Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2019

Johannus skrev 2019-04-23 20:57:48 följande:

Hade nog aldrig trott att Nick hade känslor som fick han att gråta. Han har alltid varit hård och utan att visa känslor.

Trist att Nick  och Sebastian vann tävlingen hade önskat Peter och Jannika in till Robinson. 

Nå dem fick också komma till Utposten.

Ja, Nick har visat lite andra sidor allt eftersom i Gränslandet. Bufflig är han men ingen iskall omänsklig typ ändå vilket är skönt att se. Sebastian har som sagt också vuxit i mina ögon.

Det va synd inte Peter & Jannika lyckades ta platserna på flotten men jag kan nog ändå unna Nick & Sebastian det. Blir spännande både med Nick & Sebastians intåg i Robinson och med fortsättningen i Utposten. :)
    Johannus skrev 2019-04-23 21:49:44 följande:

Robert och Matias fick besök av Anders och jag hade trott att han kom med mat, men nä så snäll var han inte för han kedjade samman dem. Kul när man måste göra sina behov eller bara vill gå undan en stund. Tur i alla fall att dem är goda vänner.

Undrar om samma sak sker för Peter och Jannika?

Ja, hårda bud för Robert & Mathias men tur i oturen dom är vänner sen innan. Jag tänker på när Månsson blev hopkedjad med Lillemor i förra Robinson och Lillemor va hur förbannad som helst och såg ut kunna mörda stackars Månsson. :/

Blir spännande se Peter & Jannikas ankomst till Utposten.
  • flygrl

Tråkigt men inte förvånande att konflikten mellan Nord & Syd fortsätter efter sammanslagningen och gamla Syd har ju fördel. Stor risk att gamla Nord åker en efter en OM inget sker som rör om i grytan. Kanske kan Nick & Sebastians ankomst va en sån faktor som ändrar på förutsättningarna. Spännande. Hoppas inte Klas röstas ut på söndag. :/

• flygrl
    Johannus skrev 2019-04-26 02:05:09 följande:

Ja lagen släpper inte varann.....Och det blir konflikter. Tyckte det var lite elakt gjort av Linn att släppa taget då hennes lag hade fler som kunde hålla plattorna. Men som sagt det är lag för sig.

Jag blev fundersam i slutet av programmet då Anders sa att någon gjort REGEL BROTT  och undrar verkligen vilken av lagen som gjort regelbrottet.Blir spännande att se fortsättning.

Linn hade en nyckelroll och använde den till slut för avgöra till egna lagets fördel. Asså gamla Nord ligger verkligen illa till.

Ja, det där regelbrottet undrar man ju verkligen va det rör sig om och va straffet blir. Blir spännande ikväll mtp väl också Nick & Sebastian lär göra sitt intåg i Robinson liksom Peter & Jannika i Utposten.
  • flygrl

Fel av mig där. Jag skrev ?ikväll? men menade förstås att Robinson kommer ?imorgon?.

• flygrl
    AnkiC skrev 2019-04-27 22:57:42 följande:

Hej Robinsonfans!

Jo lag Nord ligger pyrt till just nu men det kommer att vända skulle jag tro. Snart kommer Nick och Sebastian och paktar ihop sig med Klas och Anna så blir lag Nord fler. De som kommer från utposten kommer hålla på Nord också iom att Matthias och Robert är nordare och Peter och Jannike inte sviker Sebbe och Nick. Fast när de kommer från utposten är ju oklart. De kanske sitter där i flera veckor. Spännande imorrn! Av TV4:s teaser att döma så verkar det som att två stycken fått tag på nåt ätbart, typ choklad, och kommer att bestraffas enligt hörsägen. Återstår att se imorrn.

Hej själv!

Ja, det blir nog spännande och turbulent framöver i Robinson och jag delar din analys. Nu vände det ju iofs redan på dagens öråd utan Nick & Sebastians hjälp. Lucas & Emilios lögner slog tillbaka mot dom själva och sen Sophies 3 extra röster va väl det som avgjorde det så Lucas åkte ut i stället för Anna. Fördel gamla lag Nord.

Och snart kommer som sagt Nick & Sebastian in och rör om ännu mer i grytan.
  • flygrl

Som jag skrev i föregående inlägg så vände det snabbt i Robinson och gamla lag Nord fick hastigt och lustigt övertaget. Lucas & Emilio bet sig själva i svansen och med Sophies alla extraröster åkte Lucas ut istf Anna. Kartan ritades om rejält och snart kommer Nick & Sebastian.

Skönt att Klas är kvar. Tycker han är en väldigt sympatisk och klok person utöver va stark i tävlingar.

Man undrar ju hur det ska gå i Gränslandet. Stackare som ska klara sig på svältkost... :/

Och så är alla 4 nu ihop kedjade. Tur dom är kompisar sen innan och rätt mycket på samma våglängd men säkert jävligt tufft ändå.

Annars verkar dom i årets Robinson haft bättre tillgång på mat än va dom hade i Robinson längre tillbaka. Har minnen från när jag va liten och tittade att dom magrade som fan på den tiden till skillnad från i årets omgång.

• flygrl
    AnkiC skrev 2019-04-29 08:20:23 följande:

Ja extrarösterna avgjorde ju det hela. Vet inte om jag gillar alla extraröster hela tiden. Känns inte som att spelet styrs av deltagarna då utan tillfälligheter som produktionen bidrar med.

Ja nu blir det spännande när Nick och Sebastian kommer in. Gillar Klas och jag tror nån från Nordarna kommer att ta hem det. Fast jag håller på Linn! Hon har verkligen visat att hon kan mycket och hon är den ärligaste i lägret förutom Klas.

Nu gillade jag extrarösterna den här gången då dom räddade gamla lag Nord men i princip håller jag med dig va gäller extraröster och liknande.

Man väntar ju hela tiden på att Nick & Sebastian ska komma in men imorgon at last verkar det bli av.

Klas är en av mina absoluta favoriter men Linn är också en stark och skön deltagare, absolut.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-29 20:32:49 följande:

Ja det blir intressant att se vem om dem alla kommer från utposten eller om någon ger upp. Börjar som bli orolig för Mattias att han inte kommer att orka gå utan mat. Däremot verkar Jannika och Peter pigga fortfarande.

Det såg ut i dagens program som att Emilio ville dra nåt över sig då han varit med och ljugit för det andra i gruppen.

Gillar Tobias och Klas för dem är så ärliga och härliga.

Gillar även Sofi även om hon verkar lite bestämmande.

Från lag syd så är det Linn och Fia som jag gillar, men nu kom Nick och Sebbe in så få se hur det blir.

Livet i Utposten är väldigt hårt och det verkar som Mathias började tappa humöret lite idag. Hoppas alla 4 kan hålla ut och får komma tillbaka till Robinson.

Emilio håller lägre profil nu och det kan man ju förstå...

Klas & Tobias är mina huvudfavoriter nu, följda av Sofi, Linn, Fia och Bonnie.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-04-30 01:11:06 följande:

Håller med dig att Klas och Linn tillhör favoriterna, men även Tobias och Fia.....Och alla 4 som är på utposten.

Kan bara hålla med.
  • flygrl

Hade ju verkligen sett fram emot Nicks & Sebastians intåg i Robinson...MEN när det nu kom blev det inget vidare tycker jag. Det rörde om på ett mindre roligt sätt och blev rätt otrevligt.

Ser ut som Sophie gjort bort sig genom snacka skit om Anna och löper stor risk åka ut på nästa öråd om hon inte får immunitet. Trist det skulle bli så.

Svar på tråden Robinson 2019