• Anonym (ledsen)

    Tror att jag precis fått missfall ;(

    Varit så lycklig och gått i rus i en veckas tid. Är i v 7. I går kväll fick jag en brun flytning- som fortsatte under fm. I em kom en mindre blödning följt av kraftig mensvärk. 
    Hade jätteont under någon timme, försökte vila, somnade- och sen gick jag på toa och då kom det mycket blod, och några klumpar...
    Smärtan är över.... lite molnande värk. 
    Låter det som missfall? Vad händer nu? Är det rutin på att göra ett VUL? Och hur stor är chansen att lillan lever? 
    Hur fort görs ett VUL? Måste jag vänta till måndag nu innan jag får något besked?
    Riktigt ledsen

  • Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(
  • Anonym (ledsen)

    Fryser nu.... och är trött.... 
    Varför hände detta? Det var vårt första barn....
    och på en lördag dessutom, vet inte om jag ska åka in till akuten eller om jag måste härda ut en hel helg utan att veta.....
    Nu börjar det göra lite ont i magen igen...

  • Johanna1986

    Låter tyvärr som ett missfall. Ta ett gravtest å kolla sedan om några dagar ifall de blir svagar. Blir de de så vet du svaret tyvärr. Hoppas de inte e så. Annars e de gynakuten du vänder dig till!


    Anonym (ledsen) skrev 2019-03-30 17:25:45 följande:

    Varit så lycklig och gått i rus i en veckas tid. Är i v 7. I går kväll fick jag en brun flytning- som fortsatte under fm. I em kom en mindre blödning följt av kraftig mensvärk. 

    Hade jätteont under någon timme, försökte vila, somnade- och sen gick jag på toa och då kom det mycket blod, och några klumpar...

    Smärtan är över.... lite molnande värk. 

    Låter det som missfall? Vad händer nu? Är det rutin på att göra ett VUL? Och hur stor är chansen att lillan lever? 

    Hur fort görs ett VUL? Måste jag vänta till måndag nu innan jag får något besked?

    Riktigt ledsen


  • cleoeme

    Det låter som missfall tyvärr. Även om det är vanligt så är det så jobbigt.. har själv haft ett missfall, men blev gravid 3 månader efter igen och är i vecka 15 nu. Under missfallet kände jag mig okvinnlig..min kropp kan inte ens bära ett barn liksom.

    Det görs inte ultraljud pga missfall sådär tidigt heller. Ett graviditetstest kan visa positivt flera veckor efter ett missfall dessutom.

  • Anonym (ledsen)

    Trodde dom gjorde vul för att se så inget är kvar....;( jag är så sjukt ledsen. Det har kommit mer blod efter och jag svettas i sängen och har magont.

    Önskar det var vardag så jag fick träffa någon men 1177 hänvisar mig att vänta till måndag.

  • Anonym (ledsen)

    Sovit bort 4 timmar iallafall

  • Anonym (ledsen)

    Första graviditeten, första missfallet. Brukar man känna samma lycka vid nästa graviditet eller går man runt å är rädd då att det ska hända igen?. Jag gråter bara nu, maken bearbetar sorgen med att vara tyst och gå ini sig själv varvat med att pyssla om mig.

  • Anonym (Kram)
    Anonym (ledsen) skrev 2019-03-30 23:58:14 följande:

    Sovit bort 4 timmar iallafall


    Hur mår du TS? Jag beklagar din förlust. Men försök tänka att det här var för det bättre. Det finns en anledning till att man får missfall, troligtvis var barnet alldeles för sjukt eller liknande och då kanske det inte var menat att just detta skulle vara ert barn. Men det kommer! Och då kommer det vara så självklart att det är DET barnet ni väntat på!
  • Anonym (gggg)

    Fast får du feber och börjar må dåligt så tycker jag att du ska ringa gynakuten.

    Beklagar ert missfall. Det är alltid tungt, även om det sker tidigt så har man oftat hunnit planera mycket. Har själv haft ett ma, uteblivet missfall som upptäcktes på kub. Då hade jag gått med ett dött foster i magen ca 4 veckor. För mig var det jobbigt att inte min kropp tog hand om missfallet. Så vi fick hjälp på sjukhuset till slut.

    Ta hand om dig!

  • Anonym (ledsen)

    Hur stor chans är det att lillan lever? Någon som varit med om liknande men att lillen inte tagit skada? Jag har bara blött två gånger, en större med klumpar och en mindre med en klump i. Kan också vara blod som koagulerat säger 1177

Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(