• Anzil

Otroligt kär i min lärare

äldreochklokare skrev 2019-03-30 07:29:08 följande:

Du gör bort dig om du gör något åt detta. Jag vet du inte vill höra detta men du är i en ålder ålder då allt sånt här är väldigt spännande och det är givet att en kille som är ca 25 är superspännande för dig/er yngre tjejer.

Låt det vara en spännande fantasi och inget mer. Tänk hur ryktet skulle sprida sig på skolan om dig, om folk fick veta att du är kär. 
    Byta skola? Du menar till hösten - Mm -supersmart byta skola när du ska börja åk 9. Dessutom är han vikarie, han lär nog inte jobba hos er i höst. Vikariat får man oftast en termin eller läsår. 

Nu till ett vuxenperspektiv:
    1. Om det skulle komma fram information till rektor om att en personal och en elev skulle ha "något" ihop så kommer han få sparken. Det skulle kunna göra så att han inte kan få jobb på någon annan skola i er kommun. Han är vikarie och vill han jobba inom skolan måste han visa att han är lämplig. Om DU gör något som förstör hans yrkesmöjligheter bara för att du är lite kär just nu, det vore oerhört taskigt. 

2. Han har flickvän! Slut på diskussionen. 

3. Om du avslöjar något om vad du känner kommer situationen bli väldigt konstig. Inte för att han har några känslor för dig men för att han behöver tänka sig för hur han gör, vad han säger när du är där eftersom du tolkar minsta lilla som olika tecken på eventuella känslor hos honom. 

4. Han är troligen exakt likadan som du beskriver honom, i andra sammanhang. Han ler, hälsar, skämtar - det är så man gör. Det är inte bara något han gör inför dig. 

5. Jag har abetat inom skolan i 25 år. När jag var helt ny lärare var det flera manliga elever som betedde sig som du, om mig. Trånande blickar som inte gick att missförstå, men jag bara ignorerade. Jag har också haft yngre manliga kollegor som upplevt detsamma med tjejer som beter sig som du. Ingen av dem har någonsin haft känslor eller velat att det skulle "bli något". Fatta att vuxna människor har ett privalliv, ofta sambo eller egen familj. Vi är i skolan på vår arbetstid, sedan ar vi ett annat liv. 

Det här inlägget var väldigt klok! Det gav mig mycket och hoppas det ger henne mycket också.

Jag har ingenting att säga till TS. Jag låter andra människor som dig svara  henne.

Vill bara säga att jag är glad att någon skrev ett sådant här klokt inlägg och att du dessutom pratade om ditt egna yrke och gav det som ett exempel var helt fantastiskt!

Får jag dock fråga hur du märker när eleverna bli förälskade i dig eller finner dig väldigt attraktiv?

De flesta elever vet kanske att de inbillar sig att du gillar de extra mycket och/eller vet i alla fall att det kommer inte bli ni två. Tycker du på något sätt att det är bra med dessa elever som åtminstone försöker dölja känslorna eller tycker du att de kanske är lika jobbiga med de elever som åtminstone försöker göra så att det bli ni två, om du nu skulle tycka NÅGON överhuvudtaget är jobbig av dessa grupper av människor.

Du kanske är en sådan person som förstått att man bli kär i den som har ledarrollen och respekterar, accepterar och kör en fullhets förståelse tankegångar?
Svar på tråden Otroligt kär i min lärare