Orkar man leva med någon som har Borderline?
För några veckor sedan så träffade jag en kille som jag haft kontakt med på nätet ett tag.
Vi klickade jättebra, vi hade en fin kväll med middag och satt sen uppe hela natten och pratade tills det blev morgon och ljust. Jag är ganska blyg och lite sluten mot nya personer, så att jag hade så lätt att prata med någon betyder mycket för mig!
I helgen som var så träffades vi för andra gången. Han sa då att han ville berätta något för mig och att han var orolig för hur jag skulle reagera.
Så berättade han att han har diagnosen Borderline. Jag viste inte så mycket om vad det innebar, men han berättade en del och jag har sedan läst på en hel del själv.
Han berättade om att han försökt tagit livet av sig vid flera tillfällen när han var yngre, men att senaste gången är mer än 5 år sedan. Han beskrev också sina snabba känslomässiga svängningar mellan mörker och ljus.
Jag gillar verkligen den här mannen, men vågar jag ge mig in i ett förhållande med honom? Förstår att det skulle kräva en hel del av mig och att jag inte alltid kommer att kunna räkna med honom.
Förstår att inte alla som har Borderline fungerar exakt på samma sätt och att andras förhållanden kan se ut på andra vis än vad just vårt skulle göra.
Men finns det någon här med erfarenhet kring diagnosen och/eller har levt i en nära relation med någon som har Borderline?