Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-18 01:29:00 följande:

Toppen.

Vad tyckte du om första programmet? Jag tyckte synd om det två som blev laglösa, och även det två som var tvungna att möta det laglösa så här i början av programmet. Jag hoppas alla fyra får gå till deras lag och fortsätta spelet.

Robinson kommer det alltid att finnas dem som gnäller och dem som inte orkar jobba. Men jag gillar programmet och dom fina stränderna dom får bo på. Och så gillar jag Anders programledaren. :)

Jag tycker som du.

Synd om dom laglösa och dom som ?kunde undvaras?. Hoppas också dom får va kvar alla 4. Roligt att han renskötaren sov ståendes och t o m snarkade högt.

Jag gillar också Robinson och då bla. för dom fina miljöerna. Anders e en bra programledare. :)
    molly50 skrev 2019-03-18 08:54:49 följande:

Jag är också med. 

Jag gillar också Anders som programledare. Tycker han är bra.

Tyckte också synd om de som blev laglösa och de som blev tvungna att möta de laglösa om att få vara kvar i sina lag.

Men framförallt så reagerade jag på Carl. Vilken besserwisser!

Honom borde de ha valt ut till att möta de laglösa. Honom borde de verkligen kunna avvara som beter sig som en diktator.

Ja, Carl Stefan asså! Vilken otrevlig typ. Jävla mobbare!
    Johannus skrev 2019-03-18 11:27:43 följande:

Roligt att se dig här :) o

Håller med dig om Carl. ledar typ som vill få det på sitt sätt.

Jag blev även arg för att (om det var han) som sa att man skulle satt den lilla tjocka!!!! till det laglösa.  Så säger man inte.

molly50 skrev 2019-03-18 11:44:03 följande:

Tack! 

Ja,det var han som sa det. Den lilla korta,tjocka. Så fruktansvärt respektlöst!

Håller helt med om det va obehagligt när han sa sådär om Linn (?). Men han har ju flera gånger uttryckt sitt förakt mot dom andra deltagarna. Hoppas han åker ut snabbt!
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-18 19:48:25 följande:

Kul att renskötaren från Norrland kom med i spelet :)

Han Carl verkar inte kul alls och jag hoppas också att han åker ut så omgående som möjligt.

Nu tävling vet inte vem jag ska heja på ännu.

Ja, kul att Mattias/renskötaren fick komma in i laget men synd att Peter och Jannika åkte ur och hamna i Gränslandet för dom gav ett sympatiskt intryck. Inte så roligt hamna med Nick i Gränslandet, för han kan också va duktigt dryg och översittaraktig som jag minns det från förra säsongen. :/
    Meriall skrev 2019-03-18 19:50:30 följande:

Låter roligt, hur många avsnitt har det varit hittills? :)

Det blir säkert kul både att titta och att diskutera i tråden. Välkommen!
    molly50 skrev 2019-03-19 08:40:04 följande:

Ja,jag skrattade högt när Mattias somnade ståendes och började snarka. 

Ja,jag hoppas verkligen att Carl åker ut snabbt. Ingen av de andra verkar ju ha så mycket till övers för honom heller.

Jag hoppades så igår att hans lag skulle förlora. Enbart pga honom.

De som slogs ut i tävlingen mot de laglösa hamnade ju på den andra ön. (Vad det nu hette?)

Tillsammans med Nick från förra året och en tjej.

Kan tänka mig Carl e både bra på tävlingar och överlevnad som fd elitsoldat men hans översittarfasoner gör honom impopulär och han riskerar nog bli snabbt utröstad. Hoppas det går fort!

Apropå tävlingen maskade han ju för han ville inte att egna laget skulle vinna så på sätt och vis va det bra dom vann.

Dom utslagna hamna i Gränslandet. Nick minns jag som en rätt dryg typ. Hon tjejen e ju en lite känd person, Cathrine Hardenborg som vart modell och skådespelat en del. :)
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-03-19 16:49:49 följande:

Ja,han är säkert duktig. Men hans översittarfasoner lär nog få folk att tröttna snabbt,misstänker jag.

De har ju redan börjat kalla honom diktator. Med all rätt.

Jag tror jag hade gjort mig osams med honom från första dagen.

Framförallt om jag hört honom kalla Linn för den "lilla korta tjocka".

