• Anonym (Hjälp­)
    Äldre 30 Mar 17:38
    463 visningar
    2 svar
    2
    463

    Faderskapstest efter påskrivna papper om faderskap?

    Har en son på 2 år. Pappan har sedan start vart tveksam till att han verkligen är pappa till barnet.

    Han skrev på papprena om faderskap när sonen va 3 månader och vi fick ingen förfrågan om utredning eller liknande då.

    Men i vart fall så har detta eskalerat till den grad att jag ständigt måste bli ifrågasatt och han kan inte ta till sig sin son så som han borde eftersom han är så säker på att det inte är hans.

    Sonen är hans och jag har aldrig vart otrogen men jag börjar bli less på frågan.

    Både jag och han har inte så bra ekonomi då jag är student och han är arbetslös så vi kan inte bekosta detta själva.

    Finns det någon möjlighet att familjerätten kan hjälpa till o efterhand? Detta är verkligen TÄRANDE på deras relation samt våran.

    Vad kan man göra?

  • Svar på tråden Faderskapstest efter påskrivna papper om faderskap?
  • Äldre 30 Mar 17:42
    #1

    Ja han har rätt att gå till familjerätten och säga att han tror att han inte är pappan, så gör de ett test. Det borde inte vara några problem faktiskt. Det är ingen fara att han skrivit på, han kan ju säga att han började tvivla efter det.

    Men varför tvivlar han egentligen? De kommer troligtvis fråga det på FR så är ju bra att han har kommit på ett svar på det.

  • Äldre 30 Mar 17:44
    #2

    Såg nu att han har svårt att ta till sig sonen pga detta. Då borde det verkligen inte vara några problem att få göra detta via FR. Ni blir topsade och så tar det 1-3 veckor att få svar.

Svar på tråden Faderskapstest efter påskrivna papper om faderskap?