• Äldre 14 Mar 08:55
    6973 visningar
    9 svar
    9
    6973

    Sexet funkar inte med min sambo

    Måste få skriva av mig.

    Jag är 32 år, har varit tillsammans med min flickvän i 5 år. Jag älskar henne, ofta, men jag vill inte ha sex med henne. Hade det inte varit för att jag vill skaffa barn med henne så hade jag lämnat.


    Jag vet hur rutten jag framstår när jag skriver ovanstående. Det vore sjukt att skaffa barn med någon bara för att. Jag borde såklart dra och hitta någon jag tänder på, och låta henne hitta någon som tänder på henne, och sen kommer alla leva lyckliga i alla sina dagar. Verkligheten är dock inte så enkel. Fönstret för att skaffa barn krymper. Jag är rädd för att jag inte hittar någon annan jag vill skaffa barn med, och jag är rädd att hon inte heller gör det. Jag älskar henne och vill ha henne i mitt liv, men jag vill gå till sängs med någon annan.


    Mitt andra alternativ är att bita ihop, skaffa barn med henne och sedan börja ligga med någon annan vid sidan av. Att tänka så ger mig stark ångest - inte för att det vore ett dåligt liv utan för att jag inser hur patetiskt det är att mina ambitioner inte sträcker sig högre än så. Jag drömmer om en kvinna som både kan tillfredsställa mig sexuellt och utmana mig intellektuellt.

    Någon med liknande erfarenheter? Vad gjorde du?

  • Svar på tråden Sexet funkar inte med min sambo
  • Äldre 14 Mar 09:26
    #1

    Så din tjej förtjänar inte ett sexliv menar du?

  • Äldre 14 Mar 09:32
    #2

    En annan tanke. Att skaffa barn kräver ett regelbundet sexliv, det kan ta flera månader eller upp till ett år innan hon blir gravid. Hur ska du klara det om du faktiskt inte tänder på henne eller ens vill ha sex med henne?

  • Äldre 14 Mar 09:33
    #3

    Jag förstår vad du skriver och din ångest.

    Men det du ska veta att beslut baserade på stress, ångest och "vad man borde göra" aldrig slutar bra. att skaffa barn trots att din mage skriker åt dig att någonting saknas. 

    Du älskar förmodligen din sambo som vän. Hon har massor med bra sidor som du värdesätter och älskar. Det är därför du kan se henne som en bra mamma.

    MEN åter igen. Det kommer inte bli bra. Tro mig. När ett barn kommer blir det ett litet caos. Det är inte guld och glitter jämt. Alla förhållanden prövas. Om då ert helt saknar passion (för att du inte är attraherad av din sambo) kommer det att gå under. Du kommer inte må bra av att gå med dessa tankar. Du kommer inte må bra av att vänsterprassla och din sambo kommer absolut inte må bra! Du vill ju inte helt krossa hennes självkänsla och framtida lycka. 

    Och du gör inte din sambo en tjänst. Om hon är din vän och du älskar henne måste du ge henne chansen att träffa någon som faktiskt älskar och attraheras av hela henne. Jag hade INTE velat leva i en lögn. För er relation är lite av en lögn just nu. För eller senare exploderar den lögnen och tro mig. Du vill inte ha ett barn med i bilden då. 

    Avsluta nu med respekt och kärlek för varandra. Ge er båda chansen att hitta rätt. Du är inte gammal! Det finns gott om tid att träffa "den rätta". 

  • Äldre 14 Mar 11:26
    #4
    +2

    Lämna eller kom överens om att bli föräldrar med delad vårdnad men utan känslor. Man kan absolut skaffa barn med en fin person man vill dela föräldraskapet med, men var ärlig och för inte personen bakom ljuset.

  • Äldre 20 Mar 23:20
    #5
    +1

    Om ni har varit tillsammans i 5 år måste du väl tyckt om sexet i början och blivit kåt på henne? Vad är det som gjort att du inte tänder på henne? Är det ända anledningen till att du inte vill ha sex med henne eller finns det något mer som orsakar det? Har du tagit upp och pratat om det här med henne? Och hur länge har du känt såhär?

    Om du känner att hon är rätt person att skaffa barn med och ända problemet är sexet borde det väl finnas någon lösning?

  • Sun 4 Aug 2019 23:04
    #6

    du kanske behöver klä ut er? jag och mina ex pojkvänner lekte ofta tillsammans . i mask, så man inte vem som var vem.

    eller gå på grupp-tillställningar tillsammans i stan?
    din attraktion till din fru kanske höjs om du får se henne ge en annan stark man njutning... ta det med en nypa salt.. kanske vill hon också leka flera?

  • Sun 4 Aug 2019 23:29
    #7
    Chattisen skrev 2019-03-14 11:26:25 följande:

    Lämna eller kom överens om att bli föräldrar med delad vårdnad men utan känslor. Man kan absolut skaffa barn med en fin person man vill dela föräldraskapet med, men var ärlig och för inte personen bakom ljuset.


    Håller med. Ni kan absolut leva med varandra och även skaffa barn men då måste ni ha klart spelreglerna för hur ni vill ha det och hon måste också få veta att du inte vill ha ett sexuellt umgänge med henne. Korten på bordet.

    Varför är sexet dåligt? Vad är fel? Går det att få bukt på det med hjälp av sexterapi?
  • Spy
    Sun 27 Feb 2022 06:15
    #9

    Vad gör go. För fel eller vad är det spm gör att du inte blir kåt på henne? 

Svar på tråden Sexet funkar inte med min sambo