Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Robinson 2019

Skönt att Sebastian åkte! Men har lite svårt för Anna också.

• molly50

Det blir ju intressant att se hur det blir i Gränslandet nu när Sebastian kommer dit också.

• molly50
    Johannus skrev 2019-04-07 22:35:24 följande:
    Ja det var skönt att Sebastian åkte och samma med mig jag har svårt för Anna med. Ok båda är starka i tävlingar, men deras sätt att behandla andra deltagare är inte rätt.

Jag var rädd för att Mattias skulle få åka. Vill att han ska vara kvar och visa sina kunskaper, men som sagt han är en blyg Norrlänning och gör inte mycket väsen av sig.
    Precis. För att laget ska kunna fungera och vinna tävlingar osv så måste ju även lagandan fungera bra.
    Och det gör den ju inte när någon talar nedsättande om andra deltagare och snackar skit.
    Johannus skrev 2019-04-07 22:36:28 följande:
    Det ska bli kul att se gränslandet. Hoppas Sebastian får möta Nick eller Adnilson.
    Ja,det ska bli intressant.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-04-09 23:10:55 följande:

Verkar som att lag Nord har tappat lusten för tävlingarna eller kanske orken för nu vinner lag Syd alla tävlingar.

Blev nog bättre laganda på lag Syd när Carl och Adnilson åkte ut. Linn har blivit modigare och mer framåt. Bonnie är uppåt hela tiden. Men jag gillar inte model tjejen för hon åmar sig framför kameran. Killarna i lag Syd tycker jag är ganska barnsliga för sin ålder, men duktiga i tävlingar.

Lag Nord får nog se till att Mattias och den långe mannen börjar få bättre balans så dem också klarar tävlingar. Jag bara undrar hur de går för dessa två om dem måste dyka i vatten och det kommer nog tävlingar i det med.

Håller på att titta på Gränslandet har kvar att titta vem Sebastian ska tävla mot. 
    Måste där också påpeka att jag inte gillar sättet Adnilson har och det verkar som det andra deltagarna också gjort i alla fall Sebastian som nämnde att ja du Adnilson du som kan allt och har bott överallt som du hela tiden påstår, men kan du egentligen allt?

Jag har också lite svårt för Åsa,eller vad hon heter. Modelltjejen.
    Jag vet inte varför.  Men något är det.

Ja,de får nog ligga i och träna nu när de har skickat ut sina bästa i lag Nord.
    Å andra sidan så förstår jag att de ville ha ut Sebastian. Han förstörde ju stämningen i laget.

Det är bra om någon börjar sätta Adnilson på plats också. Det börjar nog bli på tiden nu.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-04-10 13:36:23 följande:
    Dom har väl några starka kvar i Nord. Tobias och Klas är tex. bra på tävlingar va jag sett liksom Sophie och Anna. Sebastian va stark men med taskig attityd så bra han röstades ut.

Tycker Jannika verkade sätta Adnilson på plats i Gränslandet och han verkade ta till sig av va hon sa.
    Det har de absolut. Sebastian var kanske den starkaste. Men just detta att han har så taskig attityd drog ju ner laget en hel del.
    Och en sådan person fungerar inte att ta i ett lag.

Ja,det gjorde hon kanske. Nu verkar han ju ändå vara ute.
    Jag kan hålla me ddig om att han i grunden verkar snäll. Men just detta att han verkar tro att han kan och vet allt bäst,att köket är hans och enbart hans osv,det gillar jag inte riktigt.
    Han gav väl knappt de andra en chans att få visa vad de kan.
    Nu får vi bara hoppas att Nick och Sebastian ryker också.
    Jag håller på Peter och Jannika där.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-04-13 18:21:59 följande:
    Ja, nu vill jag bara att Nick & Sebastian åker ut.
    Ja,det är samma här.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-04-15 18:21:07 följande:

Gårdagens öråd blev oavgjord så i kväll ska Fia och Åsa tävla mot varann för vem som ska lämna.

Bra att Linn förstod att Lukas och Emilio är fula fiskar som går bakom ryggen så nu hoppas jag att tjej pakten aldrig mer litar på dessa killar mer....Jag hade trott och hoppats på att Lukas var en reko kille, men inte.

Ska försöka hinna se Gränslandet i kväll eller under veckan. 

Och det blev Åsa som åkte ut. Eller till Gränslandet,antar jag.

Synd att lag Nord förlorade pristävlingen ikväll.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-04-15 22:24:32 följande:
    Åsa är väl en rätt gullig person men skönt Fia va den som fick stanna enligt mig.

Det va en tuff pristävling idag och tyvärr typiskt att Nord fick det svårt då balans va helt avgörande. Det är verkligen Nords svaga punkt! :/
    Hon är säkert en trevlig tjej. Och hon visade ju känslor när hon blev så ledsen när hon åkte ut.
    Men samtidigt så kan jag känna att det var lite falskt av henne att springa mellan tjejerna och killarna och sen ställa sig bakom den ena parten. I detta fallet tjejerna.
    Men men,det är ju ett spel. Även om man kan välja att spela det på ett justare sätt.

Ja,precis. Balansen verkar vara en svår sak för Nord.
  • molly50
    molly50 skrev 2019-04-16 11:54:33 följande:
    Hon är säkert en trevlig tjej. Och hon visade ju känslor när hon blev så ledsen när hon åkte ut.
    Men samtidigt så kan jag känna att det var lite falskt av henne att springa mellan tjejerna och killarna och sen ställa sig bakom den ena parten. I detta fallet tjejerna.
    Men men,det är ju ett spel. Även om man kan välja att spela det på ett justare sätt.

Ja,precis. Balansen verkar vara en svår sak för Nord.
    *I detta fallet killarna, ska det stå.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-04-16 21:02:06 följande:

Vilken stor och fin fisk Mattias fångade i dag. Det blev riktigt kalas mat för alla och mätta blev dem. Verkligen glad för Mattias skull.

Ja,den var inte dålig. Härligt för laget. 
Svar på tråden Robinson 2019