Inlägg från: FruW85 |Visa alla inlägg
  • FruW85

Bf november 2019

Soligtochfint skrev 2019-03-22 06:10:52 följande:

Ucsh vilken riktig otur jag måste haft med RFSU testerna....gjorde två nya testa tidigt från två andra märken nu, på vad jag tror är bim dagen. Som var totalt negativa båda två! :(

Åh nej :( Kan det vara för tidigt att ge tydligt utslag fortfarande? Vet att många kan testa väldigt svagt i början. Båda förra gångerna var så för mig, runt bim fick jag nästan ha lite fantasi för att kunna se strecken..
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-22 06:34:16 följande:
    Såå tråkigt... kan inte släppa det första testet som faktiskt var svagt positivt, men litar nig inte på det testet nu. Hoppet försvann helt nu så nu får jag gå efter om mensen kommer eller inte :(
    Det "farliga" med att testa tidigt är ju att risken är att det faktiskt var en graviditet, men att det blev ett väldigt tidigt missfall. Jag läste att de flesta missfall sker runt bim och att man då tror att "jag hade fel, jag var inte gravid för mensen kom ju nu" =( Men jag håller tummarna för dig, att det inte är kört än, annars att det tar sig snabbt till nästa månad <3
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-22 06:44:28 följande:
    När ?ska? man då börja blöda isf? Är det direkt ett missfall sker? Hade bruna flytningar igen när jag la mig igår ikväll och lite nu imorse men inget som kom på pappret. Tack :)
    Det beror på. Antingen så kan det sätta igång direkt, eller så kan det bli ett MA och då kan det gå flera veckor. Om du får fler negativa, eller väldigt ljusa, test och ändå inte får en riktig mens så hade jag nog ändå hört av mig till bm för att kolla upp det riktigt. Är du bara runt bim än så finns ju chansen absolut fortfarande att du är gravid. Men går det längre så bör ju antingen testen bli starka eller mensen komma  =S
  • FruW85
    Soligtochfint skrev 2019-03-22 08:31:25 följande:
    Åh så drygt det är att vara ovetandes, vill bara veta nu nu nu :(
    Förstår det :( Varje dag känns ju som en evighet när man bara går och väntar.. =/
  • FruW85
    KFC skrev 2019-03-22 08:57:56 följande:

Beräknad 24e november, plussade för ca en vecka sen ????

Troligtvis också den 24e för mig med :)
  • FruW85
    Miini12 skrev 2019-03-22 15:28:39 följande:

Har precis plussat och är beräknad till slutet av november ????

Går gärna med i Facebook gruppen om det inte är försent?

Grattis! :)

Jag frågade om fb-gruppen för ett par dagar sedan men fick inget svar, så det kanske är så att det är för sent.
  • FruW85
    Isavanna1 skrev 2019-03-24 09:43:10 följande:

Alltså jag är så orkeslös, jag orkar ingenting. Mår konstant lite illa och är yr. Självklart är detta jätte jätte positivt och jag är såklart glad över det på ett sätt. Men jag fungerar ju inte, hur får man till ett normalt liv när det är så här? Och dessutom måste fejka att allt är som det ska. Jag måste städa till kaninerna (6 st) plantera om tomater och chili, gräva ner bärbuskar och träd och hämta ett barn hos en kompis och jag vill helst bara gå och lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv. I morgon kör det igång en ny intensiv jobbevecka och jag vet inte hur jag ska orka... Förlåt för mitt gnäll. Jag är otroligt tacksam för det lilla miraklet jag bär på.

Bara att gnälla på :) Även om man vet att det är något positivt att man faktiskt känner av symtom så tar det ju inte bort att det kan vara väldigt jobbigt.
    Har du någon som kan hjälpa dig? Det låter ju som att det skulle vara bra om du fick lite avlastning. <3
  • FruW85
    Emlc95 skrev 2019-03-24 20:41:08 följande:
    Jag ringde mvc i vecka 5. Big mistake! Fick prata med någon vikarierande tant som dels inte ville ge mig någon tid för "du är ju så tidigt gravid ännu, vad ska du boka tid för?" och när jag till slut fick en tid i v 10 sa hon "jaja, du får den tiden så får vi se om det blir något av graviditeten". Helt galet! Aldrig varit med om det bemötandet. När jag var gravid med första barnet ringde jag också i v 5 och barnmorskan sa bara tusen gånger grattis och bokade in mig utan konstigheter. Som tur är ska jag till min ordinarie barnmorska på besöket. 
    Men herregud! Det där är ju helt galet! Verkligen tur att du fick din vanliga bm. Har du berättat för henne hur du blev bemött? Borde nog vara bra att dom blir medvetna om det, ifall det inte var en enskild händelse =/
    Själv hörde jag av mig direkt när jag plussade och frågade om det var någon vits att boka en tid, eller om jag skulle avvakta och se om jag fick ett till missfall (har haft två MA, i dec och feb) och hon tyckte att "Nej men gud, boka en tid direkt, vi vill träffa dig så snart som möjligt" Vilket också är infon som står på hemsidan.
  • FruW85
    Kstadtjej87 skrev 2019-03-25 07:30:27 följande:

Hej tjejer, fick hoppa in här. Positivt test förra veckan. Är V5+0 (v6) mitt bf är 24 november.

Grattis och välkommen hit :)

• FruW85
    Isavanna1 skrev 2019-03-25 08:56:07 följande:

Vad tråkigt att så många får ett dåligt bemötande av bm. Själv har jag inte ringt dit än. Tänkte vänta till efter nästa vul. Så jag kommer vara i ca v 10 när jag ringer. Är det för sent?

På min mödravårdscentrals hemsida står det så här:
    "Är du gravid? Vi vill träffa dig så tidigt som möjligt. Vår ambition är att du och din partner, om du lever i en relation, ska få bästa möjliga vård och upplevelse av graviditet och förlossning." och inne på online-bokningen står det att om man är i v 8 eller senare så vill dom att man ringer och bokar tid för då vill dom typ träffa en omgående. 

Det beror antagligen på att dom vill fånga in riskbeteenden, och kunna stötta om man har några beroenden eller om man inte har koll på hur man bör äta/leva osv under graviditeten?
Svar på tråden Bf november 2019