Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Stor sorg och ånger efter abort

Var det dålig tidpunkt eller är ni färdiga med barn? Kommer ni få fler så kanske det är en tröst att under en graviditet så fastnar heller från barnet i din kropp och senare även i efterkommande barn. Så ett barn du får senare kommer innehålla "bitar" av det sorterade barnet och på så sätt lever det vidare. Är ni färdiga med barn så kommer delar av det att leva vidare i din kropp. Hoppas det är till någon tröst, vet hur jobbigt abort kan vara även när det känns som ett "måste".

• Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-03-21 20:04:18 följande:

Både och....

Förlåt, men berätta gärna hur du menar att delar av det liv som fanns inom mig kommer att leva vidare i min kropp? Jag vill gärna förstå hur du menar, kanske kan jag finna en tröst i det jag tror att du menar. Tack för att du svarade på mitt inlägg. 

Det lossnar celler från fostret och de färdas i den gravidas kropp och fastnar på olika ställen där. (Det är pga att det finns i blodet som man kan göra nipt tex). Man har hittat fosterceller på många ställen, tex i hjärnan hos den som varit gravid. Så du har på så sätt delar av fostret inuti dig fortfarande och nu är det en del av dig.

Man tror att detta kan vara för att om det uppstår skador på livsviktiga organ så kan fostrets stamceller reparera och på så sätt kan kvinnan (och då också fostret) överleva men det är bara spekulation. Man vet inte.
  • Anonym (?)

Menade att man hittat såna celler många många år efter graviditeten är avslutad, kanske stannar de hela livet.

Svar på tråden Stor sorg och ånger efter abort