Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Robinson 2019

flygrl skrev 2019-05-20 19:10:53 följande:
    Jag hoppas alla 3 på Utposten får komma tillbaka till Robinson. Dom förtjänar det mtp dom haft en så tuff resa så gott som hela vägen och fått klara sig på minimalt med mat och under psykiskt pressande omständigheter.

Bra att Sebastian är ute ÄVEN om han som flera av deltagarna också uttryckt vuxit som människa och blivit en mer ödmjuk och klok person. Jag uppskattade honom mot slutet. smile1.gif

Det är ju finalvecka nu så dom kommer ju gallras bort en efter en tills finalparet återstår.
    Hoppas inte Bonnie tvingas bryta pga ögonskadan och ffa att hon inte fått permanenta skador. :/

Känns lite vemodigt att äventyret nu går mot sitt slut... :/
    Jag tycker att Sebastian började uppföra sig lite fånigt med sitt gråtande i ett. Visst han har vuxit som person, men inte att gråta om allt och inget.

Ja det blir vemodigt att det är slut, men samtidigt skönt för man hinner inte sitta framför tv 19.30 under sommaren och att börja se på efterhand via play kommer man aldrig i håg.
  • Johannus

Skönt att Klas vann tävlingen. Trist bara att Robert, Tobias och Mattias, Peter åkte ut.

• Johannus
    flygrl skrev 2019-05-20 22:38:56 följande:
    Ja, Sebastian blev väldigt gråtmild mot slutet...lite märklig förändring han genomgick faktiskt. Men som sagt han blev en trevligare person. smile1.gif

Håller förstås med det va bra att Klas vann tävlingen men jag ogillade däremot hans ovana att tydligen prutta konstant. Otrevligt imho. :/
    Väldigt tråkigt att Robert, Tobias, Peter & Mathias fick lämna. Hade unnat Peter & Mathias få va kvar åtminstone liiite längre. Men roligt att iaf Jannika är back in business nu. smile1.gif
    Sebasti8an ändrades sen han blev utröstad och fick vara i Gränslandet ja, men när Anna åkte ut blev han förändrad typ som till en liten kille man skulle tycka synd om. Däremot tror jag att denna resa har gjort honom till en bättre personlighet.
    Det var bara en gång jag hörde Klas prutta, men visste Bonnie om att han höll på så även i lägret så borde hon inte ställt sig jämte han,

Håller med om att dem som var på Utposten borde ha fått vara kvar några dagar i alla fall. Helst att alla tre hade varit immuna fram till finalen. Jannika han väl inte ens komma in från första början så ja det var bra att hon fick sista veckan på Robinson.
  • Johannus

Jag anser att Bonnie viste att Klas höll på så redan i lägret då hade hon kunnat säga att hon inte vill stå bredvid Klas. Jag tror även att Bonnie måste hävda sig för att man ska tycka synd om henne då hon mår dåligt av både det ena än det andra. Det är  en tävling, vissa babblar på hela tiden för att störa. Alla klagar den på nåt hela tiden.

Glad i alla fall att Klas vann även denna tävling Trist bara att Jannika åkte ut.
    Men jag blev konfunderad då jag så från morgon dagens avsnitt att Peter sa något vilket jag inte hörde vad han sa. Undrar om Peter och Mattias fortfarande är kvar?

• Johannus
    molly50 skrev 2019-05-22 09:13:34 följande:
    Men åkte inte både Peter och Mathias ut? Det är ju finalvecka nu så nu kan de väl ändå inte låta några fler komma in.
    Ja Peter och Mattias åkte ut, men alla som åkt senast ut fick en middag tillsammans och så fick dom välja vem dem ville ge immunitet åt. Hoppas verkligen inte dem ger det åt Emilio eller Bonnie för det vill inte jag.

Jag vill se i finalen Klas och Linn.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-22 20:14:52 följande:
    Ok. Ja,så var det kanske ja. Hoppas de ger den till Klas då. 
    Klas har vunnit två dubloner så jag tror att han är finalist. Han har vunnit två tävlingar, men helt säker är jag inte, men vill att Fia, Linn får nästa immunitet.
  • Johannus

Klas vann även i kvällens tävling. Han borde vara i final för han har tre dubloner och två andra medaljer.
    Tråkigt att Linn åkte ur. Hade velat ha henne i finalen.

Nu får det bli Fia och Klas i finalen.

• Johannus
    molly50 skrev 2019-05-24 09:41:02 följande:
    Jag hoppas hellre på Klas och Bonnie,i så fall.
    Jag tycker att Fia och Linn (framförallt Linn) har paktat så mycket och pratat bakom ryggen på folk.
    Och framförallt Linn har försökt styra och ställa över de andra,
    Och sådant har jag lite svårt för.
    Det må vara ett spel,men det finns ju gränser för hur man får bete sig,tycker jag.
    Bonnie har heller inte betett sig så bra. Från början har hon gnällt över att det finns råttor och möss och det borde hon vetat innan hon sökte att bor man utomhus så finns det djur och på natten rör sig gnagare. Hon har hållit alla anda vakna för att hon varit rädd för möss och råttor.

Jag tycker att om det är någon som har paktat så är det Emilio. Han började redan från början med Adnilson och Lukas, sen bildades tjej pakten där Bonnie var med också.

