Inlägg från: Anonym (Pi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pi)

Min 13-åring ska bli pappa

Vadå om han inte vill bli pappa så ska han inte bli det??

1. Du skulle ha pratat preventivmedel med honom. Det här är ditt fel.

2. Barnet kommer födas= han blir pappa. Det går liksom inte ett komma ifrån. Det kommer finnas en liten där. Och ni ska bara skita i det stackars lilla barnet?

Något positivt med den inställningen är dock att mamman kanske kommer inse att hon kommer stå med allt själv, och då väljer att göra abort.

• Anonym (Pi)
    Desire223 skrev 2019-03-31 16:31:23 följande:

Men hon har ju varit exakt lika oansvarig som pojken, skillnaden är att hon har rätten att bestämma själv om hon ska ha kvar barnet eller inte. Om pojken hade velat ha barnet men inte flickan, hade flickan gjort abort och alla hade förstått henne. Nu när flickan väljer att ha kvar barnet anser ni att pojken ska ?ta sitt ansvar? och vara pappa till barnet fast han inte vill? Ganska orättvist tycker jag.

De knullade båda två. Hon ?fick? också knulla. Till och med utan kondom.

Det är en bonus och lyx som kvinnor har att de kan göra abort. Däremot inte sagt att det är enkelt. Det kan vara överjävligt jobbigt, på många olika sätt.

Man kan inte kräva att någon gör något med sin kropp som de inte vill. Vara sig abort eller fullfölja en graviditet.
  • Anonym (Pi)
    Desire223 skrev 2019-03-31 17:09:42 följande:

Precis. Och så tycker jag såklart det ska vara. Men det är hyckleri att inte låta pojken ha något val utan vilja tvinga honom att ta hand om barnet.

Ingen kan tvinga honom. Tyvärr.

Ingen kan tvinga mamman heller. Men för henne är det inte lika enkelt att slippa undan.
  • Anonym (Pi)
    Desire223 skrev 2019-03-31 17:30:23 följande:

Det är tyvärr att man inte kan tvinga pojken, men tur att man inte kan tvinga flickan alltså? Skevt synsätt tycker jag. Hur man kan tro att ett barn mår bättre med en trettonårig pappa som inte vill ha det än utan förstår jag inte.

Du missade att om mamman inte vill ha barnet måste hon göra abort..? Eller föda fram det och sen ge bort det.

Pappan kan bara göra ingenting. Betala en räkning varje månad, det är allt.

Om du tycker det är orättvist att män inte kan tvinga kvinnor att göra abort så får du ta upp saken med vår Skapare.
  • Anonym (Pi)
    nihka skrev 2019-03-31 18:42:56 följande:

Och jag känner till en kille i en liknande situation som hängde sig. That´s also a point.

Man kan aldrig veta hur det blir, inte åt något håll.

Då måste han ha mått dåligt innan. Ingen psykiskt frisk människa går väl och hänger sig hastigt och lustigt för en sån sak!
  • Anonym (Pi)
    Drottningen1970 skrev 2019-03-31 19:52:50 följande:

Hur vet du att det inte var flickan som var den som drev på det sexuella? Tjejer i den åldern ligger ofta rätt mycket före pojkar.

Handlar inte om värde utan om att två barn just på grund av bristande konsekvenstänk försatt sig i en sits som de har noll möjlighet att kunna hantera. Då blir det absurd med alla som gapar om att de måste ta konsekvenserna av sitt handlande. Deras hjärnor är inte utvecklade nog för att kunna göra det även om de lyckats knulla.

Rent krasst anser jag att föräldrarna i detta läge borde kunna besluta om abort för flickan även mot hennes vilja.

Spärra upp henne som en labb-råtta och dammsuga ur hennes livmoder?
  • Anonym (Pi)
    Anonym (The point) skrev 2019-03-31 20:43:10 följande:

Du kan ju knappast veta hur aborter går till.

Förklara gärna.
  • Anonym (Pi)
    korngryn skrev 2019-03-31 20:47:14 följande:

Eller ge henne läkemedel? (som ju är den allra, allra vanligaste metoden för abort, och har varit i alla tider)

Jävligt smärtsamt för många. Även psykiskt.

Att tvinga någon till abort är samma sak som att tvinga någon till sex, anser jag.
  • Anonym (Pi)
    korngryn skrev 2019-04-01 12:13:47 följande:

Jo jo, men det är ju fortfarande ett extremt mycket mindre ingrepp än att drabbas av vaknätter, dålig ekonomi, låg social status och usla möjligheter till ett bra jobb och egen försörjning resten av livet! För att inte tala om att 18 år framåt bli bunden till killen man hade en tonårsromans med! Då får det kanske vara värt lite smärta en tid. Som någon annan skrev, det är det som är kvinnans nitlott i livet.

Jag hoppas för allas skull att flickan gör abort, men att tvinga är helt åt helvete fel. Hon ser förmodligen inte tio är framåt i kristallkulan.
Svar på tråden Min 13-åring ska bli pappa