• Deedeeone

Stöttning när man väntar på BIM

Muusan skrev 2019-03-13 09:54:03 följande:

Jag somnade rätt kraftigt igår men ska ta mig iväg och fixa ett test idag

Lycka till <3
  • Deedeeone
    fjanten skrev 2019-03-18 16:56:07 följande:

Hej alla! Min testdag är på måndag (25 mars), IVF. Har två barn sedan innan som blev till på naturlig väg. När jag blev gravid med dem fick jag tydliga plus ca 10-11 dagar efter ägglossning (bekräftat med ultraljud), så det kan ju hända att jag testar lite tidigare denna gång med, än vad kliniken sagt åt mig Är så nyfiken!

Ååhh lycka till! Håller tummarna!
  • Deedeeone
    llindizz skrev 2019-03-18 16:15:17 följande:

Äl+11 bim-4 idag. Brösten sticker och värker. Sambon sa till och med att han tycker dom blivit större och rundare till formen. Har testat men inget + ännu. Ska testa igen på fredag om inte mensen kommit innan dess.

Hoppas hoppas!
  • Deedeeone
    lonelygirl92 skrev 2019-03-18 18:46:46 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in här i tråden då jag håller på att bli galen. Hade ägglossning i helgen och kan knappt vänta tills jag kan testa, håller på att bli helknäpp. Drömt varje natt att jag är gravid och har sedan imorse haft molvärk i ?tjejmagen?, tänker på bebis varje vaken timme. Vet att jag säkert bara inbillar mig men ändå. Gett mig själv testförbud tills den 28e... herregud vilken väntan!!! *smäller av*

Ja väntan är alltid olidlig, man blir verkligen galen och överanalyserar allting! Hoppas det går vägen för dig!
  • Deedeeone

Någon som har tips på hur man låter bli att bryta ihop helt och tappa hoppet när man får reda på att folk runt omkring en är gravida? Blir helt deppig att inte vi kan få det där plusset, har planerad ÄL om 3 dagar men jag är så negativt inställd om att det inte kommer gå vägen denna gången heller. Vad ska jag göra?

• Deedeeone
    fjanten skrev 2019-03-21 13:45:19 följande:

Tillåt dig själv bli ledsen. Det är helt OK. Sedan får man försöka tänka logiskt, någon annans graviditet tar ju inte bort ens egen chans. Men jag förstår att det är jobbigt!

Får försöka rycka upp mig, vet ju att det inte tar bort min egna chans men det är ändå så tungt när det känns som att alla andra får den lyckan men inte jag...
  • Deedeeone
    fjanten skrev 2019-03-22 05:55:19 följande:

Jag förstår dig Jag hade mer eller mindre en livskris ett tag när jag fick veta exakt hur låg chans jag hade att få barn. Jag lät mig själv ha den känslan, vara ledsen, vara avundsjuk. Sedan gick det ju bra för oss ändå, trots allt, men fasen vad dåligt jag mådde en period av att se andra med gravidmagar och barnvagnar.

Fick starkt positivt på ÄL test igår eftermiddag, skojade till det ordentligt så nu får man bara fortsätta och hoppas på det bästa! Vill så gärna också få ett plus och få en go gravidmage och allt!
  • Deedeeone
    TrueLove12 skrev 2019-03-28 21:38:22 följande:

Dnu går man och bara väntar på mens som är beräknad 6e april och den lär dyka upp tyvärr

Min mens är beräknad 8e, så nu går jag också bara och väntar. Det här är den värsta tiden!
  • Deedeeone
    TrueLove12 skrev 2019-03-29 14:47:50 följande:

Ja de är de verkligen speciellt när man fått vänta så himla länge på att de ska bli posetivt. Vi har nästan försökt sen 1,5år ungefär och de har inte tagit sig ännu och mens dyker upp varenda månad

Den där mensen alltså! Hopplöst varje månad den dyker upp, hoppas det går vägen för er denna gången! Nu är jag ÄL +6.
  • Deedeeone
    frågvisnybörjare skrev 2019-04-01 09:54:50 följande:

Har du några symtom?

Inga symptom alls, lugn som en filbunke till skillnad från andra gånger där jag har gått och känt efter och tyckt mig känna massa saker. Nu är jag ÄL +6, väntan är olidlig
  • Deedeeone
    TrueLove12 skrev 2019-04-01 12:49:13 följande:

Är inte säker på att äl ens vart denna månad. Hade sex när ja fick pos äl test men ja vet inte vart jobbigt denna månad och mens ska komma typ 6 april känns som vi kommer misslyckas denna gång med :(

Ge inte upp!
  • Deedeeone
    TrueLove12 skrev 2019-04-02 13:28:55 följande:

Nu har mensen flyttats till 5 april. Tack nä någonstans längst in har man väl kvar hoppet men de blir inte stort hopp direkt tyvärr

Håll ut! Förstår att det är jobbigt men det kommer bli bra!
  • Deedeeone
    TrueLove12 skrev 2019-04-03 14:00:44 följande:

Min temp har sjunkt rätt mkt de senaste dagarna så tyvärr kommer mensen vilken dag som helst :(

Åh va trist! Men ge inte upp ändå, det kommer ju en ny chans nästa månad igen
  • Deedeeone
    TrueLove12 skrev 2019-04-03 23:15:21 följande:

E

Ja de är inget kul alls samma visa varje månad. Nä då dock har jag inga förhoppningar och vill nog lägga ned tanken på att vi klarar de just nu. Får se vad läkaren säger den 18:e april på våra prover osv vi gör en fertilitetsutredning just nu

Skönt att ni snart ska till läkaren, hur går en fertilitetsutredning till? Hur fick ni det?
  • Deedeeone

ÄL +9 idag, dum som jag var så tog jag ett gravtest redan igår som såklart visade negativt. Vet inte ens varför jag tog det men kan ju ALDRIG hålla sig. Nu går man här och känner att hoppet för denna månaden är borta med.

• Deedeeone
    Rollan92 skrev 2019-04-04 19:38:54 följande:

Ååh samma här :( är på ÄL+11 idag och testade mig i förrgår, negativt såklart. Fått lite spottings idag, hoppas att det är nidblödning men man vet ju aldrig... usch. Varför kan man aldrig hålla sig??

Förstår inte heller varför det skall vara så svårt hahaha, ska försöka vänta in mensen nu utan att testa. Får väl se hur det går haha
  • Deedeeone

BIM imorgon, mår illa av nervositet och jag vill bara att tiden ska gå fortare så man vet.

Svar på tråden Stöttning när man väntar på BIM