• Pope Joan II

När man inte är nöjd i sin relation

Har du också utbildat dig och gjort karriär? Arbetar du?

• Pope Joan II
    Anonym (Äpplet) skrev 2019-03-15 09:18:24 följande:
    Jodå, det har jag. Har ett jobb jag trivs bra med och med en månadslön lite under 40? samt ett rätt bra nätverk, så jag skulle ju absolut klara mig själv om jag var tvungen.
    Jag tänkte närmast på om det var så att han har underskott på ork medan du hade överskott, men om du också arbetar så låter det i stället som om ni har olika visioner av vad som är återhämtning och vad som ger energi. 

Jag tycker, precis som du, att det är väldigt tråkigt att sitta och slentriantitta på tv, så jag skulle också se det som ett problem om jag hade en man, särskilt när barnen dessutom är små, som tyckte att det gick före annat. Däremot hade jag inte tyckt att det var nödvändigt att han skulle initiera och ansvara för att en hylla blev uppsatt med mindre än att det var han som ville ha den uppsatt. 

Om han inte vill göra och uppleva saker och du ändå vill vara tillsammans med honom så får ni försöka träffa en överenskommelse om vad det han ändå skulle kunna tänka sig att gå med på under semestrar och övriga vardagsaktiviteter och så får du antingen göra saker ihop med vänner, som du tidigare gjorde, eller själv resten av tiden. Eller förstås, om du är färdig med honom, skilja dig. 
Svar på tråden När man inte är nöjd i sin relation