Anonym (Dverius) skrev 2019-03-31 14:03:29 följande:
Vadå? Man är inte tvungen att ta hand om barnet som farföräldrar. Och en liten skolpojk på 13 år klarar inte det utan hjälp och stöd.
Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle gjort om någon av mina söner ställt till det så... i den åldern!
Så jo, de har full rätt att "skita i det barn han knullat till sig". Full rätt. Oavsett om DU tycker att det är lågt. DIN åsikt räknas nämligen inte.
Nej, och det är jag riktigt glad över. Jag är däremot mamma till 3 tonårsdöttrar, och hade blivit fullständigt förtvivlad om de hamnat i den situation som den 14-åriga flickan är i. Jag har dock undervisat dem extremt tydligt i sex- och samlevnad eftersom jag undervisar i sexualkunskap i mellan- hög- och gymnasiet. Givetvis har jag gjort klart för både dem och pojkvänner att graviditeter inte är att önska och köpt kondomer i mängder.
Hade min dotter blivit gravid så hade jag blivit extremt ledsen om pojkvännen med föräldrar uttalat sig och betett sig så som TS. Hans son kommer att lära sig att man som kille har NOLL ansvar om man gjort en tjej gravid. Bara att hota henne till abort....blir bra män av dessa killar for sure....(NOT).
Givetvis är tjejen skräckslagen, hon är ju helt ensam i situationen - dessutom pressad av den som sa sig gilla henne och dennes vuxne pappa. Istället för att genomegoistiskt hota, pressa och muta tjejen skulle de satsa på att i lugn och ro göra henne trygg. Klarar hon det ändå inte så får de bita i det sura äpplet och ta ansvar för bebisen.
Man kan göra misstag, men man kan inte alltid backa bandet!
Fy för egoister.