• palamas

Är elvanse mot trötthet?

Kära folk,

Jag känner mig helt maktlös nu, igen.

Jag lider av någon typ av trötthet som är helt sjukt. Vaknar på morgonen glad och pigg att börja med dagen, tar kaffe och efter en timme måste jag lägga mig. Sedan går jag upp, börjar jobba, men efter en stund vill något i huvudet stänga av hjärnan och kroppen, då måste jag lägga mig igen. Fruktansvärt. Gör halva jobbet, blir mer stressad av att inte göra klart det måste göras.

I somras var jag på läkarundersökning. Allt var bra. Blodprov, sömntest, ögon, ..allt bra. Jag är frisk, säger läkare.

Av en bekant fick jag några Elvanse piller i höstas. Dessa dagar var jag som ny. Jag kunde göra saker. Men jag hörde att det är illegalt för de som inte har ADHD, stämmer det? Varför om det hjälper?

Och nu igen känner jag mig på gränsen att göra något. Jag vill bara sitta eller ligga. Vad ska jag göra, vad är fel på mig?

Jag vill göra saker, jag har ideer. Jag är positiv. Bara ork saknas, och hemskaste trötthet som dödar mig långsamt.

• Svar på tråden Är elvanse mot trötthet?
  • FtS70

Vänd dig till primärvården, du behöver hjälp! Vad du inte skall göra är att emot beroendeframkallande dexamfetamin från vänner, sådana preparat skall man INTE självmedicinera!

• palamas

Jag har redan sökt vård och varit hos läkare.
    De säger att jag är frisk.

• Anonym (T)

Den tröttheten känner jag igen. Jag har MS. Du har inga andra om än vaga symptom?

• palamas
    Långbenopluto skrev 2019-03-05 06:59:14 följande:

Oj, vågar du ta såna mediciner fastän den inte är utskriven till dig?

Jag såg att det ges även till barn, så tänkte jag att det inte kommer att döda mig i alla fall, det var en liten dos. Och när man ser att det hjälpte.

Våga? Vad ska man göra när man inte mår bra och läkare säger att allt är bra?
  • FtS70