Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2019

Johannus skrev 2019-04-03 01:13:16 följande:

Har i kväll tittat på Gränslandet. 

Fy 17 hur Nick beter sig och även Adnilson?Undrar om Nick och Adnilson måste tävla mot varann och hur det kommer att sluta....kommer dom slita sönder varann?

Jag hoppas verkligen att Jannika och Peter kommer att vinna över alla andra.

Nå bra var i alla fall att Cathrin fick åka ut för nåt störde jag mig på henne.

Det har verkligen blivit otrevlig stämning i Gränslandet och ska jag va ärlig har jag lite svårt veta vilka jag ska hålla på. Å ena sidan vet jag precis hur dryga en del män kan bli i grupp men undrar samtidigt om verkligen Peter skulle va så dryg. Å andra sidan fick jag inget gott intryck av tjejerna heller som vägra hjälpa till och bara satt och gnällde. :/

Drygast på ön är ju helt klart Nick och han kan gott få åka ut snart. Cathrine kommer jag inte att sakna. Hon vänder kappan efter vinden. Först när hon va bästis med Nick va hon snorkig och dryg mot Jannika och Peter men när hon blev ovän med Nick passa det plötsligt att umgås med Jannika och bli feminist.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-03 20:24:15 följande:

Håller med dig att det är otrevlig stämmining på Gränslandet och det var väl förväntat när Nick var den som kom dit innan alla andra som ska komma. Han anser att Gränslandet är hans egendom, precis som Adnilson anser att matlagning och kök är hans egendom.

Cathrin tyckte jag var som ett litet barn när det gick henne emot, gick hon i väg och surade.

När Adnilson kom dit så blev alla killarna som barn...(nu ska vi ha killpakt) dem uteslöt tjejerna och jag förstår att dem kände sig utanför och bestämde att inte göra nåt. Helt klart lite löjligt av vuxna kvinnor.

Men hur tror ni det kommer att gå när Nick och Adnilson ska sova i samma hydda!? Jag kan nästan säga till hundra att dessa två kommer att komma i bråk. Eller så ser dom två till att slå ut alla med elakheter. Men som sagt det kan inte vara två alfahanar i samma hydda.

Ingen aning hur det kommer gå mellan Nick & Adnilson. Än så länge verkar det ju va nån sorts ömsesidig respekt. Dom är ju båda bra på tävlingar men jag tycker fortfarande Nick är betydligt mer otrevlig och egoistisk än Adnilson.

Tycker dagens Robinson avsnitt också gav en otrevlig bismak. :/ Bonnie behandlas väl i lag Nord medans Zusana behandlas sämre i lag Syd. Tycker Syd ger ett småaktigt intryck.

Tycker också synd om Zusana som mer och mer verkar bli utmobbad av flera i egna laget och dessutom lag Syd. Ok, hon är inte bra på tävlingar men vafan hon gör väl så gott hon kan.

Synd att Syd vann för det kan innebära att Bonnie röstas ut av Nord (eller har jag missuppfattat?). Jag gillar Bonnie såhär långt.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-04 10:45:41 följande:

Om Nick vore trevligare så vore det ok. Men jag undrar om och när han skulle komma med i antingen lag Nord eller Syd hur dem andra skulle acceptera honom med hur  han är som person.

Adnilson är bra om han skulle släppa det med att han är så bra på att söka mat och matlagning. Han har ju inte sett vad dom andra kan inom området då han inte ger tillfälle.

Ja det var inget kul att lag Syd inte visade hänsyn till Zusana och att dem ljög till henne om en av hennes lagkamrater i lag Nord (kommer inte i håg namnet).

Bonnie blir behandlad som lagmedlem och hon är trevlig, men ska lag Nord ha henne med i Örådet? Jag förstod att Zusana kommer tillbaka och att det är hon som kommer att bli utröstad. Men jag vet inte det kanske är så att Bonnie är kvar under Örådet hos lag Nord. 

Det blir väl max 1 eller 2 från Gränslandet som får komma tillbaka till Robinson enligt va jag tror. Den eller dom lär väl komma tillbaka först efter sammanslagningen eller rent av till finalen så återstår se hur det går. Nick åkte ju för övrigt ut ifjol just för han sågs som för bufflig.

Nu vet vi att Zusana och Bonnie är tillbaka i sina lag så vi får väl se vem som röstas ut ur lag Nord. Har Zusana immunitet nu för annars kommer troligen hon åka. Om hon inte lyckas övertyga nog många att rösta ut Sebastian. Spännande.
  • flygrl

Jag håller med er andra det va rätt att Sebastian blev utröstad. Ogillar hans översittar attityd mot främst Zusana. Nackdelen nu är att Nord försvagats i tävlingssammanhang. Känns som pendeln tippat över lite till Syds fördel nu. :/

Linn växer i längden tycker jag. Hon verkar smart och empatisk.

Är det verkligen hundratals råttor vid Syds läger som dom sa? Eller överdriver dom?

Måndag hela veckan...

Och i Gränslandet blir det snart en spännande kamp mellan Sebastian och...?

Spänt läge där just nu med 3 machokillar. Säkert inte så lätt för Jannika.

Johannus skrev 2019-04-07 22:39:40 följande:

Jag tycker att det vart lite löjligt av lag Syd av Luckas och den andra killen att börja ljuga för Zusana för att försöka få intriger i Lag Nord. Men visst det är ett spel.

Fast Bonnie sabbade tydligen grabbarnas plan där. Jag gillar Bonnie.
  • flygrl

OBS! SPOILER VARNING VA GÄLLER TVEKAMPEN I GRÄNSLANDET! OBS!

