Inlägg från: Anonym (Dverius) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dverius)

Min 13-åring ska bli pappa

Plupp73 skrev 2019-03-31 13:56:56 följande:

Förutsatt att flickan och hennes föräldrar noggrant tänkt igenom beslutet att behålla barnet så anser jag att din son får ta ansvar oavsett han vill eller ej. Och du bör som vuxen inse allvaret i det han skapat.

Ni begär att flickan skall genomgå abort.

Ni anser att ni har rätt att skita fullt i det barn han knullat till sig.

Lågt

Väldigt lågt

Vadå? Man är inte tvungen att ta hand om barnet som farföräldrar. Och en liten skolpojk på 13 år klarar inte det utan hjälp och stöd.

Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle gjort om någon av mina söner ställt till det så... i den åldern!

Så jo, de har full rätt att "skita i det barn han knullat till sig". Full rätt. Oavsett om DU tycker att det är lågt. DIN åsikt räknas nämligen inte.
  • Anonym (Dverius)
    Plupp73 skrev 2019-03-31 16:14:55 följande:
    Nej, och det är jag riktigt glad över. Jag är däremot mamma till 3 tonårsdöttrar, och hade blivit fullständigt förtvivlad om de hamnat i den situation som den 14-åriga flickan är i. Jag har dock undervisat dem extremt tydligt i sex- och samlevnad eftersom jag undervisar i sexualkunskap i mellan- hög- och gymnasiet. Givetvis har jag gjort klart för både dem och pojkvänner att graviditeter inte är att önska och köpt kondomer i mängder.

Hade min dotter blivit gravid så hade jag blivit extremt ledsen om pojkvännen med föräldrar uttalat sig och betett sig så som TS. Hans son kommer att lära sig att man som kille har NOLL ansvar om man gjort en tjej gravid. Bara att hota henne till abort....blir bra män av dessa killar for sure....(NOT).

Givetvis är tjejen skräckslagen, hon är ju helt ensam i situationen - dessutom pressad av den som sa sig gilla henne och dennes vuxne pappa. Istället för att genomegoistiskt hota, pressa och muta tjejen skulle de satsa på att i lugn och ro göra henne trygg. Klarar hon det ändå inte så får de bita i det sura äpplet och ta ansvar för bebisen.

Man kan göra misstag, men man kan inte alltid backa bandet!

Fy för egoister.
    Bra att du tar ansvar för dina döttrar och gör det du kan. Menar du att du har föreläsningar om sex med dina tonårsdöttrars pojkvänner??? Wow alltså... oj. Hur har de reagerat på det? Känns ju jättemärkligt. Minst sagt.

Och du, det kan bli en bra man av pojken även om han tar avstånd från ett barn som blev till när han själv var en liten pys. 
    På dig låter det som att hela ansvaret ligger på pojken. Hade inte flickan också sex? Är allt hans fel?
    Det går inte att hota till abort, som du uttrycker det. Men man kan önska det och det måste man f¨å göra.
    Man måste få säga att "gör du inte abort så får du ta hand om barnet själv". Det är tillåtet. Och jag förstår både pojken och ts. Till 100%.

Du tar endast flickans parti. Det är nog för att du är flickmamma. Alldeles säkert. Och om hon är skräckslagen eller ej, ja det vet vi inget om. Däremot behöver hon förstå vad det är hon är i begrepp att göra. För det förstår hon inte. 
    Pojken behöver inte ta någon som helst ansvar. Och definitivt inte hans föräldrar heller. Så är det bara. Även om du har en annan åsikt. Det är nämligen skillnad på åsikter och fakta.
    Om du jobbar som lärare borde du veta det.

Fy för kravmaskiner!
    Plupp73 skrev 2019-03-31 17:15:43 följande:
    Och om denna kille får stöd i att lämna sin fd älskade i sticket och skita i barnet och tjejen - vilken lärdom tror du att han tar med sig vidare genom livet?

