Är detta ett problem i mitt förhållande?!!
Jadu, jag tycker mobiltelefoner är suveräna, toppen att kunna få kontakt, roligt att skicka sms etc.
Men, det du skriver är baksidan av detta, att man måste vara tillgänglig 24/7, att man måste svara direkt.
Ta det lite lugnt, om hon inte svarar på 10 timmar är det helt OK. Och vet du, även om man är störtkär och nyförälskad, så måste man även ha tid till annat.
Jag hade nog blivit otroligt stressad av att hela tiden fått meddelande som det förväntades svar på. Men såklart, jag är ju så gammal så på min tid var det den fasta telefonin som gällde när jag träffade sambon, lägg till då att vi inte varit tillsammans länge förrän han åkte på tjänsteresa på andra sidan jordklotet och jag på kurs andra sidan Sverige (jag var på kurs i fem veckor, han var utomlands i två). Dessutom så hade jag endast telefonen på hotellrummet och sociala medier fanns inte.
Men vår kärlek överlevde ändå och det gäller nog er kärlek också. Finns kärleken så finns den även om ni inte skulle höras på två dygn, det är jag säker på.
Däremot så kan ett allt för ivrigt bekräftelsesökande döda en relation. Så nu chillar du lite, har hon inte hört av sig på ett dygn, så kan du skicka ett mess.