• Anonym (TS)

Kommenterar (nakna) tjejer på film

Jag och sambon har lite olika uppfattningar om en sak, han tycker jag är "löjlig" och jag känner mig sårad.

Varje gång vi ser på film/serie och det dyker upp ett par bröst (av modellen större) visar han ganska starkt sin uppskattning. Han kan klappa händer samtidigt som han studsar i soffan och säger "tuttar! tuttar!"

Eller fälla kommentarer som: "Ser du dom tuttarna?!?" eller "WOOOOW!!" och titta uppskattande.

Det behöver inte nödvändigtvis vara nakna kvinnor utan de kan vara fullt påklädda. 

(Är brösten av storleken mindre passerar det honom som om det vore bingolotto alternativt kommer en kommentar som "det var inte mycket kött på henne".)

Jag tycker det är onödigt av honom att så starkt visa uppskattning för andra på detta vis framför mig som sitter bredvid, han tycker att jag är löjlig. Är jag löjlig som känner mig sårad över en sån här sak?

• Svar på tråden Kommenterar (nakna) tjejer på film
  • sextiotalist
    Anonym (TS) skrev 2019-02-25 12:39:40 följande:

Jag och sambon har lite olika uppfattningar om en sak, han tycker jag är "löjlig" och jag känner mig sårad.

Varje gång vi ser på film/serie och det dyker upp ett par bröst (av modellen större) visar han ganska starkt sin uppskattning. Han kan klappa händer samtidigt som han studsar i soffan och säger "tuttar! tuttar!"

Eller fälla kommentarer som: "Ser du dom tuttarna?!?" eller "WOOOOW!!" och titta uppskattande.

Det behöver inte nödvändigtvis vara nakna kvinnor utan de kan vara fullt påklädda. 

(Är brösten av storleken mindre passerar det honom som om det vore bingolotto alternativt kommer en kommentar som "det var inte mycket kött på henne".)

Jag tycker det är onödigt av honom att så starkt visa uppskattning för andra på detta vis framför mig som sitter bredvid, han tycker att jag är löjlig. Är jag löjlig som känner mig sårad över en sån här sak?

Jag tycker han beter sig som en femåring. Hade min sambo studsat och klappat händerna när han ser något han uppskattat, då hade jag nog börjat fundera på hans mentala mognad.
  • feeeeeeeee

Men hjälp?! Är du sambo med en pubertal 13åring??

Det låter så. Det där är ju ett beteende som inte är okej om en är singel heller. Han bara ska fatta det om han är vuxen. Framstår bara efterblivet... Sårad är väl inte det jag hade känt, mer avtänd, äcklad och nedlåtande road. Hade han inte fattat hur löjlig HAN är hade jag övervägt att tacka för mig. D

• Anonym (Löjligt)

Det är ju ganska taskigt att slänga det i ditt ansikte ja.. Speciellt om du själv kanske inte har stora bomber. Otroligt omoget att behöva gasta ut det. Om man tycker nåt är attraktivt kan man hålla det för dig själv. Ganska onödigt att skapa friktion i ett förhållande "bara för att".

• Anonym (TS)

Känns skönt att få lite mer input på detta (och lite en bekräftelse på att jag inte är "löjlig").

Sambon blir 38 i år så han är ju ingen tonåring precis.

• Anonym (Tonåren)

Han verkar ha en lång tonårs period ????

Det var ju något man kanske gjorde när jag gick på högstadiet men inte senare ????

• Anonym (TS)
    Anonym (Tonåren) skrev 2019-02-25 13:30:33 följande:

Han verkar ha en lång tonårs period ????

Det var ju något man kanske gjorde när jag gick på högstadiet men inte senare ????

Jo jag känner samma sak, har aldrig upplevt detta i tidigare relationer (har före denna bara haft 2 "riktiga" relationer) så mina referenser för vad som är "normalt" är ganska få. 

Möjligtvis att man kan slänga ur sig en sådan kommentar bland "grabbarna" men inte framför sin flickvän kan jag tycka.

