• Deedeeone

Stöttning när man väntar på BIM

Hej!

Som rubriken lyder så tänkte jag att jag skapar en tråd där vi kan sätta varandra medans man väntar på BIM, känner själv att man kan bli väldigt uppstressad när man har en sån längtan efter det där plusset.

Jag slutade med cerazette i september - 18 och sedan dess har jag och min sambo försökt skapa en liten, än så länge har vi inte fått till något plus.

Hade ägglossning igår och nu är det dags för den där eviga väntan igen.

Man letar symptom och kan bli allmänt skengravid, man hoppas ju så mycket och varje gång mensen dyker upp så känns det som att hoppet försvinner lite mer och mer för varje gång.

Finns det några mer här som känner såhär och vill vara med i denna tråd för att ge varandra stöd och förhoppningsvis får några till ett plus :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-03-01 09:50
    Stötta varandra skall det såklart stå

• Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM
  • Deedeeone

Åh va kul att så många ville vara med här :) idag är jag ÄL +6 och igår kände jag att det stack till i tjejmagen, på kvällen började det dra och spänna i livmodertrakten och runtom när jag rör mig. Detta har fortsatt idag. Inga andra symptom men såhär har jag aldrig känt förut.

Jag känner ofta på tappen och tycker att den känns lite annorlunda nu.

Hur går det för er andra?

• Deedeeone

ÄL +9 idag, gjorde gravtest igår som var negativt. Vet att det är väldigt tidigt men ändå så tappar man hoppet lite även denna månaden. Vill ju så gärna ha det där plusset men testerna skriker hånade vitt.....

• Deedeeone
    Mela88 skrev 2019-03-09 09:43:43 följande:

Tror det är vanligare att plussa på BMI eller efter. Läst inlägg där barnmorskor säger det iaf. Försök ha lite is i magen med testerna så slipper du tappa hoppet såhär tidigt. :)

Ja det är ju egentligen alldeles för tidigt för att testa men man är ju så nyfiken! Är ju BIM på onsdag så tänkte försöka hålla mig tills dess iaf och så får vi se om mensen kommer eller hur det blir.
  • Deedeeone
    Mela88 skrev 2019-03-09 17:41:44 följande:

Ja det är ju så! Har själv redan tagit tre tester men alla visat negativt. Vet inte riktigt när jag BMI, men är väl närsomhelst tror jag :)

Haha, förstår inte varför man testar innan BIM egentligen. Men nyfikenheten och hoppet tar ju över såklart. Jag tog också ett test idag, det va fortfarande negativt. ÄL +10 idag!
  • Deedeeone
    Mela88 skrev 2019-03-10 09:16:57 följande:

Tror iaf jag blir påverkad av att så många plussat innan BMI. Iaf vad man läser i trådar här. Och så vill man så gärna vara en av dem.

Ja verkligen, riktigt fusk att få plussa så tidigt! Jag vill också!!!! Hahaha
  • Deedeeone
    Mela88 skrev 2019-03-11 07:27:06 följande:

Håller tummarna för dig. Dag 33 nu och ingen mens i sikte. Mest oro över att pillerna strulat till mensen. Vågar inte ta fler tester nu.... ställt in mig på att det är mensen som strular och ingen bebis...

Dag 33? Inget positivt test än? Hur längesedan var det du slutade med pillren?
  • Deedeeone
    JodiBabe skrev 2019-03-11 07:54:22 följande:

Innan mensen kommit finns det alltid hopp! Du har testat rätt tidigt!

Ja jag vill ju så gärna! Tack för att du peppar!
  • Deedeeone
    Mela88 skrev 2019-03-11 07:43:39 följande:

Jag slutade den 14/2. Rätt säker på att jag hade ägglossning denna månad. Inte testat på några dagar nu. Min menscykel har legat mellan 30-35 dagar med mina piller så vet intw riktigt när jag har BMI.

Ja men då var det ju rätt nyligen du slutade med pillren! När jag slutade så fick jag inte mens på 49 dagar, men sen började kroppen funka bättre och mensen blev helt regelbunden och kommer som en klocka. Hoppas dock för dig att inte mensen kommer och att ni får till ett plus istället <3
Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM