• Anonym (MA)

Efter missfall (MA)

Fick i veckan reda på att jag fått MA där fostret dog i vecka 8. Fick med mig cytotec hem för att få ut fostret. Tabletterna började påverka kroppen redan efter 20 min. Smärtan var sedan fruktansvärd och intensiv och höll på i exakt 3 timmar. Smärtan tvärstannade sen och lite klumpigt koagulerat blod började komma. Två dagar efter detta har tjocka blodremsor kommit vid varje toalettbesök men inga större mängder.

Sedan 1.5 dygn blöder jag ingenting mer men det är nu som en enorm ryggvärk tillkommit vilket nu påverkar min sömn därav skriver jag detta. Det är även helt nu och de jag kan fråga öppnar igen måndag. Har även varit onormalt törstig senaste dygnet och har druckit iallafall mer än dubbelt så mycket som normalt, det är nästan så att jag får hålla tillbaka trots mitt enorma sug för att jag inte ska dricka farligt mycket.

Har läst mångas upplevelser av cytotec men är det någon som känner igen sig i att drabbas av kraftig ryggvärk när ni slutat blöda? Jag har inte ont i magen längre. Samt var törsten kommer ifrån? Har inte blödit så mycket egentligen eller så uppfattat jag det så eftersom allt som kommit ut egentligen varit koagulerat som hänger (kallas kanske klumpar?)

• Svar på tråden Efter missfall (MA)
  • Anonym (MA)

Det är även HELG nu och de jag kan fråga öppnar igen Måndag*

Lyckas alltid med stavfel trots att jag kontrolläser

• Anonym (MA)

Ingen? :(

• Anonym (Också MA)

Beklagar ditt MA. Det är en tuff pärs att gå igenom. Jag slutade också blöda men fortsatte ha ont. Smärtan var pga allt inte hade kommit ut. Det sista kom ut fyra dagar senare. Efter det upphörde smärtan direkt. Jag var också törstig och drack enorma mängder vatten. Drick om du är törstig, lyssna på din kropp. Så länge den vill ha vatten så är du törstig.

• Anonym (Också MA)

Beklagar ditt MA. Det är en tuff pärs att gå igenom. Jag slutade också blöda men fortsatte ha ont. Smärtan var pga allt inte hade kommit ut. Det sista kom ut fyra dagar senare. Efter det upphörde smärtan direkt. Jag var också törstig och drack enorma mängder vatten. Drick om du är törstig, lyssna på din kropp. Så länge den vill ha vatten så är du törstig.

• Anonym (Också MA)

Oj postades två gånger ser jag.

• Anonym (MA)
    Anonym (Också MA) skrev 2019-03-30 09:05:06 följande:

Tack så mycket för ditt svar. Har fått mer ont även i magen igen under dagen så då är nog inte allt ute vilket även du hade upplevt. Då får jag hoppas att allt kommer ut nu under helgen och blir av med detta!!
  • Anonym (Jagmed)

Jag gick igenom samma sak för 2 veckor sen med graviditet avstannad i v. 8 MA.

För mig tog det ca 5-6 timmar innan cytotec verkade och då hade jag fruktansvärt ont resten av dagen och hela natten och kräktes upp smärtstillande. Först på morgonen vid 5-tiden började jag må lite bättre. Men hade ont hela helgen.

Sen blödde jag ca 1 vecka och sen efter några dagars uppehåll, har jag börjat blöda jättemycket igen v. 2. Jag vet inte om det är mensen som kommit eller fortsatt blödning efter missfall.

• Anonym (Jagmed)

Hursomhelst så var jag inte särskilt törstig men mådde dåligt på alla sätt efter cytotec med yrsel, illamående, kräkningar och kramper. Ryggont hade jag inte heller.

Jag hade ont i nedre delen av magen några dagar efteråt och ca 4 dagar efter kom ytterligare en stor blodklump ut efter träningen i duschen. Så det kan nog dröja ett tag tills allt kommer ut. Till slut la sig smärtan ändå.