"Sin fd älskade"?
    Vi pratar om två barnungar"!
  • Anonym (Dverius)
    Anonym (Anna) skrev 2019-03-31 17:48:39 följande:
    Tycker du att det är en bra regel att lära sina barn, att man ska slippa ta ansvar för sina handlingar? Eller gäller det bara i detta fall, när en kille gjort en tjej gravid?
    Du klipper ut en rad i en lång kommentar som du tycker är lämplig att ifrågasätta.
    Om du läser min kommentar igen, citerar och tänker runt det andra jag också skrev. Då ska du få svar på dina frågor. Inklusive denna.
  • Anonym (Dverius)
    Anonym (The point) skrev 2019-03-31 18:50:05 följande:
    Det verkar som du är en manshatare. Stämmer det?
    Den tanken slog mig också.
    Hon har ett helt gäng tonårsdöttrar och predikar sex och samlevnad med deras pojkvänner...
  • Anonym (Dverius)
    Anonym (Anna) skrev 2019-03-31 19:06:57 följande:
    Ja, varför skulle hon inte göra det? Det är ju hennes döttrar som får ta konsekvenserna av en oönskad graviditet.
    För att det är ett övertramp på pojkvännernas integritet?
  • Anonym (Dverius)
    Xenia skrev 2019-03-31 19:38:04 följande:
    Hon vill inte att hennes tonårsdöttrar ska bli gravida. Det vill nog inte pojkvännerna heller. Hur är det manshat?
    Nej, kanske inte direkt manshat men ett rejält övertramp på deras integritet. Som sagt.
  • Anonym (Dverius)
    Drottningen1970 skrev 2019-03-31 19:52:50 följande:
    Hur vet du att det inte var flickan som var den som drev på det sexuella? Tjejer i den åldern ligger ofta rätt mycket före pojkar.

Handlar inte om värde utan om att två barn just på grund av bristande konsekvenstänk försatt sig i en sits som de har noll möjlighet att kunna hantera. Då blir det absurd med alla som gapar om att de måste ta konsekvenserna av sitt handlande. Deras hjärnor är inte utvecklade nog för att kunna göra det även om de lyckats knulla.

Rent krasst anser jag att föräldrarna i detta läge borde kunna besluta om abort för flickan även mot hennes vilja.
    Trådens bästa inlägg.
    Jag håller med om allt.
  • Anonym (Dverius)
    Xenia skrev 2019-03-31 21:40:24 följande:
    Integritet? Vi vet ju att tonåringar inte har det bästa konsekvenstänkandet el den bästa impulskontrollen. De knullar som kaniner om de får chansen och glömmer lätt preventivmedel. En påminnelse om kondomer är bara bra.

Eller är sexualundervisning i skolan också ett övertramp på barnens integritet? De kanske inte vill ha den undervisningar just då.

F ö tror många pojkar/män att tjejen äter p-piller så de behöver inte tänka på p-medel. Även där är det bra med påminnelse om kondomer

Eller ska småflickor på 13-14 år redan börja äta p-piller?
    Har man tre tonårsdöttrar så bör den äldsta av dem vara i de övre tonåren. Kanske med en något år äldre pojkvän. Lika med att det predikas blommor och bin för en myndig kille, en man juridiskt sett.

Håller med om att man visst ska prata om detta med sina barn. Observera, med SINA barn. Inte med deras partners.

Sexualundervisningen i skolan har inget med detta att göra. Varför tar du upp det som en parallell?

Intressant dock att du vet vad "många pojkar/män" tror!

Är flickan sexuellt aktiv, ja varför inte? Det är bättre än att det blir som i ts.
  • Anonym (Dverius)
    Plupp73 skrev 2019-04-01 08:19:04 följande:
    Men nu får du ju skärpa sinnena lite, min äldsta dotter är 17 år, och har varit ihop med sin pokjvän itre år. Jag "predikade" i början av deras förhållande. Köper inte kondomer till varje specifik relation, utan vi har dem oå ett ställe som alla kan hämta ifrån.

Att jag tog ypp samlevnadsundervisningen i skolan är just för att DÄR brukar jag ta upp diskussionerna om kondom kontra att bli ofrivilligt gravid. Där är det oerhört vanligt att tjejer inte kan se abort framför sig, medan killar inte vill bli pappor. Vill man inte bli pappa så använder man kondom. Punkt.
    Punkt på dig själv du.
    Vad vet du om vad 13-åringen gjorde då? Inget är 100%, det borde du veta om du undervisar i ämnet.

Kondomförråd till husets barn låter ju... skumt. Har aldrig hört talas om något liknande.
  • Anonym (Dverius)
    Plupp73 skrev 2019-04-01 18:44:26 följande:
    Nej, men vi har nog också rätt olika värderingar, så det kommer jag över.

Vet faktiskt massor av familjer med tonårsbarn som köper kondomer till dem - för att inte pinsamheten att skaffa dem skall vara en orsak till graviditet. Det är väl bättre att utgå ifrån att ens tonåring har sex....och hjälpa till att förhindra situationer som TS. Utgår ifrån att du är yngre än 35.
    Jag är 56 och mor till två vuxna söner.
Svar på tråden Min 13-åring ska bli pappa