Enda som inte har paktat är Klas, Robert, Mattias, Tobias och hade varit värdiga vinnare. Nu är bara Klas kvar och han är den enda värdiga vinnaren.
  • Johannus
    molly50 skrev 2019-05-24 11:22:07 följande:
    Ja,hon har varit lite gnällig. Men efter det jag såg ett klipp på,där Linn försökte bestämma vad de andra skulle få äta och inte så sjönk hon lite i mina ögon.
    Det är inget jag tycker man ska bestämma åt andra.
    Ja där håller jag med att Linn tagit lite kommando, men samtidigt om ingen vågar säga nåt då kanske alla skulle äta det som finns i tid och otid och när det väl blir frukost, middag så har kanske någon inget att äta.

Linn är kanske en ledartyp, men det verkar Emilio också vara.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-24 18:31:41 följande:
    Om det inte kommer nåt väldigt udda tävlingsmoment är allt annat än att Klas blir slutvinnare en rejäl sensation i mina ögon. Det finns ingen kvar som kan matcha honom fysiskt, han är dessutom smart och populär bland övriga deltagare och har flera medaljer så va kan stoppa honom?

Som jag skrev i svar till molly50 föredrar jag Bonnie framför Linn och tycker därför det va ok hon åkte ur igår.

Fast det va fler än Bonnie som klagade över råttorna i lag Syd och det kan definitivt va läskigt med mängder med stora råttor som t o m kryper upp på en om natten. Råttor till skillnad från möss kan bita rätt ordentligt. Råttor kan bla angripa riktigt små barn om natten och bita av örsnibbar mm. :/
    Sen verkar ju Bonnie i det nya lägret ha hamnat ytterst och blir därför mest utsatt.

Man kan ju säga samma om dom i Utposten att dom borde ha räknat med svält och annat jävelskap när dom anmälde sig till Robinson.
    Jag har inte hört någon annan klaga om råttor och möss förutom Bonnie. Helt klart skulle jag med bli galen om jag såg råttorna komma fram när jag ska sova, men det andra deltagarna har bett henne dra ner till stranden dit råttorna inte kommer. Som vuxen människa Bonnie är skulle hon väl kunna säga att hon inte vill sova ytterst eller? Jag tycker att det är massor av gnäll av Bonnie oavsett att hon är trevlig och snäll person.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-24 19:04:23 följande:
    Nu verkar det ju som Bonnie kommer sova kvarvarande nätter på stranden men anledningen hon inte gjort det tidigare kan ju va det blir varmare sova tillsammans i lägret. Verkar ju va lite småkyligt om nätterna där. Kan också tänka mig det kan kännas lite utsatt sova helt ensam i kolmörkret på stranden.
    Kanske vill ingen annan sova ytterst heller i lägret? *spekulerar*
    Ja man kan spekulera sig, men frågan är hur det egentligen är....Vill Bonnie sova nära det andra eller drar hon från det???? Inget vi vet. Men helt klart kommer det att bli skriverier om detta...Absolut.

Spekulerar gör jag med. Nå skönt när även denna äventyr är över.
  • Johannus
    flygrl skrev 2019-05-25 21:41:29 följande:
    Det lät på Bonnie som om hon tänkte sova på stranden i fortsättningen. Aja, snart är äventyret över för den här gången...
    Ja det sa Bonnie att hon skulle sova på stranden. Hoppas hon gör det så att alla får sova i lugn och ro. Klas sov länge i grottan ensam innan Linn flyttade in.

Ja i morgon är det finalen och jag hoppas verkligen att Klas vinner.
  • Johannus

Glöm inte att Robinson börjar tidigare i dag kl: 20.00 för Valvakan börjar kl: 21.00.

Nu håller vi tummarna på Klas att han vinner.

• Johannus

GRATTIS KLAS du tog vinsten som jag hoppades från allra första början.
    Fi a var också duktig och inte långt efter så Grattis till Fia med.

Tack till er alla som varit med och skrivit om deras kamp på Robinson.
    Önskar er alla en fin och trevlig sommar. Kram

• Johannus
    A4ka skrev 2019-05-27 00:18:46 följande:
    Varför röstade de bort Bonnie? Vad tror ni? Jag trodde att SydPakten (tjejer) skulle rösta bort Emilio och att Klas också skulle rösta på honom för att inte inte ha en kille i finalen mot sig.
    Hejade på Klas från början för att han var sig själv och inte paktade, så kul att han vann!!!
    Jag tror att det anda var lite less på Bonnies klagande med råttor och möss och sen blev det ögat och magen. Alla har dem haft det tuft och jobbigt på ett eller annat sätt, men däremot så har inte Klas klagat vad jag hört. Inte heller har han paktat. Att Fia röstade på Bonnie var väl för att hon ville vara enda tjejen i finalen

Rätt person vann i alla fall.
  • Johannus
    A4ka skrev 2019-05-27 23:07:39 följande:
    Vi pratade om Robinson på jobbet idag, kollegorna tyckte att finalen var utformad på sätter som skulle säkra Klas vinst. Jag förstår att hinderbanan var lättare för Klas att vinna för att han är lång och har bra balans, men tänkte på att banan planerades innan produktionen visste vilka som skulle komma till final. Vad tycker ni? Och så skönt att finalisterna kunde tävla om segern istället för att bli framröstade. Som förra året när Daniel vann över polis-Henrik. Jag hejade på Henrik förra året smile1.gif
    Helt klart borde alla tävlingar vara för tänkta innan man ens vet vilka som hamnar i finalen. Tror inte på att produktionen planerat detta för att ge en fördel för Klas. Tycker att Fia var lika duktig i banan bara det att hon inte fick upp låste till lådan fort nog.

Både Klas och Fia var värdiga vinnare till finalen. Och Klas vann och det hade jag hoppats från dag 1 att han skulle göra.
Svar på tråden Robinson 2019