• palamas

Är elvanse mot trötthet?

Kära folk,

Jag känner mig helt maktlös nu, igen.

Jag lider av någon typ av trötthet som är helt sjukt. Vaknar på morgonen glad och pigg att börja med dagen, tar kaffe och efter en timme måste jag lägga mig. Sedan går jag upp, börjar jobba, men efter en stund vill något i huvudet stänga av hjärnan och kroppen, då måste jag lägga mig igen. Fruktansvärt. Gör halva jobbet, blir mer stressad av att inte göra klart det måste göras.

I somras var jag på läkarundersökning. Allt var bra. Blodprov, sömntest, ögon, ..allt bra. Jag är frisk, säger läkare.

Av en bekant fick jag några Elvanse piller i höstas. Dessa dagar var jag som ny. Jag kunde göra saker. Men jag hörde att det är illegalt för de som inte har ADHD, stämmer det? Varför om det hjälper?

Och nu igen känner jag mig på gränsen att göra något. Jag vill bara sitta eller ligga. Vad ska jag göra, vad är fel på mig?

Jag vill göra saker, jag har ideer. Jag är positiv. Bara ork saknas, och hemskaste trötthet som dödar mig långsamt.

• Svar på tråden Är elvanse mot trötthet?
  • palamas
    tankfull skrev 2019-03-06 08:04:41 följande:

Varje gång jag googlar på ordet trötthet så kommer det upp information om sköldkörteln, så om du inte redan testat den så kan det vara en idé. Jag har läst nånstans att man kan ha problem med sköldkörteln fast det inte riktigt visar sig på proverna också, minns inte vad det stod om det.

Det har tagit prov på detta. Värden också bra.
    :(
  • palamas
    Anonym (F) skrev 2019-03-06 08:22:24 följande:

De som har adhd får ju helt annan effekt av medicinen. Lugnande och ger bättre koncentration.

Det var också för mig, jag kunde utföra det jag behövde under ett par timmar i streck.

När jag är så här trött då hinner jag inte göra det som behövs. sedan blir jag mer stressad utav det, moment 22.
  • palamas
    Lilium skrev 2019-03-06 08:29:08 följande:
    Upplever du dig väl bemött av vården gällande din problematik? Tar de dig på allvar när du söker?