Min 13-åring ska bli pappa
Hon har ett helt gäng tonårsdöttrar och predikar sex och samlevnad med deras pojkvänner...
För det första kräv faderskapstest... ca 30% av alla barn har fel "pappa"
Sedan på samma sätt som det är kvinnan som bestämmer om det blir ett barn utan att manen får ha en åsikt, är det självklart upp till mannen om han vill vara del av det hela.
Självklart ska du stötta din son utifrån vad som är bäst för han. Han är ett barn och barn begår misstag, tyvärr var detta ett allvarligt misstag, men ditt ansvar är i första hand till ditt barn!
Jo, jag tycker det är bra om flickan och morföräldrarna får klart för sig hur lite stöd de kan få från pojken och hans familj.
Något varannanveckasliv kan de iaf inte räkna med. Sedan vet man inte hur pojken och pojkens familj kommer att göra. Flickan och morföräldrarna kan däremot inte slippa ifrån eftersom barnet bor hos dem. Om flickan nu inte adopterar bort barnet när det väl är fött.
Nu är det här ingen kvinna utan en ung flicka. Svärföräldrarna kan vänta utanför förlossningsrummet, de ska vara där som stöd för sin son.
Men hur kan man redan nu veta om flickan vill ha barnets far med eller inte? Eller åtminstone i närheten så han kan få se barnet när det fötts?
Förr i tiden fick barnafadern just trampa utanför i korridoren. Nu får inga alls göra det? Vet att jag sett flera filmer där folk (anhöriga som skjutsat den blivande modern till förlossningen) väntat utanför. Men det kanske bara gäller utomlands.