• Äldre 24 Mar 08:41
    247 visningar
    2 svar
    2
    247

    Hur ofta pratar du med skolan ditt barn går i?

    Nyfiken på vilken kontakt andra föräldrar har med skolan. Jag tänker på barn som går i låg- och mellanstadiet och i det löpande, inte föräldramöten eller utvecklingssamtal.

    Hur ofta och vilken kontakt har du med läraren, med fritids osv? Brukar du ställa frågor om något i undervisningen, om det sociala? Frågar du om sånt som ditt barn berättat på kvällen har hänt i skolan, typ konflikter och sånt?

    Med kontakt tänker jag mail, telefonsamtal eller personlig kontakt vid hämtning eller lämning.

    Om du aldrig har den här typen av kontakt, vad beror det på?

  • Svar på tråden Hur ofta pratar du med skolan ditt barn går i?
  • Äldre 24 Mar 09:52
    #1

    Jag har mycket sällan haft det med något av mina barn. Skolan har kontaktat mig när det hänt något mer allvarligt, och jag har kontaktat dem när det gällt något allvarligt. Småtjafs och -bråk på skolan har ungarna fått lösa själva.

  • Äldre 24 Mar 10:13
    #2

    Jag pratar bara med läraren om det behövs. Säger sonen något jag reagerar på så tar jag det dagen efter.

    Träffar läraren varje dag vid hämtning och vi hejjar och här finns möjlighet att prata med varandra om det är något, men det är oerhört sällan det händer.

    Sonen går i 4:an.

Svar på tråden Hur ofta pratar du med skolan ditt barn går i?