Inlägg från: Anonym (The point) |Visa alla inlägg
  • Anonym (The point)

Min 13-åring ska bli pappa

Desire223 skrev 2019-03-31 18:35:34 följande:

Att känna sig tvingad att ta hand om ett barn för att tjejen behåller det är ju något annat än att faktiskt bli tvingad till att ta hand om det. Att ta beslutet att finnas där trots att man inte är sugen på att bli farsa - nice person fattar moget beslut. Att ta beslutet att inte finnas där - möjligen omoget beslut men ändå, det är beslutet man tar. Att ta beslutet att inte finnas där men bli tvingad av sina föräldrar - katastrof.

Jag är helt ense med dig i alla dina inlägg.
  • Anonym (The point)
    Plupp73 skrev 2019-03-31 18:08:46 följande:

Lustigt att du ser det så. Av dina inlägg att döma verkar du se saken extremt ensidigt, ur enbart killens perspektiv.

För bådas misstag skall tjejen betala....kvinnokroppen är en slasktratt i vilken männen kan tömma sig och gå vidare. Kanoners.

Det verkar som du är en manshatare. Stämmer det?
  • Anonym (The point)
    Anonym (Anna) skrev 2019-03-31 17:48:39 följande:

Tycker du att det är en bra regel att lära sina barn, att man ska slippa ta ansvar för sina handlingar? Eller gäller det bara i detta fall, när en kille gjort en tjej gravid?

"När en kille gjort en tjej gravid"? Var det bara killen som hade sex? Tjejen medverkade inte alls, menar du?
  • Anonym (The point)
    Anonym (Anna) skrev 2019-03-31 19:06:57 följande:

Ja, varför skulle hon inte göra det? Det är ju hennes döttrar som får ta konsekvenserna av en oönskad graviditet.

Ja, det är det som är kvinnans lott.
  • Anonym (The point)
    Anonym (Dverius) skrev 2019-03-31 19:56:56 följande:

Trådens bästa inlägg.

Jag håller med om allt.

Det gör jag med!
  • Anonym (The point)
    Anonym (Pi) skrev 2019-03-31 20:24:03 följande:

Spärra upp henne som en labb-råtta och dammsuga ur hennes livmoder?

Du kan ju knappast veta hur aborter går till.
Svar på tråden Min 13-åring ska bli pappa