Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2019

Johannus skrev 2019-05-17 18:42:00 följande:

Nej jag menade inte så att Bonnie gick bakom ryggen, men så kände sig Linn och Fia . Bonnie och Emilio ville bara komma överens hur dem skulle göra för att göra det rättvist, men däremot så reagerade Linn på Bonnies utsago eftersom hon, Bonnie och Fia varit ett gäng för sig. Hoppas att alla slutar och pakta för det är inte länge kvar....Alla bör köra på sitt sätt utan att lita på någon annan eftersom det i slutändan bara är en som vinner Robinson och pengarna......Önskar att Robert vinner eller Mattias, Peter, Jannika  från utposten eller Klas...eller Tobias......Nä jag har fortfarande inte en person jag vill ska vinna :)

Ok, då förstår jag hur du tänkte. :)

Ja, ju mindre paktande desto bättre.

Tycker som du det är flera man skulle kunna unna slutsegern. Dom jag gillar allra bäst är nog Klas, Tobias, Robert, Bonnie, Peter & Jannika.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-17 19:49:27 följande:

Ja ju mindre paktande desto bättre för var och en.

Jag blir arg om det är så att en eller två ryker från Utposten utan att få ha försökt komma tillbaka till Robinson eftersom dem 4 som fick gå igenom Utposten är dem som fått sämst med mat och har svultit i längre period. Mattias, Peter och Jannika ska också får tävla om Robinsonvinsten lika rättvist som det andra som ändå hittat nåt att äta, som fått ris....(som inte svultit).

Jag hoppas alla 3 på Utposten får komma tillbaka till Robinson. Dom förtjänar det mtp dom haft en så tuff resa så gott som hela vägen och fått klara sig på minimalt med mat och under psykiskt pressande omständigheter.
    Johannus skrev 2019-05-19 22:03:14 följande:

Äntligen är Sebastian ute. Nu vill jag att Emilio åker. Kanske fler åker denna vecka då det är finalvecka.

Ska bli kul att Mattias, Peter och Jannika kommer in.

Bra att Sebastian är ute ÄVEN om han som flera av deltagarna också uttryckt vuxit som människa och blivit en mer ödmjuk och klok person. Jag uppskattade honom mot slutet.

Det är ju finalvecka nu så dom kommer ju gallras bort en efter en tills finalparet återstår.

Hoppas inte Bonnie tvingas bryta pga ögonskadan och ffa att hon inte fått permanenta skador. :/

Känns lite vemodigt att äventyret nu går mot sitt slut... :/
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-20 21:01:31 följande:

Jag tycker att Sebastian började uppföra sig lite fånigt med sitt gråtande i ett. Visst han har vuxit som person, men inte att gråta om allt och inget.

Ja det blir vemodigt att det är slut, men samtidigt skönt för man hinner inte sitta framför tv 19.30 under sommaren och att börja se på efterhand via play kommer man aldrig i håg.

Ja, Sebastian blev väldigt gråtmild mot slutet...lite märklig förändring han genomgick faktiskt. Men som sagt han blev en trevligare person.
    Johannus skrev 2019-05-20 21:02:37 följande:

Skönt att Klas vann tävlingen. Trist bara att Robert, Tobias och Mattias, Peter åkte ut.

Håller förstås med det va bra att Klas vann tävlingen men jag ogillade däremot hans ovana att tydligen prutta konstant. Otrevligt imho. :/

Väldigt tråkigt att Robert, Tobias, Peter & Mathias fick lämna. Hade unnat Peter & Mathias få va kvar åtminstone liiite längre. Men roligt att iaf Jannika är back in business nu.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-20 22:52:20 följande:

Sebasti8an ändrades sen han blev utröstad och fick vara i Gränslandet ja, men när Anna åkte ut blev han förändrad typ som till en liten kille man skulle tycka synd om. Däremot tror jag att denna resa har gjort honom till en bättre personlighet.

Det var bara en gång jag hörde Klas prutta, men visste Bonnie om att han höll på så även i lägret så borde hon inte ställt sig jämte han,

Håller med om att dem som var på Utposten borde ha fått vara kvar några dagar i alla fall. Helst att alla tre hade varit immuna fram till finalen. Jannika han väl inte ens komma in från första början så ja det var bra att hon fick sista veckan på Robinson.

Jag tycker Sebastian blev sådär gråtmild redan i Gränslandet när han började förändras.

Både Jannika & Peter hamnade väl utanför så gott som från start. Ja, det är tråkigt att Peter och Mathias fick åka hem så snabbt efter allt dom uthärdat. :/
    molly50 skrev 2019-05-21 09:00:10 följande:

Synd att de fick lämna,ja. De borde ha fått fler chanser när de knappt har fått komma in från första början.

Att han pruttar hela tiden kan kanske bero på den mat de äter,eller att de har ätit dåligt eller så.

