Inlägg från: Desire223 |Visa alla inlägg
  • Desire223

Min 13-åring ska bli pappa

Anonym (Allvarligt) skrev 2019-03-30 19:45:29 följande:

Du tycker att alltså att det är helt okej att din son har sex och sen skiter i konsekvenserna? Att han skiter i både tjejen och barnet är helt okej för dig?

Han hade frivilligt sex, och har man sex så kan det bli barn, även om man skyddar sig. Anser han att han är gammal nog att ha sex så får han också va gammal nog att hantera konsekvenserna.

Men skärp dig? Grabben är 13 år! Han är ett litet barn själv... han måste inte ta ansvar för barnet lika lite som mamman måste göra abort.
  • Desire223
    Plupp73 skrev 2019-03-31 13:56:56 följande:

Förutsatt att flickan och hennes föräldrar noggrant tänkt igenom beslutet att behålla barnet så anser jag att din son får ta ansvar oavsett han vill eller ej. Och du bör som vuxen inse allvaret i det han skapat.

Ni begär att flickan skall genomgå abort.

Ni anser att ni har rätt att skita fullt i det barn han knullat till sig.

Lågt

Väldigt lågt

Ingen har begärt att flickan ska göra abort och jag tycker det är lågt av dig att vilja tvinga på ett barn något denne definitivt inte klarar av.
  • Desire223
    Plupp73 skrev 2019-03-31 16:17:44 följande:

Jaha, och vad har tjejen att välja mellan då? Ingrepp i sin kropo alternativt förlossning och livslångt ansvar. Han fick knulla, tom utan kondom. Gud vad lite tjejers kroppar är värda i detta samhälle!

Men hon har ju varit exakt lika oansvarig som pojken, skillnaden är att hon har rätten att bestämma själv om hon ska ha kvar barnet eller inte. Om pojken hade velat ha barnet men inte flickan, hade flickan gjort abort och alla hade förstått henne. Nu när flickan väljer att ha kvar barnet anser ni att pojken ska ?ta sitt ansvar? och vara pappa till barnet fast han inte vill? Ganska orättvist tycker jag.

De knullade båda två. Hon ?fick? också knulla. Till och med utan kondom.
  • Desire223
    Plupp73 skrev 2019-03-31 16:14:55 följande:

Nej, och det är jag riktigt glad över. Jag är däremot mamma till 3 tonårsdöttrar, och hade blivit fullständigt förtvivlad om de hamnat i den situation som den 14-åriga flickan är i. Jag har dock undervisat dem extremt tydligt i sex- och samlevnad eftersom jag undervisar i sexualkunskap i mellan- hög- och gymnasiet. Givetvis har jag gjort klart för både dem och pojkvänner att graviditeter inte är att önska och köpt kondomer i mängder.

Hade min dotter blivit gravid så hade jag blivit extremt ledsen om pojkvännen med föräldrar uttalat sig och betett sig så som TS. Hans son kommer att lära sig att man som kille har NOLL ansvar om man gjort en tjej gravid. Bara att hota henne till abort....blir bra män av dessa killar for sure....(NOT).

Givetvis är tjejen skräckslagen, hon är ju helt ensam i situationen - dessutom pressad av den som sa sig gilla henne och dennes vuxne pappa. Istället för att genomegoistiskt hota, pressa och muta tjejen skulle de satsa på att i lugn och ro göra henne trygg. Klarar hon det ändå inte så får de bita i det sura äpplet och ta ansvar för bebisen.

Man kan göra misstag, men man kan inte alltid backa bandet!

Fy för egoister.

Men vem hotar, pressar och mutar tjejen?
  • Desire223
    yaboo skrev 2019-03-31 16:55:00 följande:

Ja att du missat diskutera sex med din son trots att han en flickvän är ju din miss.

Det där med att ni "inte kommer ta hand om barnet" är ju sjukt. Ditt barn, ditt ansvar. Hans barn, också ditt ansvar för han är minderårig och ni har misslyckats som föräldrar.

Hur vet du att de inte har diskuterat sex? Tror du på riktigt att allt man behöver göra är att diskutera saker med barn så gör de aldrig misstag?
  • Desire223
    Anonym (Pi) skrev 2019-03-31 16:58:36 följande:

Det är en bonus och lyx som kvinnor har att de kan göra abort. Däremot inte sagt att det är enkelt. Det kan vara överjävligt jobbigt, på många olika sätt.

Man kan inte kräva att någon gör något med sin kropp som de inte vill. Vara sig abort eller fullfölja en graviditet.

Precis. Och så tycker jag såklart det ska vara. Men det är hyckleri att inte låta pojken ha något val utan vilja tvinga honom att ta hand om barnet.
  • Desire223
    Plupp73 skrev 2019-03-31 17:00:40 följande:

Well.....han kunde ju inte föreställa sig att de hade sex, förrän hon blev gravid. Surprise....

Bara för att man inte kan föreställa sig det betyder ju inte det att man inte pratat om det. För övrigt kan ju pojken mycket väl ha vetat hur barn blir till ändå.
  • Desire223
    Plupp73 skrev 2019-03-31 17:15:43 följande:

Och om denna kille får stöd i att lämna sin fd älskade i sticket och skita i barnet och tjejen - vilken lärdom tror du att han tar med sig vidare genom livet?

Sin fd älskade? Det var två barn som hade sex utan att fatta bättre, det är ingen som helst ide att spekulera i deras känslor för varandra. Sen kan det ju hända att man lär av sina misstag utan att bli tvingad att ta hand om ett barn. Det var säkert skitjobbigt för honom att berätta för föräldrarna, det är säkert skitjobbigt att fatta beslutet att inte vara en del av barnets liv. Det kommer säkert vara ännu skitjobbigare när han blir äldre att veta att det finns ett barn han är pappa till. Men tror du seriöst att det är bäst för barnet att ha en trettonårig pappa som inte vill ha det? Tror du det är bättre för flickan att man tvingar pojken att vara en del av deras liv?

Det här är säkerligen en skitjobbig situation för alla inblandade, men enligt dig bör flickan få stöd från ALLA och pojken från ingen.
  • Desire223
    Anonym (Pi) skrev 2019-03-31 17:27:31 följande:

Ingen kan tvinga honom. Tyvärr.

Ingen kan tvinga mamman heller. Men för henne är det inte lika enkelt att slippa undan.

Det är tyvärr att man inte kan tvinga pojken, men tur att man inte kan tvinga flickan alltså? Skevt synsätt tycker jag. Hur man kan tro att ett barn mår bättre med en trettonårig pappa som inte vill ha det än utan förstår jag inte.
  • Desire223
    Anonym (Anna) skrev 2019-03-31 17:34:47 följande:

Ingen har skrivit att pojken inte ska få stöd från någon. Självklart ska han få lika mycket stöd från sin flickvän och sina föräldrar som flickan får. Det är ingen tävling där någon måste bli utan stöd.

Men läser man TS, så lär han inte få mycket stöd av sin pappa, hoppas hans mamma är mer resonlig.

Stöd i sitt val menar jag nu, och jag skriver till de som anser att pojken ska tvingas ta hand om barnet.
Svar på tråden Min 13-åring ska bli pappa