Plupp73 skrev 2019-03-31 16:14:55 följande:
Nej, och det är jag riktigt glad över. Jag är däremot mamma till 3 tonårsdöttrar, och hade blivit fullständigt förtvivlad om de hamnat i den situation som den 14-åriga flickan är i. Jag har dock undervisat dem extremt tydligt i sex- och samlevnad eftersom jag undervisar i sexualkunskap i mellan- hög- och gymnasiet. Givetvis har jag gjort klart för både dem och pojkvänner att graviditeter inte är att önska och köpt kondomer i mängder.
Hade min dotter blivit gravid så hade jag blivit extremt ledsen om pojkvännen med föräldrar uttalat sig och betett sig så som TS. Hans son kommer att lära sig att man som kille har NOLL ansvar om man gjort en tjej gravid. Bara att hota henne till abort....blir bra män av dessa killar for sure....(NOT).
Givetvis är tjejen skräckslagen, hon är ju helt ensam i situationen - dessutom pressad av den som sa sig gilla henne och dennes vuxne pappa. Istället för att genomegoistiskt hota, pressa och muta tjejen skulle de satsa på att i lugn och ro göra henne trygg. Klarar hon det ändå inte så får de bita i det sura äpplet och ta ansvar för bebisen.
Man kan göra misstag, men man kan inte alltid backa bandet!
Fy för egoister.
Bra att du tar ansvar för dina döttrar och gör det du kan. Menar du att du har föreläsningar om sex med dina tonårsdöttrars pojkvänner??? Wow alltså... oj. Hur har de reagerat på det? Känns ju jättemärkligt. Minst sagt.
Och du, det kan bli en bra man av pojken även om han tar avstånd från ett barn som blev till när han själv var en liten pys.
På dig låter det som att hela ansvaret ligger på pojken. Hade inte flickan också sex? Är allt hans fel?
Det går inte att hota till abort, som du uttrycker det. Men man kan önska det och det måste man f¨å göra.
Man måste få säga att "gör du inte abort så får du ta hand om barnet själv". Det är tillåtet. Och jag förstår både pojken och ts. Till 100%.
Du tar endast flickans parti. Det är nog för att du är flickmamma. Alldeles säkert. Och om hon är skräckslagen eller ej, ja det vet vi inget om. Däremot behöver hon förstå vad det är hon är i begrepp att göra. För det förstår hon inte.
Pojken behöver inte ta någon som helst ansvar. Och definitivt inte hans föräldrar heller. Så är det bara. Även om du har en annan åsikt. Det är nämligen skillnad på åsikter och fakta.
Om du jobbar som lärare borde du veta det.
Fy för kravmaskiner!Plupp73 skrev 2019-03-31 17:15:43 följande:
Och om denna kille får stöd i att lämna sin fd älskade i sticket och skita i barnet och tjejen - vilken lärdom tror du att han tar med sig vidare genom livet?
"Sin fd älskade"?
Vi pratar om två barnungar"!