Maskade han på tävlingen? Det såg inte jag.

Ok. Ja,det kanske var hon ja. Det tänkte jag inte på.

Ja,Nick var ju lite dryg,vill jag minnas. Han och Carl kanske skulle passa ihop då. 

Dom andra deltagarna har väl redan tröttnat på Carl så han sitter nog löst om/när det blir öråd för deras lag. :/

Carl sa själv han inte tånkte ta i allt för mycket för han ville att egna laget skulle förlora. Han pratade om det igen i kvällens avsnitt.

Blir intressant se om Carl och Nick kommer i närkontakt. Fast jag tycker ändå Nick e en vettigare person än Carl. Trots allt.
    molly50 skrev 2019-03-19 21:14:05 följande:

Ja,eller innan någon i laget tröttnar ur rejält på honom.

Jag hade gjort mig osams med honom från första dagen om jag hört honom kalla någon för sådana saker. 

Det plus hans diktatorsfasoner.

Bonnie börja ju lacka på Carl i kvällens avsnitt och mer lär väl komma från andra deltagare. Jag hade också stört mig som fan på Carl om jag vart där.
    happysunday skrev 2019-03-19 21:17:17 följande:

Jag tror att Carl är fejk, att han är med och kör ett eget litet projekt. 

Möjligt, fast jag säger som Johannus att det vore jåvligt svagt av TV4 om dom körde en sån grej.
  • flygrl
    happysunday skrev 2019-03-20 07:22:37 följande:

Tv4 har kanske int med det att göra. Carl kör sin egen grej själv.

Det e ju möjligt förstås. Kommer vi nånsin få veta?
    molly50 skrev 2019-03-20 09:04:13 följande:

Ja,jag tycker att de verkar ha åsikter om honom.

Som Bonnie igår t ex.

Varför vill han att de ska förlora? Då blir det ju öråd för dem i så fall.

Och då riskerar han ju att åka ut.

Men man kan ju alltid hoppas.

Ja,jag tyckr också att Carl är värre än Nick. Och hoppas att Nick kan sätta honom ordentligt på plats om han kommer dit.

Det va väl en pristävling så dom hade inte hamnat i öråd om dom förlorat. Han tyckte inte han behövde den där grejen man gör upp eld med. Ja, hamnar dom i öråd e det nog rätt troligt han blir utröstad.

Nick e inte lika elak och mobbaraktig som Carl. Uppfattade honom som mer av lagspelare också.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-20 20:09:31 följande:

Jag undrar vad Carl håller på med!!! Han verkar ju vilja sinka laget.

Bra att lag Nord vann och jag tror att jag kommer att hålla på dom härefter.

Hoppas att dem i lag Syd kommer rösta ut Carl. Han verkar bara vela namnge alla i deras lag.

Fy det är så tråkigt att det alla program dem som vill mobba och vara elaka.

Jag vil komma i håg att Nick var ganska elak förra året så alla ville ha ut honom. Hoppas han lärt sig nåt och försöker vara snällare i år. Men det verkar som han är likadan på Gränslandet.

Carl har sin egen ego-taktik och då ingår att sinka egna laget. Om jag förstod honom rätt hoppas han att egna laget förlorar alla tävlingar (Robinson tävlingar iaf) fram till sammanslagningen medans han själv ska vinna samtliga immunitetståvlingar. På så vis tar han sig vidare medans lagkamraterna slås ut en efter en och han får ett bättre läge efter sammanslagningen. Aja, lycka till säger jag bara. Hoppas han inte tar immuniteten imorgon för då åker han på söndag.

Det e tråkigt det jämt ska va mobbare med men tyvärr tycker väl TV4 det leder till bra TV och höga tittarsiffror. :/

Lag Nord känns mer harmoniska och har flera riktigt sympatiska deltagare som Tobias, Klas och Robert. Men det e synd om Lag Syd som har Carl.
    molly50 skrev 2019-03-20 21:54:35 följande:

Ja,det var det ju. Men i så all förstår jag ännu mindre varför han ville att laget skulle förlora.

Ett tändstål är ju bra att ha. Dessutom fick de ju lite mat också.

