tandkräm, spotta ut, flour
Mitt barn är just över året, borstar tänderna varje dag, och sväljer allt. Har inte börjat spotta ut ännu.
Läser på tandkränmö att den innehåller flour .
Vad gör ni andra, använder tandkräm med eller utan flourr??
Mitt barn är just över året, borstar tänderna varje dag, och sväljer allt. Har inte börjat spotta ut ännu.
Läser på tandkränmö att den innehåller flour .
Vad gör ni andra, använder tandkräm med eller utan flourr??
Du ska inte äta flour. Det är hälsovådligt. Det är mer hälsosamt för små barn som inte har förstånd att spotta ut tandkrämen att man ger dem utan flour.
Jag kan bara säga att min mamma som är tandläkare har sagt till mig att hon inte förstår hur man kan köpa tandkräm utan flour.... Flour är bra för tänderna, det är därför man inte ska skölja munnen efter man har spottat ut tandkrämen för annars försvinner ju flouren.
Du frågade vad visten är. Jag svarade. Specificera eller ändra frågeställningen.
För att det inte är flour som rengör. Det gör sillica. Det är inte samma sak som att "borsta med vatten". Du rengör tänder och tar bort beläggningar med tandkräm.
Fluor är en tillsats som inte utför något i form av renlighet.
Om du tycker flour är vitsen med tandkräm så kan ju du köpa florpastiller och strunta i att borsta helt. Samma resonemang.
Så det
Flour behövs i tandkräm. Du blandar ihop flourid med flour.
Allt det där du skriver om flour i vattnet exc är flourider.
Du blandar ihop flourider med flour - vilket inte är ovanligt men fortfarande fel.
Jo, fluor är väldigt skadligt även i liten mängd; det har många forskare kommit fram till redan för länge sedan. De som gapar högst brukar vara de som är okunniga, giriga, maktgalna, egoistiska, omdömeslösa, hänsynslösa och saknar vidvinkel- och/eller djupseende i ämnet etc, samt de som tjänar mest pengar på att sälja gifterna, i falska hälsosyften, till intet ont anande medmänniskor. De ytterst, ytterst SMÅ mängder fluor kroppen behöver får vi i oss genom en allsidig kost. ... TS, använd aloe vera-tandkräm iaf tills barnet lärt sig att spotta ut. Den är inte farlig att svälja ner i de mängder man tar på tandborsten. Sedan jag började använda aloe vera-tandkräm så har mitt tandkött slutat att blöda och mina oroande tandfickor har försvunnit. Och, för ovanlighetens skull så fick jag positiva och glada kommentarer från min tandläkare. (Men, jag vågade tyvärr inte yttra att jag bytt till fluorfri aloe vera-tandkräm.) ... Man kan även blanda eget tandborstmedel av bl.a. kalkpulver och MSM, och då lär sig nog barnet att spotta automatiskt... ... Med vänlig hälsning, Pentra
Pentra, alltså hahahahaha! Alltid så värdelösa inlägg och sitt jäkla ?mvh?. Det är så man kräks!
Jag hoppas att ni som använder tandkräm utan fluorid tänker på att det är erat fel sen när era barn behöver få lära sig ta sprutor i munnen och bli borrade i och kanske utveckla tandläkarskräck och få ett vuxenliv med dyra besök.
Jag hoppas ni kommer ihåg det. Ni växte upp med fluoridtandkräm och har noll aning om vad det innebär men ni utsätter gladeligen era barn för det efter råd på Familjeliv.se.