Hur kan jag få min bebis att öka i vikt?
Min åt som din tills jag kom på att rapsoljan, kokosolja mm var boven. Han avskydde verkligen den oljiga konsistensen och det blev bara nån tugga här och där.
Jag slutade helt med med alla oljor och tog riktigt smör, grädde, och vanliga såser istället och plötsligt hände något. Efter några misstänksamma skedar mat så insåg han att det inte var oljigt utan att det fanns smak och variation i maten. Det tog några veckor och sen ökade mängden mat sakta.
Så mitt tips är att ta bort all vedervärdig olja så han faktiskt kan smaka på maten ordentligt. Fyra bitar kyckling i gräddsås är way mycket bättre än trugandet av oljeindränkta korvbitar etc. Han kanske faktiskt tycker att det smakar illa?
Fast så fettsnåla är väl inte grötpinnar? Gör dem ju på kokosgrädde och har i extra kokosolja.
Och jag har testat dina tips, problemet här är ju dock att tex potatismos inte duger då det är för nära pure enligt min son. Och han dricker tyvärr inte välling eller något annat som görs på pulver, det vägrar han.
Men testar att ha i rapsolja i ersättningen nu, det han äter så har jag i extra fett.