• Kjell2

Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

Problemt ligger i mycket stor del hos din nuvarande. Lös problemet där!

• Kjell2
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 09:26:34 följande:
    Hans känslor ligger hos mig men lojalitet? Nej den ligger hos barnen och blir då indirekt hos henne. Han vill nog helst av allt att hon ska försvinna ( han tycker att hon är en pinsam kärring ) men han är rädd över att hon ska vända barnen emot honom. Sen en stor mes måste jag säga för han tycker så himla mycket saker men vågar inte ta ett skit med sina barn eller henne.

Jag ska också säga att jag märkte att hon blev värre när hennes egna relation gick i kras, efter det så jagar hon oss ännu mer. Det tog slut för 100 år sen men hon äger min blivande man känns det som.
    Du får ta ett allvarligt snack med din blivande man/ex.

1) Var supertydlig med att det inte blir något bröllop om hon kommer
    2) Var supertydlig med att det är han som får ta diskussionen med barnen och sitt ex. Han får inte skylla på dig. Du kan vara med under diskussionen med barnen.
    3) Var supertydlig med att exet inte får bjudas in på era tillställningar utan ok från dig.

• Kjell2
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 09:32:57 följande:
    De ogillar inte mig men lojaliteten till mamma är betydligt större. Lider utav min och frånvaro gör dem inte, så länge presenterna ramlar in så verkar det inte som att nån far illa direkt.

Deras lilla syskon saknas däremot på vissa fester men pågrund av vad som skett förr så skyddar jag mitt barn från vissa människor.
    Hans barn är snart vuxna. De får ta ansvar fös sina egna kännslor och lojliteter. Köp inte deras acceptans med pengar.
  • Kjell2
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 10:07:36 följande:
    Jag är säker på att han kommer säga åt henne att hon inte är välkommen men jag vet att han är jätteångest. Hon har alltid varit den som går ut på Facebook o skriver ut hur elak han är så fort nåt hänt o det är väl det han är livrädd över. Såg hans skräck i ögonen när han hörde att hon var bjuden för han vet att jag vägrar och han vet efterspelet av det. Han är en stor tönt rent ut sagt och jag håller med dig om att han har gjort så att jag har blivit behandlad som en vante.

Jag kommer ta mig en funderare över allt. Det här var bara för mycket!
    Han får väl lära sig bli vuxen och ta ansvar och konsekvenser av sina val. 
  • Kjell2
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 10:26:00 följande:
    Det är väldigt tufft men tyvärr blir det inte lättare när barnen blir äldre, hans ex är egentligen minsta problemet enligt mig utan det är värre med barnen.

Jag glömmer aldrig hur deprimerad jag var och gick runt med illamående varje gång hans barn var här och man kände hur allt jag gjorde synades i sömmarna och blev samtalsämnen hemma hos mamma. Hur jag en gång efter att ha varit ute med jobbet kom hem och var rund under fötterna ( min man var givetvis nykter o tog vår lilla) sen fått reda på från min sambos släkt att hans ex skrivit ut om mina alkoholproblem på Facebook. :( Tack för den liksom efter att ha varit ute en gång under ett år. Just det där skapade en enorm otrygghet o tillitsproblem till hans barn. Att alltid passa sig för knivar i ryggen är skitjobbigt. Rekommenderar faktiskt inte ens min värsta fiende att bli ihop med en man som inte är herre i sitt eget hus om man kan säga det så.

Nog om det! Vi red ut de där stormarna men så fort nåt sker igen så bubblar allt upp till ytan igen.

Hoppas vi båda finner lugn o ro i våra egna hem snart.
    Att barnen ser nya tjejen som en häxa och snackar skit om med mamman är något du tyvärr måste lära dig leva med.  Att sen små sk vuxna människor skriver dumheter på sociala medier får du hantera på något sätt, ignorera, polisanmäla

Problemet är att din blivande man/ex inte tar ditt parti och säger ifrån, skyddar dig, stöttar dig och förklara för sina barn vad som är acceptabel eller inte. Ni måste komma fram till en gemensam plan hur hantera detta och stå fast vid den.

• Kjell2
    Anonym (ace) skrev 2019-03-26 10:32:15 följande:
    Jag kan inte hitta inlägget där barnens åldrar nämns. Kan du citera eller ange inläggsnummer?
    "Han har två äldre tonårsbarn" Nu kanske jag läste fel men antog att de är närmare arton, och snart myndiga, än tolv.

• Kjell2
    Anonym (ace) skrev 2019-03-26 10:38:25 följande:
    Helt rätt. Jag skummade igenom TS inlägg och letade efter siffror och hittade inga, därför min förvirring. Dåligt läst av mig. Ber om ursäkt.
    Ingen fara.
  • Kjell2
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 10:44:52 följande:
    Det stämmer.
    Hans barn är tillräckligt stora för att själva välja var det vill fira jul, midsommar, påsk, födelsdag och även tillräckligt stora för att kunna hantera dubbelfirande.

De är också tillräckligt stora för att hantera att mamma inte blir bjuden till era tillställningar som din födelsdag, dop, din blivande man/ex födelsdag mm.

På barnens egna tillställningar, födelsdag, student mm får de bjuda in vem de vill men också lära sig acceptera att alla inte kommer.

Din man är tillräckligt vuxen för att förstå att barnen är stora och kommer inte delta på alla tillställningar i framtiden. Finns ingen anledning att bli någon dörrmatta i något som är en maktkamp för att visa vem som bestämmer och inte ett fest.

• Kjell2
    Anonym (EvaP) skrev 2019-03-26 11:25:27 följande:
    Det ska jag väl tillägga att förutom att jag nämnde julen så är min, gubbens och vår yngsta dotters födelsedagar numera fredade tillställningar utan svartsjuka ex. Där håller jag i taktpinnen efter allt som har varit. bröllopet trodde jag inte ens skulle komma upp på agendan men än idag blir jag förvånad.

Jag tror att hans barn kör en maktkamp och testar gränser, inte svårare än så. Hade han bara lärt sig att säga nej så hade det inte blivit ens en diskussion. När du ändå kommer in på hans barn så känner jag att det är för sent. Har du aldrig blivit uppfostrad så får du gå in i vuxenlivet verklighetsfrånvänd.

Blir bara mer förbannad när jag tänker på det. Fasen så löjligt enkelt det hade varit att bara avstyra det från hans sida.
    Ja, huvudproblemet är inte barnen eller exet utan din sambo. Lös problemet där.

Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???