• Anonym (Ledsen)

    Har jag vuxit ifrån honom?

    Jag var 16 när jag träffade en tio år äldre kille. Idag är vi gifta och har barn, jag närmar mig 30.

    En sak slog mig för en stund sen. Han tittade på en film som inte alls var i min smak. Massa blod och sånt jag inte alls kan minnas att han gillade förr, hur som helst så var dialogerna väldigt... Omogna och pubertala. Det var tex ett skämt om storleken på någons snopp och min man garvade så han knappt fick luft. Jag förstod inte vad han garvade åt, så han upprepade skämtet för mig och garvade igen. Jag stod helt tyst och kunde inte ens med att kommentera det.

    Insåg att liknande saker händer allt oftare, vi har blivit varandras motpoler i väldigt många frågor och i mycket som blivit viktigt för mig med åren dissar han väldigt hårt. Tex i feminismfrågor. Han tycker i princip att jag blivit hjärntvättad.

    Kan man komma förbi det här? Eller är det bara att inse att vi inte passar ihop längre? Har jag vuxit om honom?

  • Svar på tråden Har jag vuxit ifrån honom?
  • Junikorn

    Det behöver nödvändigtvis inte betyda att ni växt isär. Man växer ju i livet sida vid sida och givetvis kan det vara att man inte växer åt samma håll. 
    Ibland behöver man kanske bara lära känna varandra igen. Man går ju in och ut i faser i livet.

    Nu var du ju väldigt ung när ni träffades och du har levt halva ditt liv med denne man. Vad var det som gjorde att du föll för honom när du var 16? Vad älskar du hos honom idag?

  • baralillatant

    Har upplevt exakt samma sak. Du var inte vuxen när ni träffades. Nu är du det, du har hittat din identitet och då inser du att du har valt fel man. Shit happens. Hitta EM ny :)

Svar på tråden Har jag vuxit ifrån honom?