Johannus skrev 2019-04-09 23:10:55 följande:

Verkar som att lag Nord har tappat lusten för tävlingarna eller kanske orken för nu vinner lag Syd alla tävlingar.

Blev nog bättre laganda på lag Syd när Carl och Adnilson åkte ut. Linn har blivit modigare och mer framåt. Bonnie är uppåt hela tiden. Men jag gillar inte model tjejen för hon åmar sig framför kameran. Killarna i lag Syd tycker jag är ganska barnsliga för sin ålder, men duktiga i tävlingar.

Lag Nord får nog se till att Mattias och den långe mannen börjar få bättre balans så dem också klarar tävlingar. Jag bara undrar hur de går för dessa två om dem måste dyka i vatten och det kommer nog tävlingar i det med.

Håller på att titta på Gränslandet har kvar att titta vem Sebastian ska tävla mot. 

Måste där också påpeka att jag inte gillar sättet Adnilson har och det verkar som det andra deltagarna också gjort i alla fall Sebastian som nämnde att ja du Adnilson du som kan allt och har bott överallt som du hela tiden påstår, men kan du egentligen allt?

Ja, som sagt så verkar lag Syd ha fått övertaget nu. Synd för jag tycker lag Nord är trevligare over all. :/

Självklart blev lagandan bättre i Syd när Carl åkte ur. Han var ju helt vidrig. Men jag tycker till skillnad från er andra bra om Adnilson även om han har sin dryga besserwisser sida också. Tycker han verkar rätt snäll i grunden.

Tråkigt att Adnilson förlorade mot Sebastian i Gränslandet. Kommer sakna honom och vill dessutom inte Sebastian ska komma tillbaka till Robinson pga hans vidriga attityd mot Zusana.

Jannika och Peter håller låg profil och ses som ofarliga av dom andra. Undra om det kan va ett vinnande koncept i längden att dom typ flyger under radarn.

Utöver Zusana är nog tyvärr Mattias och Robert dom svagaste länkarna i Nord tävlingsmässigt. Få se om balansträningen kan ge nåt. :)
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-04-10 09:23:47 följande:

Jag har också lite svårt för Åsa,eller vad hon heter. Modelltjejen.

Jag vet inte varför.  Men något är det.

Ja,de får nog ligga i och träna nu när de har skickat ut sina bästa i lag Nord.

Å andra sidan så förstår jag att de ville ha ut Sebastian. Han förstörde ju stämningen i laget.

Det är bra om någon börjar sätta Adnilson på plats också. Det börjar nog bli på tiden nu.

Dom har väl några starka kvar i Nord. Tobias och Klas är tex. bra på tävlingar va jag sett liksom Sophie och Anna. Sebastian va stark men med taskig attityd så bra han röstades ut.

Tycker Jannika verkade sätta Adnilson på plats i Gränslandet och han verkade ta till sig av va hon sa.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-10 20:30:46 följande:

Heja lag Nord som tog tävlingen idag. Bra val vart alla skulle stå över och jag hoppas att dom fick tillbaka sin laganda att jobba vidare och vinna allt här efter innan sammanslagningen.

Verkligen skönt att lag Nord vann igen.

Blir intressant se vem som röstas ut i lag Syd på söndag. Det är ju jämnt 3-3 mellan pakterna men Åsa har nu en dublon så risken är att nån i tjejpakten Fia, Linn, Bonnie ryker.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-04-11 08:36:09 följande:

Det har de absolut. Sebastian var kanske den starkaste. Men just detta att han har så taskig attityd drog ju ner laget en hel del.

Och en sådan person fungerar inte att ta i ett lag.

Ja,det gjorde hon kanske. Nu verkar han ju ändå vara ute.

Jag kan hålla me ddig om att han i grunden verkar snäll. Men just detta att han verkar tro att han kan och vet allt bäst,att köket är hans och enbart hans osv,det gillar jag inte riktigt.

Han gav väl knappt de andra en chans att få visa vad de kan.

Nu får vi bara hoppas att Nick och Sebastian ryker också.

Jag håller på Peter och Jannika där.

Ja, nu vill jag bara att Nick & Sebastian åker ut.
  • flygrl

Spännande och komplicerat öråd den här gången. Skönt att Fia lyckades ta hem det idag så tjejpakten kan fortsätta regera. Lucas & Emilio lär ligga rätt lågt nu ett tag framöver.

Undrar när sammanslagningen kommer?

• flygrl
    Johannus skrev 2019-04-13 23:11:50 följande:

Blir svårt att få ut Nick och Sebastian om det är en tjej som kommer in. Eller kanske inte för tävlingarna dom har mot varann är inte styrka.

Ja, Nick & Sebastian blir inte lätta slå ut MEN tävlingarna verkar inte enbart handla om fysisk styrka så chansen finns. Blir spännande nu och se vem Åsa utmanar. :)

Nick visar fö. upp en sjysst mänsklig sida mellan varven. Han är en buffel men inte så där genuint otrevlig som tex. Carl. :)
    Johannus skrev 2019-04-15 18:21:07 följande:

Gårdagens öråd blev oavgjord så i kväll ska Fia och Åsa tävla mot varann för vem som ska lämna.

Bra att Linn förstod att Lukas och Emilio är fula fiskar som går bakom ryggen så nu hoppas jag att tjej pakten aldrig mer litar på dessa killar mer....Jag hade trott och hoppats på att Lukas var en reko kille, men inte.

Ska försöka hinna se Gränslandet i kväll eller under veckan. 

Linn är smart. Märktes inte minst när dom pusslade.

Lucas & Emilio är lite luriga men i grunden rätt sjyssta ändå tycker jag. :)
Svar på tråden Robinson 2019