollar i de fall där det bara står i FASS att man ska rådgöra med läkare etc.
Såhär står det om inolaxol t.ex: www.janusinfo.se/beslutsstod/janusmedfosterpaverkan/databas/bulkmedel.4.4bc1be9b166e94c897060b92.html
och microlax: www.janusinfo.se/beslutsstod/janusmedfosterpaverkan/databas/laurylsulfatinklusivekombinationer.4.4bc1be9b166e94c89705ff9f.html
Jag är i vecka 6 (5+3) och blir så trött på dagarna än fast jag lägger mig tidigt på kvällarna och sover bra många mer timmar nu än innan. Är ni andra trötta? Vad gör ni för att hålla er pigg och fokuserad på jobbet? Har aldrig varit någon direkt kaffedrickare så tror inte det kan hjälpa mig och håller mig helst ifrån kaffe nu ![]()
Fick panik i går, en liten brun flytning i trosan. Inte kunnat sova i natt - haft mulnande värk som mensvärk. Någon som haft liknande? Det är första barnet och jag är i v7 kanske 8.
Enligt 1177 står det under V8 att det inte är ovanligt med blödning eller nollande värk- men blir ändå orolig. Hur länge ska jag ha nollande värken?
Nä värken är lindrigare än mensvärk. Men det känns i nedre delen av magen. Imorse var det inga flytningar men två timmar senare fick jag en brun flytning under toalertbesöket. Nästa besök därefter inget alls.
Nej nej nej... nu kom det blod, inte mycket men rött blod ???? kan det fortfarande vara ok? Jag känner mig så förtvivlad - vill inte förlora barnet....
Om jag tar ett nytt gravtest och det visar att jag är gravid så måste det vara lugnt eller? Så orolig nu- molnande värk i nedre delen av magen.... känns som när jag ska få mens ;( men jag håller tummarna att det är växtvärk, livmodern som växer och blodkärl som brustit. Bara rädd eftersom det började med bruna flyttningar och nu vid senaste besöket var det blod. Kissenödig hela tiden och livrädd varje gång jag går på toaletten....
Tappat allt illamående sen några dagar tillbaka. 3,5 v till nästa ultraljud. I mitt huvud har ju barnet dött och vi kommer inte få veta förrän dess. Tänk om man bara kunde varit lite positiv...
Hur långt gånger är du? Du kan inte få komma tidigare. Jag har 1,5 vecka tills vårat första och det känns långt bort än. Du ska ju vänta nästan en månad
Här läst någonstans att emot vecka 10 kan symptom minska eller försvinna. Utan att det är någon fara. Hoppas allt är bra och det bara är att du kanske slipper de nu
Någon mer som ska göra eller har gjort NIPT? :)
Vi tog blodprov för nipt för två veckor sen, men för en vecka sen kom det tillbaka utan resultat eftersom mängden foster-DNA var för låg för att analysen skulle ge tillförlitligt svar. Tog nytt prov idag i v 13+5. Ny väntan...
Fick tillbaka NIPT nummer 2 idag, inget svar på det heller, för låg fetalfraktion för att utföra analysen.
Tänker inte ta något ytterligare omprov, för vi skulle tidigast få svar i slutet av v 16+ då. Vi skulle tidigast kunna avbryta v 18+.
NIPT har verkligen bara gett mig mer oro, ångrar djupt att vi valde att ta det!!! Jag är bara 24 och har generell risk på typ 0.07% för att få ett barn med DS, men efter att testerna inte fungerat blir man ju mer orolig än så. Fick iaf ett extra ultraljud gratis nu på måndag, och nästan alla pengar tillbaka.
Usch va jobbigt med lång väntan och sen ändå inget svar. Gjorde du KUB först och fick dåliga siffror eller gjorde du NIPT direkt? Om du gjorde NIPT direkt behöver du ju iaf inte känna nån speciell oro (mer än normal oro alltså)