Men,som sagt,vet man om det så behöver man ju inte ställa sig bredvid just den personen.

Svar till er båda va gäller Klas: Visst kan det hänga ihop med mathållningen att Klas pruttar massa men jag kan också tänka mig han är den där typen av person (som oftast är män) som pruttar var som helst helt ogenerat. Jag tycker det är nåt man kan försöka sköta mer diskret av hänsyn till omgivningen.

Sen vet man ju inte varför Bonnie stod där hon stod. Det kanske inte va upp till dom själva att välja plats eller så kan det bara ha slumpat sig så. I vilket fall tycker jag Klas som ju i övrigt är en av mina favoriter kunde ha visat lite mer hänsyn. Men det är ju jag det.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-05-21 15:03:10 följande:

Jag håller med dig. Jag tycker också man kan visa hänsyn.

Men karlar är oftare barnsliga i det avseendet och tror att alla ska tycka det är lika roligt.

Ja, det är också min erfarenhet. Somliga män som tror dom är roliga och ?naturliga? när dom pruttar i tid och otid. Vi tjejer visar mer hänsyn i det avseendet. Faktiskt.
  • flygrl

Då Tobias nu tyvärr är ute hoppas jag få se Klas och Bonnie i finalen. Klas är den jag hoppas och tror på som slutsegrare.

molly50 skrev 2019-05-21 17:34:50 följande:

Ja,så är det nog. Även om det finns tjejer som också kan släppa sg i tid och otid. Men det är nog inte lika vanligt.

Det finns säkert tjejer som håller på så med.
  • flygrl
    molly50 skrev 2019-05-24 09:41:02 följande:

Jag hoppas hellre på Klas och Bonnie,i så fall.

Jag tycker att Fia och Linn (framförallt Linn) har paktat så mycket och pratat bakom ryggen på folk.

Och framförallt Linn har försökt styra och ställa över de andra,

Och sådant har jag lite svårt för.

Det må vara ett spel,men det finns ju gränser för hur man får bete sig,tycker jag.

Jag tycker absolut Linn har flera goda kvalitéer och är en stark deltagare MEN jag tycker som dig att hon också försökt bestämma väl mycket över andra. Bonnie är naturligtvis inte perfekt men jag ogillar attityden Linn bitvis visat mot henne. Tycker Linn gnällt, hackat och haft dålig förståelse för Bonnie.

Så av dom som är kvar föredrog jag att Linn åkte ur igår.

Vill se en final mellan Klas och Bonnie.
    molly50 skrev 2019-05-24 11:22:07 följande:

Ja,hon har varit lite gnällig. Men efter det jag såg ett klipp på,där Linn försökte bestämma vad de andra skulle få äta och inte så sjönk hon lite i mina ögon.

Det är inget jag tycker man ska bestämma åt andra.

Exakt.
    molly50 skrev 2019-05-24 13:26:09 följande:

Klas ville t ex inte ha kött och Bonnie ville inte ha kokos.

Då hade de väl kunnat göra så att var och en får ta det de vill ha.

Och att alla får ta en viss mängd.

En ska inte bestämma åt alla andra vad de ska äta. Alla måste ju få mat.

Men det är min åsikt.

Tycker också man borde kunnat löst det där med Klas & Bonnies önskemål helt enkelt genom servera kokos, kattmat och tonfisk separat från varandra. Självklart ska sen maten delas upp rättvist. Särskilt Bonnies önskemål borde man respekterat då hennes mage ju tydligen inte klarar kokosen.

Linn kan va inte bara väldigt dominant utan också småaktig ibland. :/
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-23 22:51:59 följande:

Klas vann även i kvällens tävling. Han borde vara i final för han har tre dubloner och två andra medaljer.

Tråkigt att Linn åkte ur. Hade velat ha henne i finalen.

Nu får det bli Fia och Klas i finalen.

Om det inte kommer nåt väldigt udda tävlingsmoment är allt annat än att Klas blir slutvinnare en rejäl sensation i mina ögon. Det finns ingen kvar som kan matcha honom fysiskt, han är dessutom smart och populär bland övriga deltagare och har flera medaljer så va kan stoppa honom?

Som jag skrev i svar till molly50 föredrar jag Bonnie framför Linn och tycker därför det va ok hon åkte ur igår.
    Johannus skrev 2019-05-24 11:04:18 följande:

Bonnie har heller inte betett sig så bra. Från början har hon gnällt över att det finns råttor och möss och det borde hon vetat innan hon sökte att bor man utomhus så finns det djur och på natten rör sig gnagare. Hon har hållit alla anda vakna för att hon varit rädd för möss och råttor.

Jag tycker att om det är någon som har paktat så är det Emilio. Han började redan från början med Adnilson och Lukas, sen bildades tjej pakten där Bonnie var med också.

