csn, sjuk?
Kan man vara sjuk runt 3 veckor och behålla sitt csn lån, om det inte påverkar poängen eller kollar dom närvaron också? studerar på komvux.
Kan man vara sjuk runt 3 veckor och behålla sitt csn lån, om det inte påverkar poängen eller kollar dom närvaron också? studerar på komvux.
Jag praktiserar just nu och går ingen kurs så poängen påverkad ej. Jag har även meddelat läraren om läget så tror ej han kontaktar csn då? Om det inte är något lärarna måste göra? Känns så jobbigt att behöva blanda in försäkringskassan...
Finns det inte närvarokrav på praktiken? Om du blir underkännd missar du dina poäng och kanske riskerar att inte få CSN nästa termin.
Som sagt, CSN kontaktas inte, men man kan bli utskriven om man är borta länge.
Praktik, vad avgör då om du blir godkänd eller underkänd? Jag hade gissat på att närvaro är en förutsättning för godkänt betyg, men jag har inte koll.
Vad är det för kurs?
Det kommer att vara fler praktikperioder. Men kanske får försöka gå sista veckan, men tror ej jag klarar det. För visst får man vara sjuk i 2 veckor? Vad jag hört får man också missa ett antal poäng och ändå få CSN? Så jag tänker att det nog inte är någon fara oavsett, då jag aldrig fått underkänt tidigare. Om det inte handlar om närvaron också, men folk säger ju att CSN inte kollar den. Hört att försäkringskassan är hårda på om de godkänner sjukskrivning och då det gäller pysisk ohälsa/kris tror jag inte att jag får godkänt. Vet inte heller om jag skulle bli sjukriven av en läkare. Men jag kan kanske anmäla sjukdom till fk iaf. Om det får någon betydelse.