Se mitt svar till Johannus här ovanför angående Carls ego-taktik. Jag tror han vill dom ska förlora pristävlingarna för skapa missämja i laget. Carl e rakt igenom destruktiv. :/
    molly50 skrev 2019-03-20 21:55:27 följande:

Hamnar lag syd i öråd på söndag då? Jag missade lite på slutet.

Ja,han var väl inte så juste. Men han verkar ändå vettigare än Carl,tycker jag.

Lag Syd förlorade och hamnar i öråd. Imorgon blir det immunitetstävlng för dom.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-03-21 08:58:39 följande:

Ja,du har nog en poäng i det. Men han kan ju ite vara så säker på att vinna immuniteten.

Och gör han inte det så löper han ju stor risk att åka ut när han beter sig som han gör.

Så det känns ju inte så smart tänkt av honom där,i så fall.

Undrar vad som hände med Mattias. Han verkar ha blivit dålig i magen. Hoppas han frisknar till snart. Jag tror han är en som laget kan behöva.

Johannus skrev 2019-03-21 18:35:49 följande:

Om nu Carl ska ha egen ego taktik och tro att han kommer att vinna immunitets tävlingarna så tror jag att han går sin egen dumhet till mötes. Deltagarna i laget kommer snart att fatta vad han går för. Han förhoppningsvis kommer att få åka ut snart. Blir verkligen kul att set Carr och Nick att möta varann. Två så in i helsike egenkära personer och självgoda. Det kan man verkligen vänta och se på.

Ja i lag Nord är man harmoniska och sammarbets villiga. 

Hoppas bara att Mattias snart är frisk för magsmärtan.

Jag återgav va jag uppfattade som Carls plan. Att den knappast kommer hålla håller jag helt med om. Han går sin egen dumhet till mötes som Johannus skrev.

Nä, Carl tror han e bäst och smartast av alla men han lurar nog ffa sig själv.

Hoppas Mattias snart blir frisk från magåkomman han dragit på sig. Vill se mer av honom.
  • flygrl

Blev visst fel av mig tidigare om immunitetstävlingen. Den kom inte idag som jag skrev utan på söndag. Blir spännande se om Carl lyckas vinna den. Att han åker ut i örådet om han inte klarar det e väl 100% klart.

Och vissa har redan börjat träna inför en ev insektsätar tävling. Blä!

Säger som Adnilson att då hade jag nog fått åka hem. Jag minns fortfarande fjolårets tävling där bla. Lillemor lyckades trycka i sig både det ena & andra. :/

Tycker också Robert verkar va en väldigt mogen och trevlig person som enbart talar väl om och till andra. :)

molly50 skrev 2019-03-21 19:14:42 följande:

Ja,jag håller absolut med dig om Carl.

Ja,det hoppas verkligen jag med. Han verkar så härlig. 

Johannus skrev 2019-03-21 19:17:54 följande:

Jag med vill se av Mattias mer då han är Norrlänning och renskötare som kan vara ute i skog och mark och jobba hårt.

Jag är själv född och uppvuxen i Norrbotten (dock inte renägare :)) Men jag måste ju hålla på en Norrlänning.

Ja, Mattias verkar va en skön typ och han har säkert färdigheter som kan komma väl till pass där på ön. Han började ju visa lite av det idag.

Han e fö inte enda norrlänningen i årets Robinson. Klas kommer från Umeå och Linn e tydligen från Jämtland om jag inte missförstått. :)
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-21 22:15:57 följande:

Insektar tävlingar borde man ha testat på innan man väljer at vara med vara med....Ska du överleva så ska du kunna äta det ena med det andra....

I en ren överlevnadssituation hade jag nog försökt äta insekter jag med men det e en hög tröskel för mig. Vet inte om jag klarat det för att ta mig vidare i Robinson däremot. :/
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-03-21 23:03:21 följande:

Jag hade nog ätit allt från havet, men annat vet jag inte ?..Har försökt äta sniglar, men kan inte uttala om det var gott eller inte.

Men har dessa deltagare någon kunskap hur man jagar fågel eller annat vilt? Eller hur man fiskar.

Tror också det mesta från havet hade funkat för mig. Sniglar har jag ätit och det e gott med massa vitlökssmör. Har också käkat rostade gräshoppor och myror och det som barn faktiskt. Men kackerlackor och tjocka larver och sånt...fy fan. :/

Så du hade också fått problem i en insektsätartåvling?
Svar på tråden Robinson 2019