• Äldre 28 Feb 07:35
    570 visningar
    1 svar
    1
    570

    Enkelt ettårskalas. Vad kan man göra mer?

    Jag och min fru är överens om att vi ska ha ett litet enkelt kalas när vår son fyller ett år i maj med bara oss i familjen (jag, min fru, vår son och min dotter) plus min mor och halvbror. Hennes mor är precis som min far död och hennes far finns mycket långt härifrån liksom hennes syskon.

    I flera månader har dock min fru frågat mig vad (mer) vi ska göra när vår son fyller ett. Vi tänker ju båda att det är speciellt med första födelsedagen. Jag har lite tankar, men inget fungerar med min dotters schema för vistelsen hos mig och hennes mamma. Nej, det går inte att vara flexibel och bryta schemat. Tidigare erfarenheter har visat att jag förlorat på det. Dessutom vill jag ha så lite jag kan med min exfru att göra (och min fru ingenting alls, även om min exfru inbillar sig att min fru gärna är kompis med henne).

  • Svar på tråden Enkelt ettårskalas. Vad kan man göra mer?
  • Äldre 28 Feb 07:49
    #1
    +1

    För att storasyster ska kunna vara med på lillebrors första födelsedag så fira dagen när din dotter är hos er. För er son har dagen ännu inte någon betydelse, därför är det viktigare att storasyster och övrig familj kan delta.

    Ballonger och såpbubblor brukar 1-åringar ha stor glädje av, dock brukar det inte vara populärt med smällande ballonger. Presenter slår ni in i så prassligt papper som möjligt. Ingen tejp, bara papper och snören. Fika som passar vuxna och storasyster, gör en liten tårta speciellt för honom och en vanlig för er andra. Hans tårta får han äta själv gärna tillsammans med storasyster om hon vill. Viktigast av allt filma, ta bilder på allt! Många bilder där storasyster och lillebror är tillsammans, många bilder på lillebror och andra i familjen tillsammans.

    Det blir sedan udda grej för er familj att ni firade på fel dag. Hur gör ni när storasyster fyller år, har hon alltid varit hos er den dagen. Annars kan ni köra samma grej för henne. Viktigast av allt är att familjen får en dag tillsammans inte att det är på exakt rätt dag.

Svar på tråden Enkelt ettårskalas. Vad kan man göra mer?