Jag tror att alla reagerar olika på cytotec och att de symptom du har säkert är normala.

• Anonym (MA)
    Anonym (Jagmed) skrev 2019-03-30 17:38:24 följande:

Jag gick igenom samma sak för 2 veckor sen med graviditet avstannad i v. 8 MA.

För mig tog det ca 5-6 timmar innan cytotec verkade och då hade jag fruktansvärt ont resten av dagen och hela natten och kräktes upp smärtstillande. Först på morgonen vid 5-tiden började jag må lite bättre. Men hade ont hela helgen.

Sen blödde jag ca 1 vecka och sen efter några dagars uppehåll, har jag börjat blöda jättemycket igen v. 2. Jag vet inte om det är mensen som kommit eller fortsatt blödning efter missfall.

Ja det verkar ju vara himla olika hur man mår efter dom där tabletterna.. nu har jag ännu mer ont i rygg och mage men mer blod har inte dykt upp. Folk verkar blöda olika mycket också, jag hade knappt nå ?mens liknande blödningar? under min missfallsdag utan nästan endast klumpigt/koagulerat blod som segt tog sig ut (hängde alltid kvar så fick själv torka bort det-ursäkta för infon)

Har du tänkt åka in på en kontroll eftersom du fått ökade blödningar nu efter två veckor? Jag hörde inte allt barnmorskan sa då jag var så ledsen dagen jag fick veta mitt MA men har för mig att hon sa att om jag skulle få ökade blödningar en period efter missfallsdagen så skulle jag höra av mig till dom för kontroll.
  • Anonym (Jagmed)
    Anonym (MA) skrev 2019-03-31 13:12:09 följande:

Ja det verkar ju vara himla olika hur man mår efter dom där tabletterna.. nu har jag ännu mer ont i rygg och mage men mer blod har inte dykt upp. Folk verkar blöda olika mycket också, jag hade knappt nå ?mens liknande blödningar? under min missfallsdag utan nästan endast klumpigt/koagulerat blod som segt tog sig ut (hängde alltid kvar så fick själv torka bort det-ursäkta för infon)

Har du tänkt åka in på en kontroll eftersom du fått ökade blödningar nu efter två veckor? Jag hörde inte allt barnmorskan sa då jag var så ledsen dagen jag fick veta mitt MA men har för mig att hon sa att om jag skulle få ökade blödningar en period efter missfallsdagen så skulle jag höra av mig till dom för kontroll.

Jag var inne på en kontroll efter en vecka och barnmorskan sa då att allt var borta och att det såg bra ut så jag utgick då från att blödningen skulle vara slut vilket den också i princip var då. Så jag tror att denna blödning som kom nu är mensen för den startade på dag 30 om jag räknar från senaste mens med en cykel på 28 dagar d.v.s. 28,28,30. Jag tänkte ringa in till kk och fråga vad de tror/tänker om det för säkerhets skull.
  • Qaroliine

Haft tre MA och vid ett av dem fungerade inte cytotec. Jag hade ont och blödde samma dag men sen avtog det lite väl fort och tilltog en vecka senare. Jag tyckte detta var konstigt och ringde kk akut som ville att jag skulle komma in. Det visade sig att allt var kvar och jag fick en kur till som då gick bra.

• emeosk

Ni som blivit gravida direkt efter MF och MA, hur visste ni att ni hade ägglossning om mensen inte hade kommit? Var de bara tur eller tog ni test eller liknande. Jag var på RUL och min bebis hade dött v 19+1 jag födde ut barnet 27 mars och skrapades ytterligare 31 mars. Har fortfarande lite blod. Vill föröska bli gravid direkt igen. När kan man räkna med ägglossning ( om den drar igång direkt)? Har innan detta alltid haft mens prick på dagen cykel 28 dagar.

Svar på tråden Efter missfall (MA)