Stor sorg och ånger efter abort
Hej alla i tråden,
Det är skönt att veta att man inte är ensam om det man upplever efter abort. Det är känsligt ämne som jag känner att jag personligen inte kan dela med familj och vänner. Min kille förstår mig tyvärr inte så man känner sig väldigt ensam.
Jag gjorde en abort förra året, under vecka 7 så beslutade jag att jag inte kunde fullfölja graviditeten.
Abort ingreppet gick bra, men rent mentalt är jag helt slut även om de gått flera månader nu. Jag kan inte låta bli att tänka hur han/hon skulle se ut om jag valt att behålla barnet, hur mammalivet hade varit, har även hakat upp mig på bf datum, börjar gråta och känner mig värdelös. Jag gjorde abort för att jag kände att jag inte hade tillräcklig bra ekonomi och det var väldigt oväntat hädelse.
Det känns fortfarande overkligt att jag ens blev gravid, att jag hade ett foster i magen och att man gjort en abort. Förnekelsen är en smärtsam känsla. Jag är väldigt nere just nu, jag klarar inte av att se mammor ute på stan som kör barnvagnar eller gravida kvinnor överhuvudtaget. Jag mår illa och har inte riktigt förstått vad det är jag har gjort mot min kropp.
Även om jag vet att beslutet var rätt så känns allt ändå fel. Jag går fortfarande in på gravid appen och tittar hur fostret skulle se ut och vad som sker i kroppen. Sanningen slår mig hårt när man sen kommer på att man inte har något i magen.