Inlägg från: Kerubmamman |Visa alla inlägg
  • Kerubmamman

csn, sjuk?

Sjukanmäl dig till försäkringskassan. Du kan vara hemma 14 dagar innan du behöver läkarintyg.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Kerubmamman

Du måste sjukanmäla dig till försäkringskassan för att CSN ska ta hänsyn till sin sjukdom/sjukskrivning vid nästa bedömning. Anmälan ska man helst göra första dagen, så gör den så snart som möjligt.

• Kerubmamman
    Anonym (Ts) skrev 2019-03-11 12:45:36 följande:
    Ms H skrev 2019-03-11 12:23:42 följande:
    Som sagt, CSN kontaktas inte, men man kan bli utskriven om man är borta länge. Praktik, vad avgör då om du blir godkänd eller underkänd? Jag hade gissat på att närvaro är en förutsättning för godkänt betyg, men jag har inte koll.
    Jo men som jag förstår det rätt får man inte godkänt eller underkänt på praktiken. Någon i klassen frågade om praktiken påverkade betygen och då svarade läraren att det påverkar lite. Det är ju ingen kurs på det sättet liksom... Jag har praktiserat 2 veckor av 5... så lite har jag ju varit där.

?Påverkar lite? handlar sannolikt om man gör bra eller dåligt ifrån sig. Om du är frånvarande 50% så är det inte bra.
    Praktiken måste väl vara ett delmoment av en kurs om det inte är en kurs i sig?
  • Kerubmamman
    Ms H skrev 2019-03-11 21:34:13 följande:
    Sjukanmälan ska göras till CSN och FK, helst första sjukdagen. Efter en vecka krävs läkarintyg, åtminstone hos oss och några andra komvux jag kollat på.

Man behöver inte meddela CSN, de hänvisar till FK.
    FK kräver sjukintyg efter 14 dagar för studenter men det kan hända att skolorna vill ha in sjukintyg tidigare.
Svar på tråden csn, sjuk?