Inlägg från: Anonym (vad tjänar ni?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad tjänar ni?)

    lön - HR/rekrytering?

    Jobbar sedan några år tillbaka som rekryteringskonsult och anser mig vara rätt välbetald, har en fast lön som är lika hög som många akademikervänners månadslön och sen en generös rörlig del. Brukar ligga mellan 38 - 60 000/mån, snitt på kanske 45 k. Jag rekryterar för kvalificerade roller, nästan bara chefer många högre och träffar många spännande människor. Men det är ett lite stressigt och krävande jobb och nu väntar jag barn och börjar fundera på om jag ska söka "vanliga" HR-jobb eller kanske rekryterare på ett företags egen HR-funktion, slippa konsultlivet. Jag räknar med att behöva gå ner något i lön, men hur mycket tror ni? Jag har hyfsad bred HR-erfarenhet trots nuvarande roll är inom rekrytering, gjort lite annat med. Ca tre års erfarenhet, men jobbade med annat innan detta också i tre år. Bor i Gbg.

  • Svar på tråden lön - HR/rekrytering?
  • Anonym (vad tjänar ni?)

    Tack för svar! Vart jobbar du? Är ditt jobb stressigt såtillvida att du blir stressad av det även på fritiden?

  • Anonym (vad tjänar ni?)

    Oj, höga löner för att vara kommunalt? Eller hur länge har de jobbat? Räknade nu att min snittlön är 53'. Lär ju säkert behöva gå ner minst 10 000. Men då måste det bli till något bra som är mindre stressigt.

Svar på tråden lön - HR/rekrytering?