Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Robinson 2019

Johannus skrev 2019-05-01 23:07:40 följande:
    Jag förstod att Sebbe skulle ty sig till Anna när han kom tillbaka.

Sofphie sa i förgår dagens program  till Anna rakt ut att om hon inte börjar hjälpa till med att införskaffa mat, ved och annat så istället för att ligga på stranden hela tiden så riskerar hon att bli utröstad. Jag tror att Linn ville förstora det hela med att Bonnie har sagt så som hon nämnde det till Anna. Men lag syd håller i hop och försöker fortfarande gå emot lag nord trots att det inte finns några lagar mer utan alla jobbar för sitt bästa.
    Och nu lär väl Anna få immuniteten av Sebbe också.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-02 11:18:17 följande:
    Helt klart kommer Anna få immuniteten av Sebbe. Undrar varför inte Nick sätter emot för i finalen kan det bara vara två och bara en vinna.
    Det kan man undra. Men Sebbe har säkert talat sig varm om Anna inför Nick och sagt att han vill ha henne med i en eventuell final.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-05 18:15:46 följande:
    Bara en som kan vinna pengarna. Om Sebbe vinner ska han dela med Anna och Nick tro?

Önskar i kvällens program att Det 4 som är på Utposten kommer att få mat för annars orkar dem inte tävla sig tillbaka till Robinsson.
    Annars måste det vara så att tv-teamet ger dem lite mat om dem skulle ha krafter kvar. Om inte så tycker jag att det är hemskt att dem skulle hamna på en ö där dem inte hittar nåt ätbart eller ens får upp eld så dem kan värma sig.
    Ja,precis. Det kan man också undra.

Ja,det hoppas verkligen jag med. Det måste ju vara en riktig plåga för dem.
    Programmet är väl egentligen en tävling som går ut på att vara bäst på att klara sig på en öde ö.
    Så jag förstår inte varför de utsätter dem för det här på Utposten.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-05 19:11:27 följande:
    Aldrig tidigare har deltagarna fått svälta så här länge. Deras krafter tar slut.
    Ja,precis.  
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-06 01:43:54 följande:
    Nick är verkligen inte alltid så trevlig även om han kan ha sina mer sympatiska stunder med. Det jag reagerade på va väl inte så mycket Nicks & Sebastians beteende utan att det rent allmänt blev spänt & oroligt i gruppen. Kommer väl bli mer och mer så nu framöver och det är väl naturligt men jag personligen har svårt för det.

Ja, det va dumt av Sophie använda så hårda ord om Anna och sen dess har ju hon också hunnit bli historia...
    Ja,jag har också lite svårt för det. Det har ju blivit lite mer skitsnack och så.

Precis.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-05 22:42:01 följande:

Undra vad för personliga skäl Sohpie hade då hon ville att alla skulle rösta ut henne.

Tycker verkligen att Jannika, Peter, Mattias och Robert borde alla gå ur tävlingen då dem fick veta nu att bara en går vidare. Här har dem kämpat utan mat och frusit. Varit kedjade och suttit i bur. Rena tortyren.

Peter sa att han skulle ge upp och låta dom andra få äta. Tråkigt då jag hade velat se han också i finalen.
    Hoppas verkligen Mattias tar sig tillbaka.

Enligt vad hon själv har sagt så hade hon insett att hon var den som skulle bli utröstad ändå.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/b5qxzk/sanningen-om-chocken-i-oradet--darfor-hoppade-hon-av-robinson
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-06 20:31:18 följande:
    Jag förstod det i dagens program då Anders sa att Sophie hade känt det på sig att hon skulle bli utröstad. Han nämnde att hon hade känt sig utanför gruppen.
    Ja,precis. Men det blev ju lite förvirrat när hon nämnde personliga skäl.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-06 21:16:56 följande:
    Jag uppfattar det att det blev personliga skäl mot henne själv då hon kände sig utanför. Hon var stark och alla tyckte hon var bra, men när Sebbe kom in vilket hon inte gillade och när hon och Tobias kom tillbaka från spaet och alla var tysta så kände hon att hon var utfryst...Man känner på sig när man inte är omtyckt . I alla fall får jag den känslan av vissa personer som är knäpptysta mot mig.
    Ja,det kan nog ligga något i det.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-08 13:19:41 följande:

Nick blev verkligen rejält dålig där på slutet. Otäckt när han knappt kunde hålla ögona öppna när läkaren undersökte honom. Även om han är väldigt vältränad är han ju samtidigt lite äldre så hoppas det inte va hjärtat som sviktade och att han blir fullt återställd igen. :/

Klas visade igen under pristävlingen att han verkligen bryr sig om andra genom försöka hjälpa både Fia & Emilio. Verkligen storsint!

Skönt också det va gyttja och inte riktig skit i tävlingen. Som det formulerades i brevet frukta jag faktiskt det värsta... :/

Som jag förstod det så var han väl utmattad och led brist på både mat och vätska.
    Men så hade han också fått en tropisk sjukdom. 
    Men han verkar i alla fall må lite bättre.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-09 01:28:28 följande:
    Ok, skönt att han återhämtat sig. Nick är inte precis min stora favorit i Robinson men jag vill inte han ska sabba sin hälsa.
    Ja,det tycker jag med.
    Han är inte min favorit heller. Men lite medkänsla kan jag känna ändå när någon blir sjuk och tvingas lämna.
Svar på tråden Robinson 2019