• Uffeking

    Sexlivet i förhållande

    Sexlivet i ett förhållande kan förkortas:

    MMA.

    I början står det för:

    MORGON, MIDDAG, AFTON

    Efter några år står det för:

    MARS, MAJ, AUGUSTI

    Slutligen står det för:

    MÖJLIGEN MITTEN på APRIL

  • Svar på tråden Sexlivet i förhållande
  • Anonym (Mrs)

    Håller helt med. Roligt första året sen tröttnar man.

  • Anonym (Kvinna)

    Ja, tyvärr är det nog så i många förhållanden. I mitt fd 20-åriga förhållande med barnens pappa var det så. Eller nä, så sällan var det inte, men ändå. Attraktionen minskade trots att jag älskade honom väldigt mycket. Tyvärr gjorde jag inget åt det, utan till slut försvann hans känslor för mig och separationen var ett faktum. Nu är jag i ett förhållande igen efter ett antal år som singel, och jag tänker att jag ska göra om och göra rätt denna gången. Är i klimakteriet nu, så lusten är si så där trots attraktion och vi har sex ca 3 ggr i veckan. Å jag tycker vårat sexliv är jättebra. Jag tänker inte låta min minskade lust förstöra det här.

  • Uffeking
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-02-25 11:55:13 följande:

    Ja, tyvärr är det nog så i många förhållanden. I mitt fd 20-åriga förhållande med barnens pappa var det så. Eller nä, så sällan var det inte, men ändå. Attraktionen minskade trots att jag älskade honom väldigt mycket. Tyvärr gjorde jag inget åt det, utan till slut försvann hans känslor för mig och separationen var ett faktum. Nu är jag i ett förhållande igen efter ett antal år som singel, och jag tänker att jag ska göra om och göra rätt denna gången. Är i klimakteriet nu, så lusten är si så där trots attraktion och vi har sex ca 3 ggr i veckan. Å jag tycker vårat sexliv är jättebra. Jag tänker inte låta min minskade lust förstöra det här.


    Hoppas du lyckas.
  • Anonym (Kvinna)
    Uffeking skrev 2019-02-25 14:11:21 följande:

    Hoppas du lyckas.


    Ja, nu när jag är så medveten om det så finns det inte på världskartan att misslyckas.
  • Anonym (Tjej)

    Så sant hållt ihop med min man några år nu allt blir typ samma sak typ

  • Uffeking
    Anonym (J) skrev 2019-02-25 20:56:01 följande:

    Man får jobba för relationen


    Det är sant. Jag kämpar på.
  • Anonym (Livet)

    Visst är det så i livet att lusten går upp å ner, men jag å min man sen 12 år har superbra sex, flera gånger i veckan, och ju mer sex vi har alltså oftare ju mer vill vi ha, sen har det såklart funnits perioder där det varit mer sällan eller om vi har besök eller bortresta med familj å så. Men enda gången det gått mer än en vecka emellan är när vi fått barn, då har vi väntat de rekommenderade 6 veckorna. Vi har absolut haft svackor och så men sex är viktigt för ett parförhållanden. Och det krävs ju att båda är villiga att jobba på det. Min man har visat att han uppskattar min ibland framfusighet och då har jag vågat mer och mer och vi pratar mer om det nu än i början. Så man ska inte bara ta sex och lust för givet, man får jobba lite för det.

  • Plupp73

    Är tjej - upplever att lusten ökar ju mer sex jag har (dvs om det är tillfredsställande sex med orgasm). Det har jag lärt mig genom livet. Liksom att lusten minskar vid tjat och press.

    I mitt förra förhållande med min exman tjatades det hej vilt, han ville minst varannan dag. Tjatandet fick hela min kropp och själ att slå bakut, och få blev det enligt mönstret du beskriver.

    Nu i ett förhållande sedan 10 år där vi kan ha sex 4 dagar i rad, pausa en vecka, ha sex varannan dag, pausa i tre dagar. Ingen tjatar, man väntar in att lusten faller på. Har aldrig tyckt så mycket om sex som nu!

  • Anonym (Nöjd gift man)
    Uffeking skrev 2019-02-25 09:49:41 följande:

    Sexlivet i ett förhållande kan förkortas:

    MMA.

    I början står det för:

    MORGON, MIDDAG, AFTON

    Efter några år står det för:

    MARS, MAJ, AUGUSTI

    Slutligen står det för:

    MÖJLIGEN MITTEN på APRIL


    Säger inte emot men tidsomfattningen för varje period varierar nog en del.

    Vi är tydligen fortfarande i början av förhållandet. Vi kan ha sex både morgon, middag och afton vissa dagar fast vårt förhållande närmar sig 30 år.

    Kan bli ganska skönt när det övergår till mars, maj och april. Så mycket tid man skulle få över till annat.
Svar på tråden Sexlivet i förhållande