Inlägg från: Anonym (25årsedan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (25årsedan)

Jag har märkt på en kompis ärr på armen - Är det okej och notera de och fråga hur personen mår idag?

Jag har en hel del ärr efter ett ganska långvarigt självskadebetende i tonåren. Det händer nästan varje sommar någon frågar om några av de grövre ärren (har bara kortärmat på sommaren). Tar illa vid mig varje gång fast jag mått super i över 20 år nu... Känns som jag aldrig kommer slippa ifrån den perioden i mitt liv trots att mitt liv är HELT annorlunda idag. Jag svarar alltid undvikande på frågor om ärren. Mina barndomsvänner vet men ingen jag träffat i vuxen ålder. Hade även anorexi och det skulle inte berätta det för någon sedan jag blev frisk.Jag skäms inte för detta men tycker inte det angår någon annan idag. Så jag tycker inte man frågar om sånt om man märker en person verkar må bra idag o ärren ser gamla ut. Nya är en annan sak! Då frågar man såklart hur personen mår även om man inte är jättenära vänner.

Svar på tråden Jag har märkt på en kompis ärr på armen - Är det okej och notera de och fråga hur personen mår idag?