• Jojjoooo

Vad för vantar till 2-åring?

Blir tokig på dessa vantar! Vi köpt ett par i storlek 92 från H&M jättesnygga enligt sonen med dinosarier på... man fick på dom men satt verkligen inte bra! Kunde inte greppa alls i dom. Köpte sedan ett par galon fodrade didriksson som satt väl lite bättre men ändå helt meningslöst?

Körde sen på tumvantar i bomull och ofodrade galonvantar över då han kan greppa någorlunda i det och går att få in tummen någorlunda bra. Dagis sa nu att det var smart och att han inte blir och frysa (även fast snön kom tillbaka nu) men skulle gärna vilja ha ett par riktiga vintervantar till honom.. har ni några tips? Inte alls för dyra, max 200kr typ... blir tokig haha ????

• Svar på tråden Vad för vantar till 2-åring?
  • Mandelskorpan

De enda vantar som funkat för oss är Hestra, de heter Hestra Baby Longzip. Tyvärr dyra, men kolla efter begagnade. Barn i den åldern växer ju så fort så det borde gå att hitta som inte är så slitna.

• Meriall
    Mandelskorpan skrev 2019-03-06 15:24:31 följande:

De enda vantar som funkat för oss är Hestra, de heter Hestra Baby Longzip. Tyvärr dyra, men kolla efter begagnade. Barn i den åldern växer ju så fort så det borde gå att hitta som inte är så slitna.

Hestra är också de enda som funkat för mitt barn.
  • Anonym (Sssss)

Hestra är de absolut bästa. Dyra dock så man kanske inte vill att barnet ska ha dem till dagis.

Didriksons fodrade galonvantar är perfekta nu till våren när det blir slaskigt ute.

Vantar från kaxs (kappahl) brukar fungera.

Har ett par didriksdon vantar till sonen och upplever inte att de sitter dåligt. Man brukar kunna dra upp dem ganska långt.

• legomum
    När mina grabbar var två år så hade de fodrade tjocka bomullsvantar (tumvantar). Tyckte det var det enda som satt bra på dem och att de kunde använda händerna.
    Hade även vanliga "skitvantar" tumvantar från intersport modell täckvante och de var faktiskt hur bra som helst. Mjuka och enkla att få på¨för typ 50 lappen.

Hestra har väl varit bra men inte bäst imo.
  • legomum
    legomum skrev 2019-03-06 18:20:20 följande:
    När mina grabbar var två år så hade de fodrade tjocka bomullsvantar (tumvantar). Tyckte det var det enda som satt bra på dem och att de kunde använda händerna.
    Hade även vanliga "skitvantar" tumvantar från intersport modell täckvante och de var faktiskt hur bra som helst. Mjuka och enkla att få på¨för typ 50 lappen.

Hestra har väl varit bra men inte bäst imo.
    Ja jag ser ...
    båda vantsorterna var bra men bomullsvantarna hade de vid två års och den andra vanten från intersport året efter.

(isbjärns vantar rekommenderar jag då rakt inte)
  • Physalis

Jag har hittills inte känt att några vantar varit särskilt bra. De flesta är svåra att få på ordentligt. Och när de väl är på kan barnet knappt greppa något.

Jag har inte prövat hestra men bor heller inte så kallt att det känts motiverat.

De vantar som duger bäst är sådana med en dragkedja långt ner på handen så att vanten åtminstone går att sätta på rätt.

Korrekturläser som en kratta
  • LaFontaine

Tornedalshandsken! Dottern ser ut som en krabba, men greppar oväntat bra i dem och de är, trots avsaknad av dragkedja, superenkla att få på. Dessutom går de en bra bit upp på ärmen. 

• tvillingmammaVastmanland
    Mandelskorpan skrev 2019-03-06 15:24:31 följande:

Vi hade också alltid Hestra när barnen var små, varma , torra och bra. Men dyra tyvärr.
  • Ville2017

Vi har kört polarn och pyrets dubbelstickade ullvantar till vår 1,5åring hela vintern, även förskolepersonalen har föredragit dessa framför de "vanliga" vintervantarna vi haft med. Upplever att de både är de som håller honom varmast och de som han kan greppa saker med. Nackdelen är att de inte är "vattentäta", men de blir inte heller kalla när de blir blöta eftersom det är ull :) 

• modsey

Hesra. De enda som fungerat. Rätt dyra. Men så värt det !

Svar på tråden Vad för vantar till 2-åring?