Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Tror att jag precis fått missfall ;(

Varit så lycklig och gått i rus i en veckas tid. Är i v 7. I går kväll fick jag en brun flytning- som fortsatte under fm. I em kom en mindre blödning följt av kraftig mensvärk. 
    Hade jätteont under någon timme, försökte vila, somnade- och sen gick jag på toa och då kom det mycket blod, och några klumpar...
    Smärtan är över.... lite molnande värk. 
    Låter det som missfall? Vad händer nu? Är det rutin på att göra ett VUL? Och hur stor är chansen att lillan lever? 
    Hur fort görs ett VUL? Måste jag vänta till måndag nu innan jag får något besked?
    Riktigt ledsen

• Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(
  • Anonym (ledsen)

Fryser nu.... och är trött.... 
    Varför hände detta? Det var vårt första barn....
    och på en lördag dessutom, vet inte om jag ska åka in till akuten eller om jag måste härda ut en hel helg utan att veta.....
    Nu börjar det göra lite ont i magen igen...

• Anonym (ledsen)

Trodde dom gjorde vul för att se så inget är kvar....;( jag är så sjukt ledsen. Det har kommit mer blod efter och jag svettas i sängen och har magont.

Önskar det var vardag så jag fick träffa någon men 1177 hänvisar mig att vänta till måndag.

• Anonym (ledsen)

Sovit bort 4 timmar iallafall

• Anonym (ledsen)

Första graviditeten, första missfallet. Brukar man känna samma lycka vid nästa graviditet eller går man runt å är rädd då att det ska hända igen?. Jag gråter bara nu, maken bearbetar sorgen med att vara tyst och gå ini sig själv varvat med att pyssla om mig.

• Anonym (ledsen)

Hur stor chans är det att lillan lever? Någon som varit med om liknande men att lillen inte tagit skada? Jag har bara blött två gånger, en större med klumpar och en mindre med en klump i. Kan också vara blod som koagulerat säger 1177

• Anonym (ledsen)

Blöder inte längre... hur länge blödde ni som haft missfall

• Anonym (ledsen)

Mår så psykiskt dåligt... Även om jag bara vetat en vecka att jag varit gravid så har det varit den bästa veckan i mitt liv- vi hade planerat att samla hela familjen och berätta det - jag hade tom börjat planera hur och när jag skulle ta ut föräldrarpenning, tittat på barnkläder, mammakläder, börjat planera barnrum. Allt känns så otroligt jobbigt. Samtidigt försöker jag hålla hoppet uppe- kanske lever hen fortfarande- hoppas på att få komma in på undersökning imorgon när det blir vardag igen.

• Anonym (ledsen)

Tycker brösten fortfarande är ömma... är det normalt efter missfall?

• Anonym (ledsen)

Jag blir galen- jag får ingen hjälp! Jag har väntat en hel lördagkväll och söndag för att inte åka in på akuten. Trodde jag skulle få träffa någon för ett ultraljud åtminstone blodprov idag måndag men på hälsocentralen efter 45 minuter i kö skickade mig till gynmottagningen- på gyn sa dom att det fanns inget att göra utan att vänta i 3-4 veckor!!! Jag kan inte gå runt och vänta i 3-4 veckor och inte veta om jag är gravid eller inte!!! Och barnmorska har dom bara 1 gång i veckan där jag bor, försökt ringa till andra barnmorskor i närheten men inte kommit fram- antingen har de ingen telefontid eller så är de obemannade! Seriöst, jag har mått dåligt hela helgen- jag klarar inte av att vänta ytterligare i 3-4 veckor!!! Vet inte vad jag ska ta mig till!

• Anonym (ledsen)

Men varför får jag bara inte komma in och besöka någon... ett vul eller vad som helst. Jag kan inte gå runt i 3-4 veckor och inte veta

• Anonym (ledsen)

Det är det jag vill veta- eller få besked om det är missfall. Både gyn och Hc säger att det är vanligt att blöda och att det kan finnas chans att bebisen lever. Att 30% av graviditeterna förekommer blödningar. Att jag ska ha hopp i ovissheten- men varför kan dom inte bara låta mig få göra ett vul då? Kan bm göra vul? Hade en tid för inskrivning/samtal på onsdag som jag antagligen blir tvungen att vänta nu till. Tycker det är så dåligt att man inte få komma och ta ett blodprov och kanske ett vul. Mår så psykiskt dåligt- klarar inte vänta i en månad. Varitnog jobbigt att vänta en hel söndag och halv måndag

• Anonym (ledsen)

Men jag har ju ont i magen, både i lördags söndags och idag ;(

• Anonym (ledsen)

Är det vanligt med kramper värk i flera dagar? I söndags var rätt ok ingen värk knappt någon blödning. Men idag blöder jag och det gör så ont

• Anonym (ledsen)

Jo jag börjar acceptera fakta att det nog är ett missfall. Jag blöder nu rätt mycket hela tiden. Så jag får väl bara vänta ut någon vecka eller två och sedan ta ett nytt test och se vad det säger- se det på ljusa sidan att jag kan bli gravid. Får hålla tummarna att jag snart blir gravid igen.

Svar på tråden Tror att jag precis fått missfall ;(