Hur resonerar ni?
Jag resonerar som du. Barnet ska få välja själv om hen vill ha kött i sin kropp. Det går inte att göra ogjort sen.
Jag resonerar som du. Barnet ska få välja själv om hen vill ha kött i sin kropp. Det går inte att göra ogjort sen.
Att ni kan variera, när du lagar maten, inget kött, när sambon lagar maten, då får barnet äta kött. Kom ihåg att det är ditt val att inte äta kött och ditt val att få barn med en pappa som inte har samma preferenser för dig, så jag tycker inte att du ska ha ensamrätt att bestämma.
En liten fråga, det är inte helt ovanligt att barn ratar t.ex grönsaker och hur ska du då göra?
växande barn behöver kött
Eh, de flesta, en absolut majoritet, äter kött i någon form i det här lander, så det är nog tvärtom, det är ts som valt att utesluta kött i sin kost. Hon ska inte ha ensamrätt att bestämma. Varför väljer hon att skaffa barn med en som har andra preferenser?
Märkligt att skaffa barn med andra värderingat?! Förklara gärna. Jag är uppvuxen i en köttätande familj. Började rata kött som 2åring, och vart vegetarion vid 12 års ålder. Är nu 24.
Har inte heller någon som helst näringsbrist för att jag utesluter kött i min kost. Min tanke är mest varför har köttätande mer ?rätt? att barnet ska äta kött äv vad en vegoförälder har?!
Köper inte riktigt detta med näringsbrist om man inte äter kött.