Efter missfall (MA)
Fick i veckan reda på att jag fått MA där fostret dog i vecka 8. Fick med mig cytotec hem för att få ut fostret. Tabletterna började påverka kroppen redan efter 20 min. Smärtan var sedan fruktansvärd och intensiv och höll på i exakt 3 timmar. Smärtan tvärstannade sen och lite klumpigt koagulerat blod började komma. Två dagar efter detta har tjocka blodremsor kommit vid varje toalettbesök men inga större mängder.
Sedan 1.5 dygn blöder jag ingenting mer men det är nu som en enorm ryggvärk tillkommit vilket nu påverkar min sömn därav skriver jag detta. Det är även helt nu och de jag kan fråga öppnar igen måndag. Har även varit onormalt törstig senaste dygnet och har druckit iallafall mer än dubbelt så mycket som normalt, det är nästan så att jag får hålla tillbaka trots mitt enorma sug för att jag inte ska dricka farligt mycket.
Har läst mångas upplevelser av cytotec men är det någon som känner igen sig i att drabbas av kraftig ryggvärk när ni slutat blöda? Jag har inte ont i magen längre. Samt var törsten kommer ifrån? Har inte blödit så mycket egentligen eller så uppfattat jag det så eftersom allt som kommit ut egentligen varit koagulerat som hänger (kallas kanske klumpar?)