Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Jag har märkt på en kompis ärr på armen - Är det okej och notera de och fråga hur personen mår idag?

Drottningen1970 skrev 2019-03-29 19:11:16 följande:
    Fast det spelar ingen roll att DU inte hade brytt dig, eller om JAG inte hade brytt mig.

Det handlar om övertramp man inte gör mot ANDRA.

Hur just DU skulle reagera på en liknande fråga är fullständigt irrelevant. Uppenbarligen är TS inte så nära vederbörande att hon med säkerhet vet hur hen skulle reagera på frågan och då är det självklart att man inte riskerar ett så integritetskänsligt övertramp.
    Ts är väl den här killen som alltid och i varje stund oroar sig över precis allting, tror att han måste försvara och ta hand om sina kvinnliga bekanta och som har ständiga bekymmer med att tolka olika kvinnliga vänners, lärares och personal på skyddade boendets eventuella intresse för honom?

Ts, jag tycker inte att du ska nämna något om ärren. 
  • Pope Joan II
    Drottningen1970 skrev 2019-03-29 19:11:16 följande:
    Fast det spelar ingen roll att DU inte hade brytt dig, eller om JAG inte hade brytt mig.

Det handlar om övertramp man inte gör mot ANDRA.

Hur just DU skulle reagera på en liknande fråga är fullständigt irrelevant. Uppenbarligen är TS inte så nära vederbörande att hon med säkerhet vet hur hen skulle reagera på frågan och då är det självklart att man inte riskerar ett så integritetskänsligt övertramp.
    Ts är väl den här killen som alltid och i varje stund oroar sig över precis allting, tror att han måste försvara och ta hand om sina kvinnliga bekanta och som har ständiga bekymmer med att tolka olika kvinnliga vänners, lärares och personal på skyddade boendets eventuella intresse för honom?

Ts, jag tycker inte att du ska nämna något om ärren. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-03-29 21:08:53 följande:
    Intressant hur ni vet att personen är en han eller hon.
    Jag tycker mig veta. Och det gör jag utifrån ett mycket stort antal trådar om mycket små saker som vuxit sig stora i ett överempatiskt och allmänt ängsligt sinne. 

Jag kan ha fel. Men det tror jag inte att jag har.
  • Pope Joan II
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-03-29 21:16:58 följande:
    Aha ja vem vet.
    Ja, vem vet. Förmodligen lika få som märker på en kompis ärr på armen. Ganska ovanligt formulerat.
Svar på tråden Jag har märkt på en kompis ärr på armen - Är det okej och notera de och fråga hur personen mår idag?