Enda som inte har paktat är Klas, Robert, Mattias, Tobias och hade varit värdiga vinnare. Nu är bara Klas kvar och han är den enda värdiga vinnaren.

Fast det va fler än Bonnie som klagade över råttorna i lag Syd och det kan definitivt va läskigt med mängder med stora råttor som t o m kryper upp på en om natten. Råttor till skillnad från möss kan bita rätt ordentligt. Råttor kan bla angripa riktigt små barn om natten och bita av örsnibbar mm. :/

Sen verkar ju Bonnie i det nya lägret ha hamnat ytterst och blir därför mest utsatt.

Man kan ju säga samma om dom i Utposten att dom borde ha räknat med svält och annat jävelskap när dom anmälde sig till Robinson.
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-24 18:50:04 följande:

Jag har inte hört någon annan klaga om råttor och möss förutom Bonnie. Helt klart skulle jag med bli galen om jag såg råttorna komma fram när jag ska sova, men det andra deltagarna har bett henne dra ner till stranden dit råttorna inte kommer. Som vuxen människa Bonnie är skulle hon väl kunna säga att hon inte vill sova ytterst eller? Jag tycker att det är massor av gnäll av Bonnie oavsett att hon är trevlig och snäll person.

Nu verkar det ju som Bonnie kommer sova kvarvarande nätter på stranden men anledningen hon inte gjort det tidigare kan ju va det blir varmare sova tillsammans i lägret. Verkar ju va lite småkyligt om nätterna där. Kan också tänka mig det kan kännas lite utsatt sova helt ensam i kolmörkret på stranden.

Kanske vill ingen annan sova ytterst heller i lägret? *spekulerar*
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-25 00:41:20 följande:

Ja man kan spekulera sig, men frågan är hur det egentligen är....Vill Bonnie sova nära det andra eller drar hon från det???? Inget vi vet. Men helt klart kommer det att bli skriverier om detta...Absolut.

Spekulerar gör jag med. Nå skönt när även denna äventyr är över.

Det lät på Bonnie som om hon tänkte sova på stranden i fortsättningen. Aja, snart är äventyret över för den här gången...
  • flygrl
    Johannus skrev 2019-05-26 21:01:42 följande:

GRATTIS KLAS du tog vinsten som jag hoppades från allra första början.

Fi a var också duktig och inte långt efter så Grattis till Fia med.

Tack till er alla som varit med och skrivit om deras kamp på Robinson.

Önskar er alla en fin och trevlig sommar. Kram

Jag hade ju som sagt helst sett Bonnie i finalen mot Klas men med Klas som slutsegrare. Men men man kan inte få allt här i världen och det blev en tuff och värdig final enligt mig. Klas vann som väntat och det gladde mig men Fia va duktig och gav honom en hård fajt.

Klas är nog en av dom värdigaste segrarna i Robinson iom han både va fysiskt stark, smart och en sjysst person som inte spela fulspel och brydde sig om dom han hade kring sig.

Hurra för Klas!!!

Tack Johannus och alla andra för en trevlig tråd!

Ha det så bra, trevlig sommar och kram från mig.
  • flygrl
    A4ka skrev 2019-05-27 00:18:46 följande:

Varför röstade de bort Bonnie? Vad tror ni? Jag trodde att SydPakten (tjejer) skulle rösta bort Emilio och att Klas också skulle rösta på honom för att inte inte ha en kille i finalen mot sig.

Hejade på Klas från början för att han var sig själv och inte paktade, så kul att han vann!!!

Trodde faktiskt också dom skulle rösta bort Emilio och det av samma skäl som du angav. Hade själv gärna sett Bonnie i final mot Klas men nu blev det inte så.

Visst va det kul att Klas vann! En rakt igenom värdig Robinson segrare!
  • flygrl
    A4ka skrev 2019-05-27 23:07:39 följande:

Vi pratade om Robinson på jobbet idag, kollegorna tyckte att finalen var utformad på sätter som skulle säkra Klas vinst. Jag förstår att hinderbanan var lättare för Klas att vinna för att han är lång och har bra balans, men tänkte på att banan planerades innan produktionen visste vilka som skulle komma till final. Vad tycker ni? Och så skönt att finalisterna kunde tävla om segern istället för att bli framröstade. Som förra året när Daniel vann över polis-Henrik. Jag hejade på Henrik förra året

Ingen aning när man bestämmer hur dom olika tävlingarna mm ska se ut men Klas känns ju rätt allround, bra på både fysiska moment och sånt som pussel mm. så han hade nog vart svårslagen oavsett hur tävlingen sett ut. :)

Jag gillade också att segraren korades genom tävling istf röstning.

Höll också på Henrik i fjolårets Robinson men tyckte det va ok ändå att Daniel vann. Daniel va en värdig vinnare imho.
Svar på tråden Robinson 2019