Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Robinson 2019

Johannus skrev 2019-05-09 11:11:52 följande:

Nick är inte heller min favorit, men hoppas ändå att han blir helt frisk.

Jag är orolig för Robert som man ser att han har undernäring och han borde få mat så han orkar fortsätta.
    Även Peter börjar se undernärd ut.

Meningen med Robinson är väl inte att många av deltagarna får ligga på sjukhus för att återhämta sig.

Vet att det är självvalt att söka sig till programmet, men det får vara med måtta hur man behandlar deltagarna.

Jag håller med. och när de får sitta fastkedjade med varandra och tvingas göra sina behov när de andra är med så börjar det nästan likna förnedringstv.

Jag hoppas också att alla 4 får komma tillbaka. De om några har visat att de klarar av att leva på en öde ö.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-10 16:10:25 följande:
    Förnedrings-TV va namnet, ja. Eller sadist-TV. :/
    Ja,precis. Det är sadist.tv när de tvingas sitta och se på när någon annan sitter bredvid och äter od mat i sina försök att få dem att ge upp.
    Det är ju rena tortyren. och jag hoppas att TV4 gör om det här till nästa säsong.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-10 16:17:22 följande:
    Ja, TV4 har gått liiite för långt där.
    Ja,verkligen,
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-10 18:46:13 följande:
    Ja det var trist att Sebastian vann immunitet. Och tror även att Anna blir immun då det två har mest pengar. Hoppas bara inte Klas och Tobias åker för dem två vill jag ha kvar.
    Jag håller med. hade hellre sett att både Anna och Sebastian åker ut.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-10 18:47:53 följande:
    Fruktansvärt att det får gå så långt att deltagarna blir sjuka.
    Ja,precis. Jag hopas verkligen att TV 4 tänker över det här till nästa säsong.
    Och om de på Utposten klarar av att stå ut utan att ge upp,hur ska de då orka med att tävla om de får komma tillbaka till Robinson?
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-12 13:29:47 följande:
    Kan tyvärr inte läsa artikeln då jag inte har Plus. Men att folk blir sjuka är ju inte förvånande precis. Man ska nog tänka igenom det noga att delta i Robinson. :/
    Ok. Synd!

Absolut! Men jag tycker även att TV4 ska se över hur deltagarna har det och hur de mår under vistelsen där på öarna.
    Om en råkar bli sjuk,men när det blir flera så börjar man ju undra vad som händer.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-05-12 22:04:40 följande:

Vad besviken jag blev när det 4 från Utposten kom till Örådet så skulle det andra välja BARA en av det 4 tillbaka. Alla bordet ha fått komma tillbaka eftersom dem torterats i flera dagar på utposten.
    Samtidigt så var det garanterat kul för Mattias att åka hem då han blivit morfar så han ville nog hem.
    Jannika och Peter fick ingen chans att tävla i något utan bara svälta som även Robert och Mattias fått göra.

Nå tur var i alla fall att Anna åkte ut. Nästa får bli Sebbe.

Jag håller med dig. Men vi vet ju inte om de får åka hem eller gå tillbaka till Utposten.
    Anders sa ju bara att de skulle gå tillbaka samma väg som de kom. Inte att deras Robinson var över.

Ja,det var skönt att Anna åkte. Hoppas nästa blir Sebbe.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-13 18:24:55 följande:
    Jo, TV4 får kanske dels se över deltagarnas förhållanden dels övervaka deras hälsa mer noggrant.
    Johannus skrev 2019-05-12 22:04:40 följande:

Vad besviken jag blev när det 4 från Utposten kom till Örådet så skulle det andra välja BARA en av det 4 tillbaka. Alla bordet ha fått komma tillbaka eftersom dem torterats i flera dagar på utposten.

Samtidigt så var det garanterat kul för Mattias att åka hem då han blivit morfar så han ville nog hem.

Jannika och Peter fick ingen chans att tävla i något utan bara svälta som även Robert och Mattias fått göra.

Nå tur var i alla fall att Anna åkte ut. Nästa får bli Sebbe.

Det vore ju snopet om dom andra från Utposten fick åka hem efter örådet men jag tror faktiskt dom förs tillbaka till Utposten med ytterligare möjlighet komma tillbaka till Robinson. Hoppas det är så!

Skönt att Anna blev den som röstades ut ÄVEN om det ju inte går komma ifrån det va ett hugg i ryggen på både henne & Sebastian. Snyggt va det ju inte som Linn sa efter Annas uttåg. :/

Stackars Bonnie måste ha vart bra sugen på godsaker som ignorerade sin egen allergi och sen blev rejält dålig... :/
    Ja,precis.

Fick de komma tillbaka till Utposten ikväll? Missade avsnittet ikväll.

Ja,det var kanske inte så snyggt gjort mot Anna och Sebbe. Å andra sidan så har väl inte de skött sig så snyggt alla gånger heller.

ja,jag led verkligen med Bonnie.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-05-14 19:36:59 följande:
    Ja, Robert gick in i Robinson medans dom andra 3 fick återvända till Utposten. Fortsättning följer...

Nej, Anna & Sebastian har väl inte alltid vart några änglar men som jag skrev i föregående inlägg försöker jag se objektivt på det och då blir det inte snyggare när det drabbar såna man vill ha ut än när det drabbar ens favoriter. Lite fulspel ägnar sig dom flesta åt ibland, så är det bara.
    Ok. Spännande.

Ja,absolut! Så är det ju. Och nu är det ju egentligen inte heller längre ett lag heller utan alla kämpar ju för sig själva,så att säga.
Svar på tråden Robinson 2019