• sextiotalist
    Anonym (TS) skrev 2019-02-25 14:12:37 följande:

Jo jag känner samma sak, har aldrig upplevt detta i tidigare relationer (har före denna bara haft 2 "riktiga" relationer) så mina referenser för vad som är "normalt" är ganska få. 

Möjligtvis att man kan slänga ur sig en sådan kommentar bland "grabbarna" men inte framför sin flickvän kan jag tycka.

Jag skulle göra ett socialt experiment om jag var i dina kläder. Gör exakt samma sak när du ser en man på TV "wow vilka biceps, tjoho, han måste vara välutrustad (en vacker frivolt är kanske på plats där). för att kolla hans reaktion. Och sedan ta ett snack om hur man kan hantera sina glädjerus
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2019-02-25 14:19:33 följande:
    Jag skulle göra ett socialt experiment om jag var i dina kläder. Gör exakt samma sak när du ser en man på TV "wow vilka biceps, tjoho, han måste vara välutrustad (en vacker frivolt är kanske på plats där). för att kolla hans reaktion. Och sedan ta ett snack om hur man kan hantera sina glädjerus

Jag har redan frågat honom hur han skulle reagerat om jag gjorde liknande, hans svar är något i stil med "Det skulle jag inte bry mig om". 

Om han skulle bry sig eller inte vet jag inte men jag har hört detta i 8 år och efter 8 år av samma "behandling" kanske han skulle börja bry sig? Men jag tror faktiskt inte han skulle säga det till mig om det var så (just för att han ska bevisa sin "poäng"). 

• Gräsroten

Din sambo är en skit, och han behandlar dig som skit! Ta fram bilder på kukar, och kommentera likadant till honom!

• Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (TS) skrev 2019-02-25 12:39:40 följande:

Eh, och du är ihop med denna omogna och barnsliga man för att...? Tramsebyxa är ordet som kommer till mig.
  • Anonym (Hmmmmm.....)
    Anonym (TS) skrev 2019-02-25 12:59:07 följande:

Känns skönt att få lite mer input på detta (och lite en bekräftelse på att jag inte är "löjlig").

Sambon blir 38 i år så han är ju ingen tonåring precis.

Har du testat att göra likadant när du ser nån snygg hunk på film, bara för att kolla hans reaktion?
  • Anonym (Kneel)
    Gräsroten skrev 2019-02-25 15:40:15 följande:

Din sambo är en skit, och han behandlar dig som skit! Ta fram bilder på kukar, och kommentera likadant till honom!

Stor skillnad, tuttar och kukar.
    Tjejer gör sånt hela tiden, kommenterar andra män. "Han är så snygg".
    Kvinnor känner att de har rätt att göra det. 
    Men då ska vi män inte ta illa upp. För då har vi problem med självförtroendet, och känner oss hotade, osv.
  • feeeeeeeee

Ja om det nu mot förmodan skulle hålla mellan er, bara måste du "wooow, vilken MAN!! Täänk om duuu kunde va i sådär bra form!!! Omg!!!" och liknande. Ignorera protester.

• annabellelee

Det låter som en fnissig 13åring som precis upptäckt tjejer. Killar på 15-16 år är mer mogna än så.

• Anonym (Leslie)
    sextiotalist skrev 2019-02-25 12:44:21 följande:
    Jag tycker han beter sig som en femåring. Hade min sambo studsat och klappat händerna när han ser något han uppskattat, då hade jag nog börjat fundera på hans mentala mognad.
    Han klappar händerna i sitt huvud, för han vet hur du hade reagerat Flört
  • Anonym (Herregud)

Klart att du inte är löjlig. Alla människor är olika och det är dom som inte respekterar sin partners känslor som är omogna. Din kille låter som en 8-åring.

• Trent
    Anonym (Kneel) skrev 2019-02-26 10:53:05 följande:

Stor skillnad, tuttar och kukar.

Tjejer gör sånt hela tiden, kommenterar andra män. "Han är så snygg".

Kvinnor känner att de har rätt att göra det. 

Men då ska vi män inte ta illa upp. För då har vi problem med självförtroendet, och känner oss hotade, osv.

Vilken dum kommentar? Prova att leva i verkligheten.
Svar på tråden Kommenterar (nakna) tjejer på film