• Anonym (Zac)

Tjejers vilseledande bilder på Tinder

Jag blir typ galen på tjejer på Tinder. Jo, om tjejer får hålla hård ton så får vi också det.

Vad är det med tjejer och deras totalt vilseledande bilder?

Snapchat "beauty filter" som gör att man inte ens ser hur de ser ut i verkligheten, inte en enda naturlig bild och endast ansiktsbilder utan kroppsbilder är väldigt vanligt har jag märkt.

Själva kräver de en massa, man ska vara si och så, en skitsnygg lång grekisk gud med ett bra jobb givetvis och man tävlar mot 5000 andra killar som swipat för att de tror tjejen är riktigt vacker och säker i sig själv i verkligheten vilket hon givetvis inte är när man väl träffas. En helt annan person.

Jag swipar öht inte någon som har snapchatfilter eller som inte har kroppsbild för då vet man att de medvetet döljer sitt utseende. Jag har lärt mig det nu efter flera dejter.

Varför kräver ni så mycket från killarna när ni själva vilseleder med era profiler?

• Svar på tråden Tjejers vilseledande bilder på Tinder
  • Anonym (ooo)

Det gör en del killar också.
    Tror det här är mycket något yngre människor gör? De är så vana vid alla fitler osv, att de nog nästan räknar med att folk fattar att det är filter och att man inte ska läsa in så mycket sanning i bilderna. Jag säger inte att det är bra men kanske en förklaring? 

Det betyder att du får ta ner dina förväntningar, tänka bort filter innan du ev går med på en träff 

• Anonym (J)

Jag hör exakt samma sak från tjejer som nätdejtar / använder tinder.

Det är någonting som många människor som nätdejtar gör , inte just tjejer.

• Meriall

Snapchat-filter är ju så uppenbart men de flesta vanliga mobiler har skönhetsfilter på framkameran som inte är lika tydligt. Tog länge innan jag ens själv förstod att det fanns där.

Men swipa inte höger på de utan kroppsbilder då är väl klokast?

Sedan förstår man väl att folk oftast har en bättre version av sig själva presenterat. Det är ju så man gör och alla vet det. Som när man lär känna någon ny så visar man sitt bästa jag och kanske låter bli att gräva i smöret. En intressant sak med att lära känna någon är ju att den vågar släppa en så nära inpå att man får se det mindre smickrande. Är man då kär så tycker man oftast bara att det är charmigt med de sidorna.

• Anonym (Fokus)

Jag föredrar när jag kan se bilder på tjejen. Som nyss, tjejen hade tre bilder på sina hundar. Först på sista bilden var hon med. Tillsammans med en av hundarna.
    Sen så har jag sett många som har bilder på blommor, eller asfalt.

• Anonym (Vilseleder jag?)

Bra tråd att fråga i. Vilseleder jag? Använder inte filter eller photoshoppar, men brukar framhäva det som är snyggt (kroppen) och dölja det som är fult (ansiktet) i val av bilder. Tidigare hade jag i presentationen butterface och liknande för att förklara detta men tänkte varför skall jag vara ärlig med det då kan jag ju lika gärna ha ansiktsbild så har inte något sånt i texten bara kroppsbilder.

Är det vilseledande?

• Anonym (A)

Inte alla luras. Jag har bara ansiktsbilder av den enkla anledningen att jag inte har några kroppsbilder av mig själv, de som finns är mer än sju år gamla och det som står i alla guider för att skapa en dejtingprofil är att bilderna ska vara mycket nyare än så, att det ska vara "aktuella foton". Jag har inte heller möjlighet att ta några nya, jag har ingen som kan ta sådana kort av mig och vill inte heller posera för någon bekant ändå, det skulle kännas jättedumt. Jag har en helt normal vikt och helt normalt formad kropp, brukar berätta det om någon undrar. Om de inte litar på det är deras problem. Alla är inte tjockisar med ett fint ansikte bara för att de inte har helkroppsbilder.

• Kockobello

Bra att du sorterar bort de med filter. Även smink är vilseledande. 

• Anonym (…)

Har en bekant som Tinderdejtar. Hon visade besviket hur hennes dejt såg ut numera mot bilden på honom i 30årsåldern (båda är över 50). Det kanske är du som är för kräsen..

• Anonym (va)
    Anonym (A) skrev 2022-09-14 08:52:45 följande:

Inte alla luras. Jag har bara ansiktsbilder av den enkla anledningen att jag inte har några kroppsbilder av mig själv, de som finns är mer än sju år gamla och det som står i alla guider för att skapa en dejtingprofil är att bilderna ska vara mycket nyare än så, att det ska vara "aktuella foton". Jag har inte heller möjlighet att ta några nya, jag har ingen som kan ta sådana kort av mig och vill inte heller posera för någon bekant ändå, det skulle kännas jättedumt. Jag har en helt normal vikt och helt normalt formad kropp, brukar berätta det om någon undrar. Om de inte litar på det är deras problem. Alla är inte tjockisar med ett fint ansikte bara för att de inte har helkroppsbilder.

Du har inte möjlighet att ta nya bilder? Du kan inte ta spegel-selfies som alla andra?
  • Anonym (Pringles)

Jag har bara ansiktsbilder (utan filter) för jag faktiskt vill att mannen ska attraheras av mig och inte min kropp, mina bröst eller rumpa. Om du är en man som bara attraheras smala kvinnor och perfekta kroppar så är det ok med mig om du swipar vänster, då jag söker en man som är mogen nog att kunna attraheras av helheten och inte vara så dömande gällande fysiska attribut. Du ska dejta hela mig, inte bara min kropp!

Svar på tråden Tjejers vilseledande bilder på Tinder